hij leest mijn hdd niet (b85-g41 PC mate

Pagina: 1
Acties:

• gamepc-starter
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-12-2021
hallo beste tweakers,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor het helpen met mijn wenslijst. Ik heb vandaag de boel in elkaar gezet en het verliep prima, op een dingetje na: hij leest mijn ssd wel maar mijn hdd niet.
Ik heb mijn ssd in sata port 2 en hdd in port 4 (b85-g41 PC mate) anders gingen de kabels er niet in. Het gekke is als ik naar bios ga: in sommige menus staat mijn hdd niet aangegeven(boot options) en in andere lijstje staat hij er wel degelijk tussen. Kan iemand mij op weg helpen of de gouden tip geven.

Mvg,

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-01 22:38
Kijk eens in Disk Management (Windows toets + R induwen en vervolgens diskmgmt.msc ingeven) of je een schijf ziet staan die overeenkomt qua capaciteit met de harde schijf die je in je systeem hebt aangesloten.

Zoja, gewoon rechtermuis op het zwarte gebied, en er een volume aan toekennen. Vervolgens zou je hem moeten zien staan.

• gamepc-starter
SanderH_ schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:57:
Kijk eens in Disk Management (Windows toets + R induwen en vervolgens diskmgmt.msc ingeven) of je een schijf ziet staan die overeenkomt qua capaciteit met de harde schijf die je in je systeem hebt aangesloten.

Zoja, gewoon rechtermuis op het zwarte gebied, en er een volume aan toekennen. Vervolgens zou je hem moeten zien staan.
ik heb gekeken, maar hier staat enkel de ssd aangegeven en voor de rest nog iets van 500 mb (ik heb 1 tb, dus net niet :/ ) nog andere tips :?

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Even voor de zekerheid, je hebt ssd en hdd wel op de haakse aansluitingen? Of heb je je hdd op de rechtopstaande aansluiting op het moederbord?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
In de bios kun je ook meerdere controllers hebben waar de hd aan zit, staan deze aan?

Waar je van kunt booten, dus elke hd wel mag booten, moet sosms apart woden aangegeven, dan staat de hd pas in de lijst bootable hardware.

• gamepc-starter
skipe schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:19:
Even voor de zekerheid, je hebt ssd en hdd wel op de haakse aansluitingen? Of heb je je hdd op de rechtopstaande aansluiting op het moederbord?
ik heb inderdaad mijn hdd op een rechtopstaande aansluiting op het moederbord, is dit een probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door gamepc-starter op 04-08-2015 22:45 ]

• skipe
gamepc-starter schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:22:
[...]

ik heb inderdaad mijn hdd op een rechtopstaande aansluiting op het moederbord, is dit een probleem?
niet perse, maar dat verklaart waarom je hem in de bios bij het ene scherm wel ziet en bij het andere niet (die sata 300 (opstaande poorten) heeft waarschijnlijk een andere controller).

Je zou kunnen proberen als dat kan qua kabels om toch op 1 van de haakse poorten aan te sluiten, kijken of dit het probleem verhelpt. anders is het denk ik toch ff een bios instelling op de andere sata controller.

• gamepc-starter
skipe schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 03:05:
[...]

niet perse, maar dat verklaart waarom je hem in de bios bij het ene scherm wel ziet en bij het andere niet (die sata 300 (opstaande poorten) heeft waarschijnlijk een andere controller).

Je zou kunnen proberen als dat kan qua kabels om toch op 1 van de haakse poorten aan te sluiten, kijken of dit het probleem verhelpt. anders is het denk ik toch ff een bios instelling op de andere sata controller.
ik ga zeker een poging wagen alleen zijn de sata kabels in dit geval moeilijk aan te sluiten.

• skipe
Als je hem aangesloten hebt moet je nog wel weer doen wat sanderh heeft gezegd.
Pagina: 1