Onedrive inrichten Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
In Windows 8.1 kon ik de bestanden in Onedrive online benaderen en eventueel downloaden zodat deze lokaal op mijn computer zijn opgeslagen. De bestanden staan op een Windows 7 systeem en worden gesynchroniseerd met de Cloud van Onedrive.

Na het installeren van Windows 10 op twee systemen download Onedrive bij alle systemen de gehele data wat in de cloud staat.

Ik zou graag met het Windows 7 systeem de bestanden lokaal willen synchroniseren met Ondrive en met alle overige systemen enkel de online snelkoppeling. Zodat de data niet op alle systemen is opgeslagen.

Nu heb ik twee systemen met Windows 10 en een systeem met Windows 7 die de data lokaal synchroniseert. Bij de Windows 10 systemen wil ik dit graag enkel met online snelkoppeling.

Hoe moet ik Onedrive instellen ?

Zie onderstaande instellingsmogelijkheden

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/64nydifs9/Onedrive.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 06:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

binnen 1 min gevonden op google: https://www.google.nl/sea...rive+windows+10&tbs=qdr:m

beter zelf zoeken volgende keer.. :P

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 04-08-2015 20:02 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Gelukt, waarom kon het enkel alleen bij Windows 8 met de onedrive tool? Wat is het idee hier achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
Hoi allemaal. Ik denk dat dit de juiste plaats is om mijn vraag te stellen. Ik wordt helemaal horendol van Onedrive. :(

De situatie.
- Game PC (op mijn microsoft-ID) = nog win8.1
- Familie Tablet (op mijn microsoft-ID, gebruiken wij beide) =nog win8.1
- Familie Laptop (mijn microsoft-ID + vrouw haar microsoft-ID, 2 accounts) = win10
- Mijn Windows Phone (op mijn microsoft-ID)
- Vrouw haar Windows Phone (op haar microsoft-ID)

Ik wil nu het volgende.
Ik wil op mijn Onedrive de volgende mappen maken.
- Foto's Mijn Telefoon
- Foto's Mijn Tablet
- Bestanden Laptop
- Bestanden Game-PC
Ik wil deze mappen mijn eigen naam geven.

Deze mappen moeten sync lopen met de betreffende mappen op mijn telefoon
Dus de map 'camera album' op de tablet, de map 'Foto's' uit mijn telefoon, bijvoorbeeld de map 'documenten' van mijn PC en de map 'documenten' op de laptop.

Vervolgstappen.
Ik wil dit later ook voor mijn vrouw haar apparaten doen.
Vervolgens wil ik de opslag van de Tablet tussen beide Onedrive accounts sharen omdat wij hier beide op werken.
Maar dat is voor later.

Dus de vraag:
Hoe zorg ik er voor dan de door mij aangemaakte map met naam 'X' op Onedrive synchroon gehouden wordt met een map van mijn keuze met de naam 'Y' op een bepaald apparaat.

Dat bestanden altijd op 2 plekken blijven zodat ik online en offline er altijd bij kan.