Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• rodekast
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-04-2023
Ik zoek een?
Een nieuwe smartphone. Max 5 inch scherm

Wat is je budget?
Max 250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het gaan gebruiken om gewoon te appen, facebook , muziek luisteren , mail lezen en af en toe spelletje te spelen.? Om dat dit niet de beste specs vraagt laat ik de highend toestellen weg, vandaar buget van max 250.

Wat heb je zelf al gevonden?
Eerst kwam ik op de HTC Desire 620 zwart. Ik heb nu een HTC desire C (3 jaar oud), heb geen ervaring met andere merken smartphone daarom dat htc mij wel een veilige keuze leek. De specs zijn volgens mij wel redelijk voor een mid buget smartphone (heb niet heel veel verstand van mobile specs)

Andere smartphone die ik tegenkwam is de Huawei P8 Lite Zwart
Alleen de reviews (bijvoorbeeld van de consumenten bond) zijn aardig negatief.
Heb geen ervaring met Huawei maar dat leek mij wel een nette mobiel, de specs zijn iets beter dan de HTC Desire 620 (voor hoever ik verstand van specs heb :P )

Nu de vraag : Heeft iemand van jullie ervaring met de HTC desire 620 of de Huawei P8 Lite OF weet iemand nog een aardig nette mobiel voor max 250 euro. Had al in de pricewatch gekeken, maar al die merken zeggen me niet zo veel terwijl er nog best een goede tussen kan staan.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Waarom zit je vast aan maximaal 5 inch? Heb je nog een voorkeur voor OS? (Windows OS of Android? )

Als je het budget íets kan oprekken:

- Een OPO: https://oneplus.net/nl/oneplus-one
- Samsung Galaxy S4.

Wederom; dan moet je het budget iets oprekken.

Als je voor Windows OS gaat:

pricewatch: Nokia Lumia 830 Groen

De Huawei die je aandraagt is overigens ook prima. Let vooral NIET op reviews van de Consumentenbond omdat ze in 95% van de gevallen geen idee hebben waar ze op moeten letten nog waar ze het over hebben. Reviews op bijv. Tweakers of andere techsites zijn vele malen betrouwbaarder.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 04-08-2015 16:13 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-11 09:15

E-Rick

I love it :7

Kijk ook eens naar deze: http://tweakers.net/product/356803/sony-xperia-z1-compact/
Misschien net iets buiten je budget, maar wel prima specs en de batterij gaat met gemak 2 dagen mee.

Choose life

• rodekast
@Notna
Ik vind 5 inch prima, omdat het daarna gewoon te groot wordt en dan krijg je zo'n combie van telefoon en tablet.

budget oprekken ben ik eigenlijk niet van plan, maar ik zal er wel ff na kijken.

De review van de consumentenbond werd in de comments ook al als niet goed neergezet.
Ook heeft Tweakers er 1 review bij zitten die erg negatief is, de andere reviews zijn wel positief.
Ik had ook al op een andere site (Azerty) gekeken, en daar stonden ook wel positieve reviews.

Maar ik zal het graag willen horen van iemand die er zelf een heeft :P

@E-Rick
Zal deze ook in overweging nemen, maar zoals ik aangaf ben ik niet echt van plan om het buget te overschijden.

@Iedereen
Als iemand nog een leuke suggestie heeft (liefst binnen het buget) voel je vrij om het te vertellen.
En als iemand ervaring heeft met het merk Huawei (helemaal mooi als dat met de P8 lite is) deel alstublieft je ervaring met het merk

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22
Al gedacht aan een Moto G 2015?

• rodekast
Nee, is dat een goed merk wat ik heb er nog nooit van gehoord

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
rodekast schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:46:
Nee, is dat een goed merk wat ik heb er nog nooit van gehoord
Motorola :)

• rodekast
Misschien dat ik onder een steen heb geslapen, maar het zegt me echt niks. Is het een beetje goed merk ?

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:48

Steeffoon

Smartphone-nerd

rodekast schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:18:
Misschien dat ik onder een steen heb geslapen, maar het zegt me echt niks. Is het een beetje goed merk ?
Dat is een prima merk, stock-Android :)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Steeffoon schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:20:
[...]

Dat is een prima merk, stock-Android :)
Ik zou zowiezo voor een vanilla android gaan, vanwege alle huidige security problematiek.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:48

Steeffoon

Smartphone-nerd

Een andere smartphone die ik je kan aanraden is de Huawei Ascend G7. Deze krijg de updates nog en is voor ongeveer 250 euro te vinden. Erg goede accuduur, camera is in orde en lekker groot scherm.

Iets kleiner, maar qua specificaties en mogelijkheden zeker neit slechter is de Huawei Ascend P7. Deze is sinds de komst van de P8 beetje in het niet gevallen bij velen, maar is een erg goed toestel.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• rodekast
@steeffoon
ik had eerst ook de Ascend G7 in gedachte, maar die heb ik laten gaan omdat scherm te groot is.
maar ik zal na de ascend p7 kijken.

@jackbol
welke security problematiek ?

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11 08:17
@Notna en @E-Rick: waarom budget oprekken? De telefoon zal gebruikt worden voor
rodekast schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:52:
Ik wil het gaan gebruiken om gewoon te appen, facebook , muziek luisteren , mail lezen en af en toe spelletje te spelen.? Om dat dit niet de beste specs vraagt laat ik de highend toestellen weg, vandaar buget van max 250.
Meer dan 250 euro uitgeven voor deze taken is mijns inziens pure geldverspilling.
JackBol schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

Ik zou zowiezo voor een vanilla android gaan, vanwege alle huidige security problematiek.
Ik vermoed dat je doelt op de Stagefright-bug? Hiermee kan je telefoon gehackt worden door het bekijken van bijvoorbeeld een een website met malafide advertenties, of door het ontvangen van een MMS. Klinkt ernstig, is het ook zeker, aangezien 99.2% van de huidige toestellen vatbaar is voor deze bug en maar weinig fabrikanten van Android veiligheidsupdates uitbrengen (vaak krijgen alleen de toestellen van 400+ euro updates, en meestal slechts een paar jaar). Onder andere vanwege Androids brakke updatemoraal raad ik dan ook een toestel met een ander OS aan. Zowel iOS, Windows Phone als BlackBerry 10 zijn naar mijn ervaring zeer nette besturingssystemen, hoewel iOS vaak vrij prijzig is.

Als ik filter op niet-Android, minimaal 1GB RAM, 4G, minimaal 720p scherm, 4.5-5.1" scherm, 0-260euro in de Pricewatch krijg ik 12 resultaten.
Zowel de Lumia 640 4G als de Lumia 735 krijgen lovende reviews. Goede toestellen, ruim binnen het budget, lijkt mij dan ook de beste deal voor jou :)

• rodekast
@eiPionezero
Bedankt voor de uitgebreide tekst. Mijn eerste telefoon was MDA Touch met Windows Mobile 6.0. Heb deze nooit echt gebruikt omdat ik windows erop niet zo fijn vond, maar ik zal zeker de Lumia's mee nemen in mijn zoektocht.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-11 08:13
Voor je voor windowsphone gaat, moet je even bij jezelf nadenken of jij het type bent dat direct mee wilt doen met allerlei hypes op app-gebied. Zo ja, slecht nieuws... Windows Phone heeft voor alles wel een app maar dit komt vaak later of via derden.

De lumia's zijn in ieder geval goede toestellen in dat budget. Lumia 830 is te duur voor wat het biedt, de 735 en 640 bieden bijna hetzelfde voor een veel lagere prijs.

• Notna

Notna

Where are you?®

eiPionezero schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:22:
@Notna en @E-Rick: waarom budget oprekken? De telefoon zal gebruikt worden voor

[...]

Meer dan 250 euro uitgeven voor deze taken is mijns inziens pure geldverspilling.

[...]

Ik vermoed dat je doelt op de Stagefright-bug? Hiermee kan je telefoon gehackt worden door het bekijken van bijvoorbeeld een een website met malafide advertenties, of door het ontvangen van een MMS. Klinkt ernstig, is het ook zeker, aangezien 99.2% van de huidige toestellen vatbaar is voor deze bug en maar weinig fabrikanten van Android veiligheidsupdates uitbrengen (vaak krijgen alleen de toestellen van 400+ euro updates, en meestal slechts een paar jaar). Onder andere vanwege Androids brakke updatemoraal raad ik dan ook een toestel met een ander OS aan. Zowel iOS, Windows Phone als BlackBerry 10 zijn naar mijn ervaring zeer nette besturingssystemen, hoewel iOS vaak vrij prijzig is.

Als ik filter op niet-Android, minimaal 1GB RAM, 4G, minimaal 720p scherm, 4.5-5.1" scherm, 0-260euro in de Pricewatch krijg ik 12 resultaten.
Zowel de Lumia 640 4G als de Lumia 735 krijgen lovende reviews. Goede toestellen, ruim binnen het budget, lijkt mij dan ook de beste deal voor jou :)
Als je nu 50 euro meer uitgeeft, zit je wel met een toestel dat meer future proof is, betere specs heeft en dus langer meegaat. Uiteindelijk is dat economisch imo meer verantwoord, ook als de specs wellicht iets aan de overkill kant zijn op dit moment.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Leg 25 euro bij en je hebt een voormalig high-end phone die elke mid-ranger uit het water blaast.
LG G2 (zustermodel van de nexus 5)
Of bespaar jezelf 50 tot 100 euro en ga voor een budget Moto E of Moto G.
Tussen de prijs van de moto G en LG G2 zitten in mijn ogen nauwelijks interessante toestellen.

Al schijnen de budget Windows Phones erg capabel te zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door eL_Jay op 06-08-2015 11:56 ]

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11 08:17
rodekast schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:14:
@eiPionezero
Bedankt voor de uitgebreide tekst. Mijn eerste telefoon was MDA Touch met Windows Mobile 6.0. Heb deze nooit echt gebruikt omdat ik windows erop niet zo fijn vond, maar ik zal zeker de Lumia's mee nemen in mijn zoektocht.
Windows Mobile 6.0 is niet echt goed te vergelijken met het huidige Windows Mobile ;) Met Windows Phone 7.x is de interface en achterliggende code grondig op de schop gegaan en met Windows Phone 8.x en later dit jaar de update naar Windows 10 Mobile is het OS naar mijn ervaring een van de beste besturingssystemen.
Notna schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:51:
[...]

Als je nu 50 euro meer uitgeeft, zit je wel met een toestel dat meer future proof is, betere specs heeft en dus langer meegaat. Uiteindelijk is dat economisch imo meer verantwoord, ook als de specs wellicht iets aan de overkill kant zijn op dit moment.
Ik verwacht niet dat WhatsApp, Facebook, muziek en mail een stuk zwaarder worden in de toekomst, met een degelijke Lumia en Windows 10 Mobile zit je de komende drie jaar wel goed.

• Notna

Notna

Where are you?®

eiPionezero schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:36:
[...]

Windows Mobile 6.0 is niet echt goed te vergelijken met het huidige Windows Mobile ;) Met Windows Phone 7.x is de interface en achterliggende code grondig op de schop gegaan en met Windows Phone 8.x en later dit jaar de update naar Windows 10 Mobile is het OS naar mijn ervaring een van de beste besturingssystemen.

[...]

Ik verwacht niet dat WhatsApp, Facebook, muziek en mail een stuk zwaarder worden in de toekomst, met een degelijke Lumia en Windows 10 Mobile zit je de komende drie jaar wel goed.
Maar de 'af en toe een game' wel. En wat nu niet is kan altijd komen; je weet niet of wensen in de loop van de tijd aanpassen. Wederom: je kan beter overkill hebben dan later verlegen zitten om wat extras en dan een veelvoud van die eenmalige 50 euro moeten uitgeven :)

• rodekast
die windows 6.0 is telefoon is ook al zo'n 8 jaar oud. Ga ervanuit dan windows nu beter is.
De htc desire C die ik nu heb is opzich nog wel netjes, alleen het scherm 3 '9 (dacht ik) vind ik te klein.
En het mag sommige apps wel wat sneller laden. Verder doe ik niet heel veel met smartphone daarom dat ik niet boven mijn buget ga zitten.

Alle sugesties die hier zijn genoemt zal ik is gaan bekijken, allemaal bedankt voor het advies

• rodekast
ik ben verschillende reviews aan het bekijken,maar is androidplanet een beetje goede review site ?
Aan de naam te zien lijkt me dat wel, maar dat dacht ik ook met de consumentenbond xD
Pagina: 1