Windows 10 problemen met Dual Screen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04 21:29
Ik ben over naar windows 10. Werkt allemaal hartstikke mooi en soepel alleen heb ik echt 1 heel groot iritatie punt. Dat is namelijk dat mijn muispijl in de hoeken blijft steken als ik naar me 2e scherm wil. Dit is vooral iritant met het slepen van schermen.

Nu heb ik al wat gegoogled naar het probleem en het schijnt dat dit probleem zich al voor doet sinds Win8. Alleen kon je het toen oplossen door MouseCornerClipLength op 0 te zitten in het register. Dit staat normaal op 6 wat staat voor 6 pixels. Dit staat nu niet meer in je register.

Heeft iemand hier er een oplossing voor of heeft het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:18
Als je naar het instellingen\display scherm gaat dan zie je je schermen naast elkaar (zie screenshot).
http://www.dotnetmafia.co...gSurfacePro3_669BCFD0.png

Als de resolutie van de schermen niet gelijk is dan is de ene groter dan de andere.
Je kunt door het kleine scherm naar boven of onderen te slepen aangeven hoe hoog het scherm staat.

Kan het zijn dat bij jou dit niet correct is waardoor je blijft haken (en eerst een stukje naar beneden moet om met de muis verder te kunnen).

Voorbeeld: In de screenshot kun je van scherm 1 rechtsonderaan niet meteen navigeren naar scherm 3. Dit gaat wel als je de rand aan de onderkant van beide schermen op gelijke hoogte zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nee w10 heeft dat 'snap to corner' idee.
Dus je kunt je vensters en alle hoeken en kanten houden en dan pakt hij 1/4de van dat scherm of de helft of fullscreen afhankelijk waar jeje muis op dat moment hebt. Werkt wel fijn maar is even wennen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Net eventjes getest, en idd als ik in de hoeken blijf met slepen, dan blijft ie hangen..
Zit nu al vanaf release op Win10 en doordat jij het meldde, viel het me pas op..

Nooit eerder last van gehad, ook niet op Win8 en 8.1

Waarschijnlijk sleep ik sowieso al lager met mijn venstertjes.... Ik vind het iig niet hinderlijk..

Een pasklare oplossing heb ik dan eigenlijk ook niet voor je... Sorry :+

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04 19:03

WWJD

*pluh*

Dit zat/zit ook al in Windows 8.1,
Het is dan ook geen probleem maar een feature (of een designers-choice)

Vooral voor het willen weergeven van de charms in Windows 8.1 is het erg fijn dat het er zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-05 09:57

Soggney

Zeekomkommer

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem, slepen tussen mijn schermen is irritant.
Maar je kan altijd eens proberen om de verdwenen key zelf toe te voegen in het register. Dat durft ook nog eens werken.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
Het heeft niet echt te maken volgens mij met snap to corner idee want win 8 had het ook al. Het schijnen 6 magische pixels te zijn.

Het idee om het zelf toe te voegen ben ik een beetje huiverig voor maar kan het wel proberen. Maar ik denk dat het nu ook wel aan te passen moet zijn maar weet absoluut niet welke key het moet zijn.

Het is trouwens ook als je niet aan het slepen bent maar gewoon met je muis in de hoek komt en naar het 2e scherm wilt.

[ Voor 15% gewijzigd door Beerkiller op 05-08-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 19:36

_Arthur

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
Nou dan hoop ik dat er wat aan gedaan word. Ik ga het in de gaten houden en als de oplossing er is post ik die hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162077

Slepen doe ik al een tijdje niet meer tussen 2 schermen. Selecteer het scherm en windows + < of > doet het voor mij prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:56
Ik sleep meestal met U-tje, Dus balk boven pakken, wat naar beneden slepen en als hij op andere scherm is weer omhoog.
Of Zoals Gab3 zegt, gewoon met windows toets+ < of >

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
Het verplaatsen van een window naar een ander scherm doe ik altijd via de Windows toets in combinatie met de pijltjes toetsen. Dit werkt erg handig. In Windows 10 kun je hiermee ook je window in bijvoorbeeld de linker boven of onder hoek zetten. Dit werkt ook prima om een window naar je 2e scherm te verplaatsen.

"Windows 10 offers improved support for Snap — known as “Aero Snap” on Windows 7. You can now snap windows vertically — one on top of each other, instead of side-by-side — or snap windows to a 2×2 grid.

[list]
• Windows Key + Left – Snap current window to the left side of the screen.
• Windows Key + Right – Snap current window the the right side of the screen.
• Windows Key + Up – Snap current window to the top of the screen.
• Windows Key + Down – Snap current window to the bottom of the screen.
[/list]

Combine these shortcuts to snap into a corner — for example, Windows Key + Left and then Windows Key + Up would snap a window into the top-left quadrant of the screen. The first two keyboard shortcuts aren’t new, but the way they work with the 2×2 snapping feature is.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Alleen zijn die wel fout:

Dat klopt niet. Down en Up doen minimize, windowed, maximized en weer terug afhankelijk van de staat van het venster.
Als je eerst left doet en dan up gaat die inderdaad wel in de hoek.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 07-08-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
Caelorum schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:02:
Alleen zijn die wel fout:

Dat klopt niet. Down en Up doen minimize, windowed, maximized en weer terug afhankelijk van de staat van het venster.
Als je eerst left doet en dan up gaat die inderdaad wel in de hoek.
Je opmerking klopt voor Windows 8. Maar in Windows 10 zijn er extra opties bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Sepio schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:04:
[...]
Je opmerking klopt voor Windows 8. Maar in Windows 10 zijn er extra opties bijgekomen.
Ik zit op Windows 10 en bovenstaande is wat het bij mij doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
Ok die snel toetsen zijn handig maar het is ook als je gewoon alleen met je muis naar het 2e scherm gaat. Het is irritant omdat ik dan mijn muis telkens kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 12:54
Een vraag over dat windows snapping.

Ik wil mijn programma's zowel via WIN-SHIFT- -> naar mijn tweede monitor verplaatsen als met de muis (slepen), maar ik wil niet dat de programma's aan de rand van het scherm blijven plakken bij het slepen.

Is er een mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen? Wanneer ik windows snapping uit zet kan ik wel slepen zonder te plakken maar dan werken de sneltoetsen niet.
Pagina: 1