Toon posts:

Opnemen op usb stick maar mis einde film

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Samsung 4k tv 📺 gekocht. Prima ding alleen verbaas ik me hogelijk over een heel simpel iets.
Als ik via de smarttv de film aanwijs die hij moet opnemen mis ik altijd het laatste deel.
Ik heb ook een humax waar je kon instellen dat hij bij elk programma een x aantal minuten voor de start en een aantal minuten na het programma opnam. Ik had op 20 min overtime staan waardoor ik nooit een einde hoefde te missen.
Ik zoeken tussen die 20.000 mogelijkheden maar die vond ik dus niet. Het kan dus gewoon niet!!!
Al flabergasted Samsung servicedesk benaderd en die gaven me een tip. Neem het programma daarna ook op. In stilte legde ik de hoorn op de haak…. Ik kan het nog steeds niet geloven.
Maar misschien heeft iemand van jullie gevonden wat ik niet vond…

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die opname wordt gestuurd door de EPG data. Als de firmware van Samsung die optie niet heeft dan gaat hem dat niet worden.
Overigens is opnemen met een TV vaak niet handig, tenzij ze twee tuners hebben en je dus kunt opnemen als ie uitstaat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:14

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Opnemen terwijl ie uitstaat kan ook met 1 tuner. Je bedoelt denk ik dat ie op kan nemen én kijken tegelijk? :) En idd, zonder EPG oid gaat je dat overtime niet lukken... timerprogrammering dus (handmatig dus)

Professioneel Heftruck Syndroom

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.
Heb idd 2 tuners in de tv 📺 en hij neemt gewoon op als ie uit staat.
Voorlopig neem ik het programma daarna ook maar op. De Tbytes zijn niet zo duur meer tegenwoordig.
Blijf het nog steeds een beetje idioot vinden. Je heb bij godweetniet hoeveel opties. Deze ene naar mijn idee een van de belangrijkste, zit er niet bij.
Handmatig opnames instellen kan ie ook niet.

Ik zou zeggen, laat dan maar zitten. Zo heb je er helemaal nix aan. Moeten toch meer mensen last van hebben lijkt me zo?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:20
Welke type heb je? Op mijn 55HU7500 kan ik ook gewoon instellen dat opnemen eerder begint en langer doorgaat dan de programma tijd in de EPG.

Verwijderd

Topicstarter
40HU6900S
de goedkoopste 4K tv van samsung, 42 inch

Verwijderd

Topicstarter
O ja, netflix doet het ook niet.
Deed het ff en ik zag bij house of cards dat ik 1080p had en geen 4k
Nu krijg ik netflix met geen mogelijkheid meer aan de praat.
Had m gekocht voor makkelijk opnemen op een usb device en netflix.
Hahaha… en die doen heet dus beide niet zoals het zou moeten.
Rest van het smartgebeuren zoals internet, spelletjes, telegraaf app et cetera gebruik ik niet.
Maar wat blijkt is wel een heel mooi beeld, dat is iig een grote plus.
Nu de rest nog

Verwijderd

Topicstarter
40 inch
Blijkt = blijft
Heet is het

Damn die autospelling

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je zelf als laatste gepost hebt aub je laatste post wijzigen ipv een nieuwe post. Dat laatste wordt nl gezien als onnodig kicken van je topic cq aandacht trekken :)

Verder: heb je de handleiding al eens goed doorgespit? Snap je frustratie maar als het op andere modellen wel kan zal het ook ongetwijfeld ergens vermeld stan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
excuus..
Handleiding en internet zijn tot in details nageplozen.

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:35

Videopac

Rommelt wat aan.

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:16:
40 inch
Blijkt = blijft
Heet is het

Damn die autospelling
Zet die dan uit.
Verder: zit er misschien een maximum aan de bestandsgrootte?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen. En er hangt 1 Tb aan die leeg is en geformatteerd via het samsung menu.

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:35

Videopac

Rommelt wat aan.

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:22:
nee, geen. En er hangt 1 Tb aan die leeg is en geformatteerd via het samsung menu.
Dat de schijf 1TB is wil niet zeggen dat de bestandsgrootte ook maximaal 1TB kan zijn. Hoe groot is een bestand van zo'n film die niet helemaal opgenomen wordt?

[ Voor 11% gewijzigd door Videopac op 05-08-2015 15:02 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Volgens mij gaat het om programma's die enkele minuten uitlopen, en de EGP dus niet de juiste eindtijd heeft.
Mijn samsung TV heeft dat ook, je zult echt handmatig de begin en eindtijd van een opname moeten opgeven om niet dit risico te lopen.

Over de disk: De opnames gaan op een disk die door de TV met een XFS filesystem geformatteerd is. XFS kent een max bestandgrootte van 8 Exabytes :p
De opnames worden wel met encryptie weggeschreven, dus je kunt ze alleen op je tv weer afspelen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 18:41
Yep. Handmatig instellen lijkt mij ook de oplossing voor een eenvoudig probleem .

Als dat het niet is kan het zijn dat een maximum aan MBs wordt weggeschreven. Ik had een vergelijkbaar soort probleem met mijn satellietonvanger waar na een aantal MBs de film werd afgekapt en er nieuwe MBs werden bijgeschreven zodat er uiteindelijk een aantal losse stukken zijn die je aan elkaar moet plakken. Dit was trouwens alleen het geval als ik de files van de satellietopnames kopieerde en op mijn laptop af wou spelen. Ik heb er een post over geschreven op een ander Forum.
http://www.cardwriter-for...e-op-pc-afspelen-8773.htm

Verwijderd

Topicstarter
Das nu juist het probleem, je kunt niets handmatig instellen.
Je kunt alleen maar opnemen via de epg.
Die opnamefunctie mag samsung van mij dus weglaten, kansloos gewoon.
Blijf het vreemd vinden dat dit door de test is heengekomen.

• 8mile13
Dan probeer eens het programma wat je wilt zien op te nemen en het programma wat erna komt.

Ik denk dat ze minimale opname functionaliteit geven omdat het goedkopere modellen betreft. Als het opnemen van meerdere programma's niet het hele programma oplevert en je wilt perse het hele programma opnemen dan moet je naar alternatieven zoeken. Bijvoorbeeld een externe ontvanger met ruime opname functionaliteit of de torrent versie downloaden. Bij een externe ontvanger (en eigenlijk ook bij aanschaf TV) altijd eerst gebruikers ervaringen nalezen op nederlandstallige/engelstallige Forums waarbij je moet focussen op wat belangrijk voor je is dan voorkom je problemen zoals waar je nu mee te maken hebt..

• G.Scholtens
  • Laatst online: 27-01 14:31
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:59:
Das nu juist het probleem, je kunt niets handmatig instellen.
Je kunt alleen maar opnemen via de epg.
Die opnamefunctie mag samsung van mij dus weglaten, kansloos gewoon.
Blijf het vreemd vinden dat dit door de test is heengekomen.
Volgens mij kan je het wel handmatig aanpassen.
Via de epg plan je inderdaad de opname in en daarna kan je via het normale menu ergens de opname veranderen.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb je er geen handleiding bij ?
Programma's opnemen
De volgende opties zijn beschikbaar voor het opnemen van programma's:

Direct opnemen

Gids

Programmagegevens

Specifieke datum en tijd
Specifieke datum en tijd

1.
Voer Schemamanager uit en selecteer vervolgens Schema. Er wordt een pop-upmenu weergegeven.
Selecteer Opname plannen om door te gaan.
2.
Geef Antenne, Kanaal, Herhalen, Begintijd en Eindtijd op voor dat programma en selecteer OK om dit te
voltooien.
BTW, dit is wel van een ander model, maar kan me niet voorstellen dat jouw TV geen vergelijkbare mogelijkheid heeft.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• 8mile13
Het is onduidelijk of je met dit model opnames kan plannen waarbij je zelf bepaald wanneer de opname begint en wanneer de opname stopt.. Misschien is er een App te downloaden waarmee dat kan.

gebruiksaanwijzing UE40HU6900S_
https://www.gebruikershan...w-handleiding-655702.html

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
Hier werkt handmatig inplannen op een Samsung UE40F6400:

Guide: en dan de gele knop indrukken voor schema manager, en daar kan je handmatig en opname plannen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mijn 6900 werkt het anders wel als ik op rec druk zie ik een rood klokkie druk daar op en verandert de lengte

btw ik heb ook 2 tuners 1 satteliet en 1 gewone. Dus opnemen en kijken naar een ander programma lukt niet

[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 10-08-2015 00:22 ]

Iperf

Pagina: 1