Toon posts:

koptelefoon op bose 321 GSX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw op dit forum.
Vraag over aansluiten koptelefoon op Bose 321 GSX
Er zit geen hdmi aansluiting, dus ben verder gegaan naar de acoustimas module
Heb op de speakeruitgang een splitter RS232 serieel 9 pins gezet.
Een aftakking van de splitter aangesloten op de speakerboxen en die geven gewoon geluid als vanouds.
Nu wil ik de tweede aftakking gebruiken om een koptelefoon aan te sluiten, maar hoe kom ik nu
van die serieele 9 pins kabel naar een jack 3,5mm oid, 8)7 zodat de koptelefoon erop kan en ook nog geluid geeft. Heb al een overgang van serieel naar usb en daar weer een converter naar jack 3,5 mm op,
maar het geeft nog geen geluid.
Heeft iemand hier een reactie op. Wellicht leuk voor anderen om op dit systeem toch een koptelefoon
aan te sluiten. Heb de vraag over koptelefoon al eerder gezien, maar nog niet via de acoustimas.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 12:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Bose gebruikt die stekker niet zoals ontworpen, maar voor het versterkt signaal dat naar de luidsprekers gaat. Zomaar naar USB werkt dus al niet, laat staan dat nog eens omzetten naar iets anders (op z'n best krijg je er alsnog het versterkt signaal uit ;) ).

Je zou moeten opzoeken of meten hoe Bose die kabel gebruikt, dan kun je het versterkte signaal met een adapter omzetten naar RCA en dat gebruiken voor een hoofdtelefoon versterkertje ofzo. Dan beïnvloed je het Bose systeem zo min mogelijk.

Wat je uit de Acoustimass krijgt is overigens al gefilterd, je zult er dus geen lage tonen uitkrijgen. Je zult dus al moeten aftakken voor het naar de Acoustimass gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door mr.paaJ op 04-08-2015 21:42 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Oke mr.paaJ, van morgen kwam ik ook achter het uitgefilterde lage tonengeluid.
Ik wacht meerdere reacties af, maar zal ook kijken naar evt aftakking voor de acooustimass, zoals je aangeeft. Meld me wel weer als ik verder ben.
Bedankt in ieder geval.