Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GMail Imap uitgaand naar GMail Imap inkomend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om in gmail een ander gmail account binnen te halen via imap? Dit kan wel met een losse email client maar dat wil ik niet. Veranderingen in de account, zoals het verwijderen van emails, moeten worden overgdragen op de andere account. Met doorsturen gaat dat niet. De optie "Toegang verlenen tot je account" is geen optie voor mij omdat je dan niet alles in 1 overzicht hebt.

Hier de reden (Aanvullende informatie):
Ik heb 2 gmail accounts. Een voor persoonlijke mails en een voor al het andere. Nu heb ik het zo ingesteld dat al het email verkeer van de persoonlijke mail naar de andere gaat zodat ik alle mail op 1 account heb. Nu moet ik dat gaan veranderen omdat ik vanaf september vaak in een openbare ruimte zal werken en mijn laptopscherm min of meer voor iedere voorbijganger te aanschouwen zal zijn. Daarom wil ik op mijn laptop alleen toegang hebben op mijn persoonlijke mail en thuis inloggen op mijn andere mail die ook de persoonlijke mail ontvang. Maar als ik veranderingen aanbreng (zoals het verwijderen van emails) op mijn persoonlijke mail wil ik wel dat die worden overgedragen op de andere account. Met mijn huidige methode gaat dat niet.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28
Je wilt om de volgende reden:
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:23:
omdat je dan niet alles in 1 overzicht hebt.
.. een soort gecombineerde inbox maken van account A (persoonlijk) en account B (overig).

Op de laptop moet alleen account A zichtbaar zijn, op de pc account A en B.

De makkelijkste manier om dit op te zetten is mijns inziens:
- op de laptop log je in met account A
- op de pc log je in met account A, klik op je usericon, 'Account toevoegen', en logt nog een keer in op account B

Op de laptop ben je nu klaar.

Op je pc stel je je browser in zodat hij start met:
- https://mail.google.com/mail/u/0/ voor account A
- https://mail.google.com/mail/u/1/ voor account B

De instelling "Toegang verlenen tot je account" is hiervoor niet noodzakelijk.

Wel heb je de mail in gescheiden vensters staan. Dit kun je deels oplossen dmv desktop notifications en anders zou je ook eens kunnen kijken naar een e-mailclient zoals eM Client, welke Smart Folders ondersteunt.
Using All Inboxes

Many users of eM Client have more than three email accounts connected to it. Going from one inbox to the next takes time, and can increase the risk of missing valuable emails when missing one of the inboxes. Instead of going from one inbox to the next, we suggest simply clicking on All Inboxes under the Smart Folders section of eM Client. This will display all emails from every inbox, so you can go through them all without going to different accounts.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
Het eerst genoemde is niet een optie omdat je dan alsnog twee overzichten hebt (en ik dan niet alle meldingen van alle email accounts op mijn telefoon krijg). "Account toevoegen" is overigens min of meer hetzelfde als "Toegang verlenen tot je account" alleen hoef je bij deze optie nooit meer dan een maal in te loggen. Ik had echt gehoopt het mogelijk zou zijn om emails binnen te halen in gmail via imap.

Een email client vermijd ik de voorkeur geef aan cloud software.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28
Telefoon had je nog niet benoemd, maar dat lijkt me het minste een probleem. iOS kent een geconsolideerde inbox en Android (de Gmail app) inmiddels ook.

Verder zie ik eigenlijk geen mogelijkheden.. als afzonderlijke tabs een dealbreaker is dan kom je hier niet verder mee. Al zou Gmail e-mail binnenhalen via IMAP dan wordt het alsnog in het account opgeslagen en zullen verdere bewerkingen (flags, deletions) niet worden teruggesynchroniseerd naar de bronserver.

Je kunt m.i. dus twee kanten op; ofwel je zoekt een prettige client met een consolidated inbox of je laat inderdaad je mail doorsturen / ophalen via POP3 zonder 'terugsynchroniseermogelijkheid'.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info. Ik denk er nog even over want een cloud oplossing zou top zijn maar ik heb geen zin om elke keer in account b berichten te moeten verwijderen die ik al heb gelezen in account a. Mocht ik voor een offlince email client gaan kan ik dan het beste voor eM Client kiezen of voor Thunderbird?