• knurk
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 04-09 12:06
Hallo tweakers,

hopelijk is het toegestaan om hier technische hulp te vragen.
Mijn PC (desktop) heb ik van win7 naar win10 ge-upgrade (geen clean install) en alles werkte naar behoren, tot ik na het installeren van wat software en een driver bij een reboot bleef hangen in de 'loading' animatie. Na een geforceerde reboot heb ik in recovery mode een aantal dingen geprobeerd maar ik kon ook niet meer in veilige modus booten. Nadat ik probeerde een restore point te selecteren kwam ik in de boot loop (scherm zegt 'een vorige versie van windows herstellen' en na enkele seconden reboot hij dan weer), waarbij er geen optie meer is om in het recovery-menu te komen, en dus volgens mij ook niet in een command prompt.

Ik heb inmiddels win10 op mijn laptop draaien maar dat is een 32bit windows en m'n desktop 64bit.
Diverse bootable usb sticks gemaakt met verschillende ISOs, zoals https://neosmart.net/blog/2015/windows-10-recovery-cd-free/ maar deze bieden geen oplossing. Ik krijg telkens de melding 'insert proper boot device' en in de BIOS staat de usb drive als enige in de lijst. 1x werd de stick gelezen maar kreeg ik de melding 'invalid boot table'.

Is er een keyboard shortcut om een command prompt te openen? Kan ik in de bios nog iets veranderen?
Moet ik iemand vinden met een x64 win10 om een recovery usb te maken? Vergeet ik verder nog iets?

Bij voorbaat dank! |:(

[Voor 4% gewijzigd door knurk op 04-08-2015 18:13]

• knurk
update:

in de bios vond ik onder boot menu > hdd, dat ik de USB drive, waarvan ik dacht dat die werd aangeduid als 'removable device', als HDD moest selecteren. Hierna verdween eindelijk de 'reboot and insert proper boot device' melding!

Nu met de recovery tool van easyRE for win10 wordt alleen nog mijn oude win7 installatie gedetecteerd, maar deze kan ik met deze tool niet herstellen want daarvoor moet ik de win7 versie hebben, die 20 dollar kost!!!

Met de officiele windows recovery disk die ik maak met mijn 32bit win10 laptop werken de recovery opties niet. Ik krijg dan ook weer foutmeldingen bij diverse selecties zoals roll back, choose restore point etc. Wellicht omdat deze tool voor een 32bit windows is..

Een stapje dichterbij, maar het lijkt erop dat de windows 10 installatie goed naar de knoppen is. Nu maar hopen dat de oude win7 installatie nog goed is. Als er al iemand een plan B kan voorstellen, I'm all ears..

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-10 12:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Is het geen optie om een Windows 7 64bit dvd te downloaden van de microsoft website en vanuit daar de recovery te starten?

Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om Windows 10 iso opnieuw te downloaden en vanuit daar een 'upgrade' uit te voeren (als dit kan) of een clean install te doen.

• knurk
na veel geklooi is het uiteindelijk gelukt om C: te formatteren en een clean install te doen. Ik weet al niet eens meer hoe. Maar win10 is nu niet stabiel op dit systeem. Iets van een pool_error of zoiets. Daarnaast heb ik nu ook het probleem dat windows niet meer geactiveerd is (omdat ik een format heb gedaan!).

Dankje Rens voor jouw reactie. Ik was een beetje verbolgen over t feit dat er niemand reageerde. Als dat is omdat ik een te moeilijk probleem voorleg of niet helder communiceer zou ik het ook waarderen als men dat even kan aangeven :)

• Shmoopy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14-06 15:57
Ik had laatst ook gekl**t met Windows 10 met mislukte activatie door mijn fout (door een clean install te doen met de ISO). Recovery lukte toen ook niet. Er stond nog wel een recoverypartitie met 8.1 bij mij. Met zelfgemaakte herstelmedia lukte toen vreemd genoeg ook niets.

Ik heb toen alle partities behalve de recoverypartitie gewist met de gebrande Windows 10 ISO-DVD.

- Dus alles unaloccated maken behalve die recoverypartitie.
- Daarna de DVD verwijderen en de computer uit- en weer aanzetten.
- Misschien dat de recoverypartitie "aanslaat" waardoor je je oude OS kan herstellen.

Edit: Bij mij hielp het.
Je schreef dat je de C partitie hebt gewist dus ik hoop dat er een recoverypartitie bij jou op de drive staat.

[Voor 10% gewijzigd door Shmoopy op 05-08-2015 22:24]

• knurk
Tot mijn enorme verbazing is het alsnog gelukt om de 64 bit win 10 pro via de MS tool per USB te installeren, en deze is ook nog geactiveerd! Snap er geen fluit van maar ik klaag niet :)

Ook bedankt voor jouw suggesties, Shmoopy!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee