Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 19:27
Hallo,

ik heb een vraagje betreft mijn nieuwe Mitsubishi HC4000 samen met een 10 meter lange HDMI kabel:
De beamer is middels een 10 meter lange HDMI kabel aangesloten op mijn Denon AVR-X1000 receiver, maar als ik mijn laptop aansluit op de versterker (met een 15 meter lange HDMI) kabel, dan krijg ik groene strepen over het (beamer) beeld.

Komt dit door signaalverlies of een te lange HDMI kabel?

EDIT: foto toegevoegd.
http://i57.tinypic.com/2woj81f.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Chrisiesmit93 op 04-08-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kun je een korte HDMI kabel proberen? Gewoon je laptop naast de beamer en 1 meter kabel er tussen jassen?

kan verder van alles zijn natuurlijk.....beamer op sterven na deaud, lamp kaduuk, stekker in je lap[top niet helemaal lekker meer,

noem maar op......

[ Voor 21% gewijzigd door Fraggert op 05-08-2015 14:12 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Als ik een kortere kabel gebruik is er niets aan de hand, het probleem zit hem gok ik in mijn Denon receiver.
Ik heb het idee dat deze een zwak signaal uitstuurt wat vervolgens over ongeveer 10 meter HDMI kabel niet veel beter wordt. (waarvan 1 kabel een 2 meter "verlengkabel" is sinds 5 minuten)

Is het mogelijk om dit probleem met een "HDMI versterker" op te lossen of iets dergelijks? (Oplossing moet wel enigszins betaalbaar blijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Of HDMI is gewoon een ruksysteem waarbij het soms werkt en soms niet en je kabels moet doorwisselen en poorten moet swappen tot het wel werkt :P

Even serieus: het kan zomaar zijn dat je kabel gewoon niet lekker is. Het maakt niet uit hoe duur je kabel is, goedkoop en duur, kabels kunnen altijd gaar zijn. Koop een nieuwe kabel en kijk of het dan wel goed gaat. Zo niet, dan zou je laptop misschien het probleem kunnen zijn. Probeer het rechtstreeks met de lange kabel, als dat wel werkt is het niet je laptop, niet de beamer en ook de kabel niet. Kan je het bij je Denon zoeken :) Kijk in de handleiding wat als maximale kabellengte geadviseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
Ik heb net even getest met een korte (1,5 meter) kabel van Denon -> beamer en dit gaat wel goed lijkt het :)
Ik heb ook de Chromecast getest, deze zit ook op de Denon aangesloten, en deze geeft ook heel raar beeld met lange versterk van Denon -> beamer.

Ga nu proberen de kabel te retourneren en nieuwe (en langere: 10 meter) kabel aan te vragen, zag dat zo'n HDMI verlengkabel al helemaal drama is :(

Als laatste oplossing misschien toch maar zo'n HDMI versterker proberen.
Zat hier zojuist even snel naar te kijken, maar je hebt een klein blokje welke het signaal opkrikt en actieve blokjes (deze hebben bijvoorbeeld 5V nodig), welke zouden jullie aanraden (voor een afstand van 10 meter) en hoe kan ik deze eventueel het beste aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

is draadloos HDMI niks voor je?

http://www.mediasluis.nl/review/wireless-hdmi-transmitters

er zijn nog wel meer merken....optoma heeft ook een mooie set

[ Voor 26% gewijzigd door Fraggert op 10-08-2015 09:18 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison