Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octo77
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-01-2019
Hoop dat dit in het goede onderwerp staat.

Ik heb vandaag mijn nieuwe router ontvangen: de TP link Archer C9
deze zou verbluffende resultaten moeten geven.
Na installatie valt het me echter wat tegen.
Ik krijg geen geweldige verbinding en de snelheid is niet veel hoger dan mijn oude router ( 8 jaar oud)
Internet abo bij Ziggo, 120mb, Cisco 3925 modem in brigde stand.

wat is de beste oplossing om in onze eensgezinswoning een snelle wifi verbinding te krijgen die eigenlijk bij zo'n geavanceerde router hoort?

bvd
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:33
Test je het op 2,4GHz of op 5GHz? Welk kanaal gebruik je? Is dat kanaal ook 'vrij'? Gebruik eens InSSIDer of, op android, Wifi analyzer.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
wat heb je zelf al ondernomen om het signaal te verbeteren?

-kanaal wijzigen
-overstappen naar 5Ghz etc.

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Gaat het nou over je internetsnelheid of over je wifi snelheid?
wat is de gemeten snelheid vanaf een vaste bedrade verbinding, direct vanuit het modem (in bridge)
en wat is het achter de router bedraad en met wifi?
En wat was je verwachting eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octo77
alvast wat antwoorden:
beide frequenties staan open, volgens mij werkt niets op de 5GHz
het kanaal wordt automatisch gekozen, zou dus optimaal moeten zijn
het gaat allemaal over wifi, niets is bedraad.
bedraad haal ik de 120mbit
wifi snelheid komt niet boven de 70, ook het bereik vind ik tegenvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Octo77 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:16:
alvast wat antwoorden:
Dat hoeft niet zo te zijn. ik heb al wel eens meegemaakt dat ergens kanaal 6 vrij was, maar dat bleek omdat daar ergens iets op stoorde waardoor je wireless belabberd was. Een handmatige switch naar een ander kanaal zorgde wel voor een stabiele verbinding, ook al zaten de buren daar ook op.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:12
Octo77 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:16:
alvast wat antwoorden:
Automatisch kiezen van kanaal houdt inderdaad niet in dat het apparaat altijd de juiste kiest, lees even 1 van de eerder genoemde suggesties zodat je het netwerk even kan scannen en handmatig een (redelijk) vrij kanaal in kan stellen.
Wifisnelheid op 70 is imho een redelijke snelheid, dat haal ik ook als ik naast het apparaat sta met mijn laptop.

Als je boven ga staan en twee vloeren onder jou zijn van beton, krijg je natuurlijk ook storing.
Staat je apparaat bijvoorbeeld bij een tv ? Andere elektrische apparaten kunnen storen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jelle Brolnir op 04-08-2015 18:31 ]

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octo77
dat is bekend, oude router stond op dezelfde plek, bij het modem van Ziggo, haalde 35mbit.
los van het kanaal, zijn er nog andere instellingen / opstellingen die aan te bevelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:45
Octo77 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:28:
dat is bekend, oude router stond op dezelfde plek, bij het modem van Ziggo, haalde 35mbit.
los van het kanaal, zijn er nog andere instellingen / opstellingen die aan te bevelen zijn?
Zorgen dat je apparatuur hebt met 5Ghz ondersteuning

70Mbit is netjes voor 2.4Ghz, voor meer snelheid zal je waarschijnlijk echt 5Ghz moeten gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso erg raar dat je zo'n duur geval neemt als je niet eens van plan was om de features (5GHz, WiFi-ac) te gebruiken die het meerwaarde geven over een apparaat van nog geen helft van de prijs...

Wat ik ook mis in je verhaal is waar je dat ding hebt staan. Het is niet realistisch om te verwachten dat je een heel eengezinswoning vanuit een enkele router/AP goed kunt bedienen. Goede kans dat je een extra AP nodig gaat hebben om ook op zolder fatsoenlijk een draadloze verbinding te hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick0294
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-08 21:07
Wifi-snelheid 5 GHz 1.300 Mbit/s
Wifi-snelheid 2,4 GHz 600 Mbps
Ethernetsnelheid Gigabit Ethernet (1000 Mbps)

600mbps dit klopt toch jij haalt 700mbps?

of heb ik het nu fout dat je het maximale uit de 2,4ghz hebt gehaald?
correct me if i am wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:33
Gebruik AES (geen TKIP) en WPA2, voor het geval je dat nog niet ingesteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 15:16
Ook niet onbelangrijk voor wifi snelheid: Welke wifi-kaart/dongle zit er in het apparaat waarmee je test. De router kan misschien wel sneller, maar jouw wifi-kaart/dongle misschien niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nick0294 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:48:
Wifi-snelheid 5 GHz 1.300 Mbit/s
Wifi-snelheid 2,4 GHz 600 Mbps
Ethernetsnelheid Gigabit Ethernet (1000 Mbps)

600mbps dit klopt toch jij haalt 700mbps?
Let even op hoofdletters: "mbps" is sowieso fout (m=milli = 1/1000 8)7 ). TS doet het ook verkeerd, maar ik zie toch echt 70 (en niet 700) Mbps genoemd worden :o
of heb ik het nu fout dat je het maximale uit de 2,4ghz hebt gehaald?
correct me if i am wrong
You're wrong :o

1) Basissnelheid voor WiFi-n is met 40MHz brede kanalen 150Mbps. Om meer dan dat te halen moet je meerdere antennes hebben. Deze router heeft er drie, dus max link speed is 450Mbps. En die laatste 150Mbps? Een of andere marketeer bij Broadcom heeft verzonnen dat je voor beamforming nog 150Mbps mag toevoegen. Totale bullshot. Max link rate is en blijft 450Mbps, beamforming voegt hooguit paar dB meer signaal toe.
2) Dit zijn link rates (bruto transmit snelheden), niet netto behaalde snelheden. IRL kun je nooit meer dan 70% ervan halen. Dus niet 450Mbps, maar 315Mbps.
3) In 2.4GHz kun je misschien in theorie 40MHz-brede kanalen gebruiken, maar dat is echt alleen zinnig in hut op de hei met nul interferentie, want 40MHz geeft je 3dB minder signaal dan 20MHz. Daar woont TS niet, dus 20MHz is hoogst haalbare. Halveer die 315Mbps dus naar 157Mbps
4) Die 157Mbps is daadwerkelijk in praktijk haalbaar als je niet alleen op je router maar ook op je clients 3 antennes hebt. Dat is uitermate zeldzaam. Je mag bij mainstream apparatuur al blij zijn als je twee antennes hebt. Dan haal je ook max 2/3 van 157Mbps oftewel 104Mbps.
5) 104Mbps kun je alleen halen met perfecte RF-omstandigheden. Interferentie of demping? Dan gaat dat omlaag. Dus 70Mbps is inderdaad een prima snelheid op 2.4GHz.

In 5GHz WiFi-ac zou je onder vergelijkbare omstandigheden overigens richting 600Mbps kunnen gaan (en ja, ik heb in praktijk ook snelheden >500Mbps gehaald met 2x2). Zie daarom waarom het krankzinnig is om een apparaat als dit te kopen en dan alleen de legacy te gebruiken die performance levert die je met een geval van EUR 40 ook zou kunnen krijgen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1