Ik zie dat er veel traineeshipprogramma's worden aangeboden om HBO'ers en WO'ers zogenaamd om te scholen tot ICT'er, wat eigenlijk niet meer inhoudt dan een zes weken durende cursus. Maar hiervoor vragen ze wel telkens een 'Beta'-studieachtergrond. Nu beschik ik over een andere studieachtergrond waardoor ik zogenaamd niet geschikt ben om in aanmerking te komen voor één van deze traineeshipprogramma's.
Ik geloof zwaar in autodidactische zelfverbetering en zet dan ook mijn vraagtekens bij deze selectiecriteria. Is het gebrek aan een Beta-studieachtergrond een onoverbrugbare beperking? Tijdens mijn middelbare school had ik een gecombineerd pakket, waaronder 'beta-vakken', zoals natuurkunde. Daarnaast ben ik goed in cijfers en ga ik vrijwel dagelijks om met programma's (uiteraard op de user level).
Mijn vragen zijn dan ook:
- Wat de meest essentiële programmeringstalen zijn en waar de grootste vraag naar is?
- Of er gratis online resources zijn om dit te leren?
- Of bedrijven iemand met mijn achtergrond serieus zullen nemen?
Ik geloof zwaar in autodidactische zelfverbetering en zet dan ook mijn vraagtekens bij deze selectiecriteria. Is het gebrek aan een Beta-studieachtergrond een onoverbrugbare beperking? Tijdens mijn middelbare school had ik een gecombineerd pakket, waaronder 'beta-vakken', zoals natuurkunde. Daarnaast ben ik goed in cijfers en ga ik vrijwel dagelijks om met programma's (uiteraard op de user level).
Mijn vragen zijn dan ook:
- Wat de meest essentiële programmeringstalen zijn en waar de grootste vraag naar is?
- Of er gratis online resources zijn om dit te leren?
- Of bedrijven iemand met mijn achtergrond serieus zullen nemen?