Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budgetlaptop voor mijn neefje voor school

Pagina: 1
Acties:

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 21:32
Dag medetweakers,

de zoon van mn zus gaat naar een middelbare school en daar is een laptop verplicht. Ik dacht eerst aan een chromebook, maar dat lijkt me voor zijn school niet handig, want je wilt toch wel offline kunnen werken en ook Office programma's gaan draaien. Het budget is zeer beperkt, rond de 300 euro.

Wat ga je met je laptop doen?
Surfen en Office programma's. Specs hoeven denk ik niet heel zwaar te zijn.

Wat is je budget?
Rond de 300 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, heel veel. Hij wordt meegenomen naar school dagelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dat maakt niet zoveel uit. Als het maar een solide laptop is.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en ervaringen. Ik zie wel wat in de Pricewatch, bv een Acer Aspire V3-112P-C1WE, maar misschien zie ik wat over het hoofd.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
afterhourpower1 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:22:
Dag medetweakers,

de zoon van mn zus gaat naar een middelbare school en daar is een laptop verplicht. Ik dacht eerst aan een chromebook, maar dat lijkt me voor zijn school niet handig, want je wilt toch wel offline kunnen werken en ook Office programma's gaan draaien. Het budget is zeer beperkt, rond de 300 euro.

Wat ga je met je laptop doen?
Surfen en Office programma's. Specs hoeven denk ik niet heel zwaar te zijn.

Wat is je budget?
Rond de 300 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, heel veel. Hij wordt meegenomen naar school dagelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dat maakt niet zoveel uit. Als het maar een solide laptop is.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties en ervaringen. Ik zie wel wat in de Pricewatch, bv een Acer Aspire V3-112P-C1WE, maar misschien zie ik wat over het hoofd.
Ik neem aan dat ze op die laptopschool toch wel WiFi hebben?! Dan is een Chromebook misschien toch de betere optie. Als Microsoft office benodigd is kan die via Office Online of Google Drive. Kijk dan eens naar een Toshiba CB30-B-104. Goed scherm 13,3" 1920*1080 scherm, erg licht (1,36kg) en dun (19mm), goede accu, redelijke processor en genoeg werkgeheugen.

Als Windows optie moet je echt iets duurder gaan kijken. Onder de €400 zijn eigenlijk geen fatsoenlijke laptops te krijgen. Voor €449 krijg je een Lenovo IdeaPad Z50-70 59442525, met een fatsoenlijk scherm, fatsoenlijke processor, genoeg geheugen, goede wifi, een redelijke accu en niet heel dik of zwaar.

Als het per se onder de €300 moet is de Lenovo B50-30 (MCA32MH) een optie. Maar ik zou het niemand durven aandoen om dag in dag uit op zo'n laptop te moeten werken. Overweeg ook heel goed wat het effect op een kind is als hij door z'n laptop telkens achterloopt en niet mee kan met de programma's maar ook ongetwijfeld de spelletjes die zijn vriendjes spelen.

PS: Zorg dat je zus zich ook even hier registreert en mee discussieert. Dat maakt de communicatielijntjes wat korter ;).

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 21:32
Balance schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:47:
[...]

Ik neem aan dat ze op die laptopschool toch wel WiFi hebben?! Dan is een Chromebook misschien toch de betere optie. Als Microsoft office benodigd is kan die via Office Online of Google Drive. Kijk dan eens naar een Toshiba CB30-B-104. Goed scherm 13,3" 1920*1080 scherm, erg licht (1,36kg) en dun (19mm), goede accu, redelijke processor en genoeg werkgeheugen.

Als Windows optie moet je echt iets duurder gaan kijken. Onder de €400 zijn eigenlijk geen fatsoenlijke laptops te krijgen. Voor €449 krijg je een Lenovo IdeaPad Z50-70 59442525, met een fatsoenlijk scherm, fatsoenlijke processor, genoeg geheugen, goede wifi, een redelijke accu en niet heel dik of zwaar.

Als het per se onder de €300 moet is de Lenovo B50-30 (MCA32MH) een optie. Maar ik zou het niemand durven aandoen om dag in dag uit op zo'n laptop te moeten werken. Overweeg ook heel goed wat het effect op een kind is als hij door z'n laptop telkens achterloopt en niet mee kan met de programma's maar ook ongetwijfeld de spelletjes die zijn vriendjes spelen.

PS: Zorg dat je zus zich ook even hier registreert en mee discussieert. Dat maakt de communicatielijntjes wat korter ;).
Haha mijn zus is niet zo'n forumgebruiker/tweaker. Dank voor je uitgebreide suggesties.De eis was dat de laptop Windows draait, dus Chromebook viel sowieso af. Wellicht dat ik met een CoolBlue 2kansje haar blij kan maken. Kwam een mooie tegen voor 313 euro van Toshiba.

Dank voor de suggestie en ik laat tzt weten welke gekocht is zodat andere lezers er in de toekomst wellicht ook wat aan hebben.