Apple reparatiekosten en -policy iPad A146

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
ik heb een A1460 uit 2012/2013 welke een barst in het scherm heeft, al geruime tijd (vanaf 2013 :X ) en nu toch wel het scherm wil laten vervangen. Tevens heb ik de laatste tijd last van het wegvallen van de mobiele verbinding. Volgens het iCentre Rtd waar ik ben geweest betrof het issue met de mobiele verbinding waarschijnlijk een defecte antenne. Enige "diagnose" daar was even een herstart. Alsof ik dat zelf niet al tig keer heb geprobeerd, evenals verwijderen, schoonmaken en terugplaatsen van de SIM kaart. Hebben ze daar geen diagnose Mac voor die ze even aansluiten en wat testen runnen? Verder beweerde hij stellig dat ik een iPad Air zou hebben 8)7
Volgens hem zou ik waarschijnlijk een "aanbod" krijgen voor een refurbished identiek(?) model voor het luttele bedrag van 80% van de nieuwwaarde. Die nieuwwaarde was destijds zo'n €1000 of zo dus dat zou betekenen dat ik nu €800 mag gaan dokken voor welbeschouwd een tweedehands iPad, terwijl feitelijk repareren naar mijn mening een stuk goedkoper zou kunnen.
Kan iemand dit bevestigen? De medewerker in Rtd kwam mij niet erg bekwaam over eerlijk gezegd.

Ik ga morgen in ieder geval de Apple Store in Den Haag bellen voor een afspraak met een "genius". Schijnbaar kan het mogelijk daar on the spot geregeld worden, althans volgens deskundige in Rtd, belangrijk omdat ik hem zakelijk gebruik. De baas betaalt de reparatie weliswaar maar aangezien wij taxpoet uitgeven zouden wij toch niet de hoofdprijs willen betalen indien mogelijk, maar tegelijkertijd is reparatie met originele onderdelen door Apple of een door Apple geautoriseerde servicepartner een vereiste en reparatiesnelheid ook een belangrijke factor. Op de Apple site kon ik zo 123 niets vinden betreffende vaste reparatie/omruiltarieven of -policies hieromtrent.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Refurbished is niet 'slechter' dan reparatie. Ik weet niet wat jij je voorstelt met refurb, maar over het algemeen is de kwaliteit en 'nieuwheid' beter dan een gerepareerd ding wat je zelf inlevert.

Als je de optie krijgt zou ik er gewoon voor gaan. Als je perse je oude iPad wil houden en perse alleen vervangen onderdelen wil krijgen, dan kan dat natuurlijk, maar niet op dezelfde dag. Same day repair is namelijk niks anders dan omwisselen met een refurb.

Maak hoe dan ook zelf even een backup, want je gaat zelfs met een reparatie je data vaak niet op je apparaat terugkrijgen.

Verder lees ik dat je 'naar mijn mening' schrijft, dat is inderdaad jouw mening, want in de praktijk kost een reparatie met echte Apple onderdelen gewoon veel geld. 50% van de nieuwprijs is helemaal niet ongewoon. Nu kun je vinden dat het goedkoper kan, maar dat is gewoon niet zo. Apple stelt de prijs, en als je het er niet mee eens bent krijg je geen Apple onderdelen :)

Buiten Apple kan je verder geen 'echte' Apple onderdelen krijgen, ook als je op eBay leest van wel; meestal gaat het om 'dezelfde' onderdelen als Apple gebruikt minus hetzelfde assemblageproces en zonder Apple logo's om dat fabrikanten dat eigenlijk niet mogen (lees: Apple logo's op de onderdelen, niet de cosmetische logo's die je op achterkantjes ziet). Zo is het bijvoorbeeld gebruikelijk om een vervangend scherm met een retina scherm uit dezelfde fabriek als waar Apple ze koopt te krijgen, maar niet met de flatflex kabel van Apple, want die is te moeilijk om na te maken, en ook niet met Apple's glas specs om dat dat ook te moeilijk is om na te maken. En de coating aan de binnenkant voor zwart en wit is ook niet makkelijk na te maken dus dat is meestal ook een beetje meer of minder.

Op de site van Apple zal je geen reparatiekostentabel vinden, Apple doet daar geheimzinnig over, en je krijgt bij Apple Stores, AASP's en APSP's ook altijd een persoonlijke offerte zodat het allemaal legaal blijft. Reparaties worden gezien als maatwerk. Daarnaast zijn onderdelen bij Apple alleen maar door Apple Stores, APSP's en AASP's te bestellen nadat het defecte onderdeel opgestuurd is, het 'bewezen' kan worden dat het voor een bestaand Apple product is, en ook altijd voor een vaste (interne) prijs. Daar komt dan loon en de marge van de winkel boven op.

Sommige mensen vinden het heel raar dat het zo werkt, maar voor een consumentenproducten aanbieder is het helemaal zo gek nog niet, en de same-day repair optie om voor een refurb te gaan is helemaal ideaal. Je krijgt gewoon een product in nieuwstaat met nieuwe voorkant en achterkant, je zal nooit weten dat er onderdelen in/bij zitten die niet nieuw zijn. Voor zakelijke gebruikers is er natuurlijk de zakelijke versie van Apple Care of anders zaken als ProSupport. Zonder die dingen kom je eigenlijk altijd in het consumententraject terecht, en dan is het heel jammer als je hem zakelijk gebruikt, want daar hebben ze gewoon niks mee te maken.

Als je naar een Genius Bar kan is dat mooi, want vaak krijg je daar heel wat gedaan. Als je daar gewoon aardig tegen de mensen doet, niet meteen begint met allemaal eisen te stellen, en duidelijk zegt dat je graag met een werkend apparaat de deur uit wil gaan en bij voorkeur met je eigen gerepareerde apparaat met alles er nog op, dan krijg je vast wel een paar opties of een passend antwoord, met een bijbehorend prijskaartje. Soms willen ze uit coulance nog wel eens gratis een reparatie of vervanging doen. Maar dat moet je niet proberen af te dwingen, dan wordt je gewoon een 'vervelende klant' en hoewel ze dan alsnog hun best gaan doen gaan ze zich niet uitsloven voor je, of een manier vinden om meer te doen dan wat ze normaal doen. :)

Ik hoop dat je hoe dan ook op korte termijn met een werkende iPad verder kan! Het is een ideaal apparaat om mee te werken als je precies weet wat je wil doen en goed weet met welke apps je dat wil doen.

Nog een extra stukje informatie: de antenne zit verwerkt aan het scherm, het kan dus heel goed dat met schade aan het scherm je WiFi en Bluetooth niet meer, of niet meer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Bedankt voor je uitgebreide reply :)

Ik ben me er zeer zeker van bewust dat een refurbished apparaat zo goed als nieuw is en er zeker beter uit zal zien dan de iPad die ik inlever. Dus dat heb ik natuurlijk eigenlijk liever dan reparatie van mijn huidige afgeleefd apparaat ;)
Het gaat mij echter om het naar mijn mening best buitensporige bedrag. 50% is dan inderdaad een stuk redelijker dan 80% want dan praten we over €500 in plaats van €800. Remember, 't is ook jouw taxpoet!

Refurbishen is goedkoper voor Apple dan individuele reparatie want refurbishen is gewoon serieproductie wat door relatief laag geschoold personeel kan worden gedaan, in tegenstelling tot reparatie waar je een gekwalificeerd technicus voor nodig hebt. En ter informatie, ik kom -weliswaar al ruim 15 jaar geleden- zelf uit de elektronica reparatiebranche en vind dat die mening gefundeerd is, op mijn eigen vrij ruime werkervaring.

Ik zal nu gelijk nog even een nieuwe backup maken en hoop dat ik snel bij de Apple Store terecht kan en ben zeker niet van plan de vervelende klant uit te hangen, uit mijn eigen ervaring weet ik dan ook wel weer dat je service level in de eerste minuut bepaald wordt >:)

Edit: hebben ze in DH ook meisjes genius? Ga ik vast een betere deal krijgen 8)

[ Voor 4% gewijzigd door evilution op 04-08-2015 21:19 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De kosten voor een vervanging buiten de garantietermijn zijn niet zó hoog :)
Kijk maar hier: https://support.apple.com...product=ipad&locale=nl_NL
Service buiten garantie
Als u een iPad hebt die niet in aanmerking komt voor service onder garantie, maar wel in aanmerking komt voor service buiten garantie (OOW), vervangt Apple uw iPad door een nieuwe iPad of door een iPad die in prestaties en betrouwbaarheid als nieuw is voor de hieronder vermelde kosten voor service buiten garantie.

iPad-model Kosten voor service buiten de garantie
iPad mini € 201,10
iPad, iPad 2,
iPad mini 2 € 251,10
iPad 3e/4e generatie, iPad Air, iPad mini 3 € 301,10
iPad Air 2 € 381,10

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Canaria schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:40:
De kosten voor een vervanging buiten de garantietermijn zijn niet zó hoog :)
Kijk maar hier: https://support.apple.com...product=ipad&locale=nl_NL

[...]
De kosten zijn zelfs nog lager. Volgende week kan ik een refurbished iPad ophalen voor slechts 289 euro nog wat. :P

Een afspraak maken ging niet telefonisch maar moet via de app. Eenmaal daar even tien minuten wachten (waarom hebben ze daar geen koffie :? ), maar eenmaal aan de beurt waren we met 5 minuten klaar. Krijg telefoontje en e-mail wanneer het ding binnen is. Matig is dat ik verder geen orderbevestiging heb gekregen. Dat had ik wel verwacht eigenlijk. En vreemd dat het proces niet gewoon via de app te volgen is. Verder vind ik het een prima service. Voor 289 weer een zo goed als nieuwe iPad, ik neem aan dat er ook verse accu's in zitten dus je koopt ook een stukje levensduurverlenging. :)

Beetje jammer van de onkunde van de medewerker in het iCentre in het Groothandelsgebouw. Ik ga daar nog wel wat feedback over geven bij Apple.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

evilution schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:12:
[...]

De kosten zijn zelfs nog lager. Volgende week kan ik een refurbished iPad ophalen voor slechts 289 euro nog wat. :P
Ja dat klopt, de genoemde prijzen zijn inclusief verzendkosten van €12,10. Als je de iPad zelf ophaalt hoef je die niet te betalen :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1