Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[BUG] Liken van eigen bericht is mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 23:12
De nieuwe functionaliteit geïntroduceerd in iteratie #72 laat toe om je eigen berichten te liken als je de CSS-klasse "can_be_rated" toevoegt aan het lijstitem van de knop. Een voorbeeldje in het abonneeforum waar ik dit heb gedaan: Glodenox in "+1 ? Wat is deze?"

Dit kan best afgevangen worden op de server of het liken van eigen berichten kan worden toegelaten. Op zich is dit natuurlijk niet zo een ernstig probleem, maar het feit dat dit standaard niet mogelijk is zorgt er wel voor dat dit hoogstwaarschijnlijk ongewenst gedrag is.

Coördinator van de Waze Belux Community

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:42

koku

Tnet Devver
Bedankt voor het melden, ticket aangemaakt :)

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:28
Ipv eigen bericht like te blokkeren, waarom niet gewoon standaard je eigen bericht liken? Ik zou dan wel een soort shadowlike doen die niet opduikt in de lijst met mensen die hem liken etc.

Gewoon een beetje een psychologisch trucje, want iedereen begint dan op +1. Je eigen like weghalen zou dan mogelijk wel weer geblokkeerd kunnen zijn.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-11 15:48

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Dorus schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:23:
Ipv eigen bericht like te blokkeren, waarom niet gewoon standaard je eigen bericht liken? Ik zou dan wel een soort shadowlike doen die niet opduikt in de lijst met mensen die hem liken etc.

Gewoon een beetje een psychologisch trucje, want iedereen begint dan op +1. Je eigen like weghalen zou dan mogelijk wel weer geblokkeerd kunnen zijn.
Dit gebeurt bij reddit ook, als je een bericht plaatst dan heb je zelf direct je bericht een upvote (like) gegeven.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:28
Waar denk je dat ik mijn inspiratie vandaan had? ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan moet daar straks in de karmaberekening wel rekening mee gehouden worden, aangezien likes daarin mede gaan bepalen hoeveel karma je voor een post krijgt. Of iedereen daarbij op 1 of op 0 begint maakt niet echt uit, maar op 0 beginnen en dan handmatig zelf je eigen posts kunnen liken lijkt me niet helemaal eerlijk. Dan "moet" je je eigen post liken voor de meeste epeen-punten. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 23:12
Ik ben ook wel voorstander van het automatisch je eigen bericht een +1 geven. Dat geeft een redelijk positieve uitstraling. Het verwijderen van een upvote/like dient dan wel onmogelijk te zijn op eigen berichten en de karmaberekening dient er inderdaad rekening mee te houden.
Dit bericht zou ik in de toekomst kunnen vervangen door een +1 te geven aan Dorus en NMe :+

Coördinator van de Waze Belux Community

Pagina: 1