Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Video Editing Windows laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik ben op zoek naar een goede Windows laptop waar ik veel plezier aan kan hebben. En niet een laptop om ''even te Googelen'' maar om (professioneel) video's mee te bewerken. De laptop zou dus goed over moeten kunnen met verschillende programma's van Adobe. Maar ook het maken van 3D animatie's zou mooi zijn om te kunnen doen op locatie. Wie kan mij advies geven?

Bij voorbaat dank :)

Hieronder vind u/jij een aantal specificatie voorkeuren.

Inhoud
RAM Geheugen*: > 8 GB
Processor*: Intel i7 > 2,5 GHz / 2500 MHz (of vergelijkbare AMD ect.)

Geheugen
SSD*: > 250 GB
HDD: > 750 GB
Totale opslag: > 1 TB

Aansluitingen
> 3x USB 3.0 / 3.1
Tunderbolt
HDMI
SD Card Reader

Overige informatie
Budget: < € 2000,-
Toetsenbord indeling*: QWERTY
Batterij tijdsduur: Gemiddeld
Portability: Heeft geen prioriteit, een kilootje meer, is een keertje minder naar de sportschool...

Onderdelen met een * hebben hoge prioriteit.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2015 22:33 ]

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Heb je zelf al wat onderzoek gedaan? Welke grootte wil je? Is accuduur of portability een issue? :)

Verwijderd

Topicstarter
test_slang_776 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:42:
Heb je zelf al wat onderzoek gedaan? Welke grootte wil je? Is accuduur of portability een issue? :)
Bedankt alvast @ Meneer Willems voor de snelle reactie _/-\o_ . Ik heb mijn topic misschien iets te snel geplaatst en heb er nu nog even rustig naar gekeken en meer informatie bij gezet. Mocht er nog iets ontbreken dan hoor ik het graag!

Ja, ik heb zelf wat onderzoek gedaan op verschillende sites en al met mensen over gehad maar nog geen definitieve keuze kunnen maken. De ASUS UX501JW-FJ229H of MSI GE70 Apache Pro-681 staan hoog in mijn lijstje.

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Ziet er stukken beter uit zo. :) Kan je wat zeggen over je grafische eisen? Keihard gamen of alleen editen?

Verwijderd

Topicstarter
test_slang_776 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:54:
Ziet er stukken beter uit zo. :) Kan je wat zeggen over je grafische eisen? Keihard gamen of alleen editen?
Van videokaarten heb ik weinig verstand. Het is alleen editen. Game zal ik niet met de laptop gaan doen. In mijn desktop zit een Nvidia Geforce GTX 660 grafische kaart en met deze is prima te editen maar misschien is er alweer een opvolger.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou een beetje een voorselectie maken in de PW en dan iig voor de quad core HQ/MQ haswell i7's gaan.

Mijn keuze zou vooral gaan tussen de wat meer pro-georienteerde laptops van hp, dell en lenovo, en de wat meer game georienteerde laptops.

Met de meer pro laptops krijg je vaak wel robuuste machines, maar betaal je in verhouding veel voor de relatief zwakke pro videokaart bijv.

Gamelaptops zijn vaak ook goede edit machines door hun stevige cpu/gpu combi.

Ik zag toevallig deze:

pricewatch: MSI GS60 2QE-226NL 4K edition (Ghost Pro)

Daar hoef je niks meer aan te doen, zelfs met verlicht tobo er bij, en een ssd en hdd combi. Lijkt mij een ideale edit bak. Ik zou hem zelf wel eerst even willen voelen en het 4k scherm zien. En ik zou willen weten of hij koel genoeg blijft als de cpu en gpu samen onder flinke load staan (wat kan gebeuren als je bijv. exporteert in bijv. premiere)

4K is misschien te klein voor je op een 15"scherm, ze zijn er ook met 1080p schermen.

Veel gamelaptops zien er belachelijk uit maar dat valt bij deze ook wel mee. :)

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 05-08-2015 10:26 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
@maratropa bedankt voor je snelle reactie! ik ga eens kijken naar een laptop met die specificaties of misschien wel die MSI is wel een mooi ding!
Mocht ik er niet uit komen zal ik het weer via deze weg laten weten en mocht ik er wel uit komen natuurlijk ook!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen voor het meedenken! Het is deze geworden en werkt goed :) http://www.laptopshop.nl/...aspire-vn7-591g-770u.html
Pagina: 1