Laptop Studie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elemental Woods
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-05-2018
Hey Tweakers,
Ik ben van plan dit jaar een laptop te kopen voor mijn nieuwe studie. Ik weet alleen niet zo goed wat slim is om te doen aangezien ik wel op het geld let, maar ook op de kwaliteit van de laptop. Ik heb thuis een computer met een intel core i7 4770k (4.4Ghz), een GTX 780, 8GB RAM en een SSD, en wil niet werken met een langzame laptop op school (dus niet merkbaar langzamer dan de pc). Ik weet alleen niet wat dan de juiste keuze is.

Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop is voor school en wil ik gaan gebruiken voor het browsen op internet (ook Youtube en Twitch bijvoorbeeld), word, [u}powerpoint[/u] en de mainstream spellen (CS:GO, RuneScape en andere lagere intensiteit spellen). De videokaart kan dus makkelijk van intel zijn :P
Een ouchscreen is ook gewenst aangezien ik dit denk te gebruiken voor notities, het tekenen op sites en het makkelijk switchen van programma's op windows.
Verder is een accuduur van 6 uur gewenst (de werkelijke accuduur, niet degene die de fabrikant zegt dat hij haalt ;))

Wat is je budget?
Dit is grootendeels het probleem aangezien ik niet weet wat ik nog te gebruiken vind. Het mag niet slechter zijn dan de computer die ik thuis heb staan (behalve de videokaart natuurlijk)
Het budget heeft een maximum van 1500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, iedere dag naar school, dus een groter schermdiagonaal dan 14,4 inch is niet toegestaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Toshiba, Samsung (als die nog verkoopt, ik kan ze niet vinden op de site) of Sony.

Zelf zat ik te denken aan de Dell XPS 13 (ik twijfel nog tussen de Full HD en 3200x1800), lenovo yoga 3 pro, lenovo yoga 2 pro, HP specte x360, Asus Zenbook, macbook pro 13,3'' Retina 2015 (met windows erop).
Ik heb alleen het gevoel dat deze laptops veel te goed zijn voor wat ik ermee ga doen. Misschien is een laptop van 500 euro al genoeg. Iemand die mij kan helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Ik doe eens een gooi :).

Je hebt hem al genoemd, maar ik denk dat de high-end versie van de HP Spectre x360 zeer geschikt is. Te gebruiken als laptop, maar ook als tablet indien nodig. Uitstekend 2560*1440 13,3" scherm, snelle en zuinige i7-5500U Broadwell CPU, 8GB RAM en een M.2 SSD van 512GB, 802.11ac wifi, HDMI, Mini Displayport en 3 USB 3.0 aansluitingen en maar 16mm dik en 1,51kg zwaar. En zoals Tweakers zelf zegt:
HP's Spectre 13 x360 is een convertible met een scherm dat niet alleen 360 graden kan worden gedraaid, maar bovendien goede kijkhoeken heeft en goed gekalibreerd is. De aluminium behuizing is stevig, maar vatbaar voor krassen, vooral als je gebruikmaakt van de 'convertible-standen' van de laptop. De hardware doet zijn werk prima en ook de accuduur is met 9,5 uur tijdens browsen erg goed. De laptop heeft dan ook weinig nadelen. Oké, hij is iets zwaarder dan de concurrentie en het scherm laat zich vrij lastig openen, maar verder is het een zeer goede laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door Balance op 04-08-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elemental Woods
Thx voor je reactie :)
Ik dacht ook al dat de hp specte erg goed is, maar ook erg prijzig. Ik weet niet of ik dat wel nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elemental Woods
Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_O
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-01 10:53
Ik ben zelf niet echt thuis in de laptopmarkt tegenwoordig, verder dan wat je zelf al gevonden hebt zal ik je denk ik niet echt kunnen helpen.

Maar misschien is het een idee om te vermelden om wat voor studie het gaat, zijn er programma's die je moet gaan draaien?
Wordt er vanuit de studie aangeraden/verplicht om een laptop te hebben(en is er een richtlijn voor?) of is het echt alleen voor het maken van aantekeningen en een casual spelletje tussendoor?

Als dat laatste het geval is zul je waarschijnlijk thuis grotendeels je pc blijven gebruiken en zou ik zeggen dat je met een laptop van €600/800 ook een aardig eind op weg bent(mits met SSD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elemental Woods
Thx voor je reactie!

Het is niet voor speciale programma's, ik ga rechten studeren en het lijkt me dan handig een laptop te gebruiken ipv het papier dat ik toch wel ga verliezen XD. Het wordt dus niet verplicht om een laptop te hebben, wel aangeraden.

Daarom weet ik niet wat een goede keuze is als ik een kleine maar redelijk snelle laptop wil (niet langzamer dan mijn pc voor word en browsen enzo => geen lange laadschermen voor het opstarten van word bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Meer dan 500 euro uitgeven aan een laptop voor een studie als rechten is niet nodig. Gamen kun je er dan niet op, maar daar heb je dat bakbeest thuis voor. Beter voor je portemonnee en je studie.

Edit: van dit soort 'zakelijke' laptops die verkocht worden op V&A word ik altijd heel vrolijk, zelf ook gedaan voor m'n studie:
V&A aangeboden: Dell Latitude E7240-8731 (ultrabook 128 gb full mini ssd ) zgan
V&A aangeboden: Dell Latitude E6320 ssd docking als nieuw.
V&A aangeboden: Dell Latitude E6220 (4557)

[ Voor 66% gewijzigd door G4H op 05-08-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elemental Woods
thx voor de reactie! :)

Ik denk ook wel dat ik wat van de specs af kan halen aangezien ik rechten ga doen. Alleen heb ik het totaal niet met tweedehands omdat ik denk dat mensen iets verkopen om een rede (defecten enz.)

En nu ik erover nadenk stoot ik nog op een probleem, dat eigenlijk ook de oplossing is. De laptop moet minstens 4 jaar mee gaan, dan ben ik misschien beter af om gewoon een wat duurdere laptop te nemen.

Iemand die nog tips heeft voor een andere laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Elemental Woods schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:33:
thx voor de reactie! :)

Ik denk ook wel dat ik wat van de specs af kan halen aangezien ik rechten ga doen. Alleen heb ik het totaal niet met tweedehands omdat ik denk dat mensen iets verkopen om een rede (defecten enz.)

En nu ik erover nadenk stoot ik nog op een probleem, dat eigenlijk ook de oplossing is. De laptop moet minstens 4 jaar mee gaan, dan ben ik misschien beter af om gewoon een wat duurdere laptop te nemen.

Iemand die nog tips heeft voor een andere laptop?
Ik zou in plaats van vier jaar (echt een eeuwigheid in techland) kiezen om eens in de twee jaar een nieuwe te halen. Een goedkope laptop met een i3 zou al goed genoeg zijn om een beetje om de browsen en te typen.

Ik zie veel vaker eigenlijk tablets in de collegezalen. Kleiner, koeler en gaan langer mee op een lading. Is dat niks voor jou?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elemental Woods
Een tablet werkt goed, maar ik wil zoiezo een toetsenbord gebruiken (niet de neppe van die microsoft surface).
Een touchscreen lijkt me daarentegen wel erg handig. Vandaar ook dat ik graag wel een 2 in 1 wil. Deze zijn alleen niet te koop met een i3 :/.

Ik heb deze gevonden, maar hij heeft een HDD, geen 5gHz en wifi AC. Verder weet ik niet of de accu voldoende is.

#ProductPrijsSubtotaal
1HP Pavilion 13-a020nd x360€ 539,10€ 539,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 539,10

[ Voor 67% gewijzigd door Elemental Woods op 06-08-2015 12:54 ]

Pagina: 1