Racing quadcopter range vergroten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 15:20
Beste mensen,

Ik ben er sterk over aan het nadenken om een quadcopter te halen. Een vriend van me heeft zelf een race quadcopter gebouwd. Ik zou ongeveer het zelfde willen doen maar wil graag ook wat verder kunnen vliegen. Geen tientallen kilometers maar ik zou het bijvoorbeeld leuk vinden als ik van mijn huis naar het huis van mn ouders 2 km verderop zou kunnen vliegen. Het lijkt me dat de onderstaande onderdelen hier een belangrijke rol in spelen.

FlySky FS-i6 2.4G 6CH AFHDS RC Transmitter With FS-iA6 Receiver
http://www.banggood.com/F...A6-Receiver-p-922606.html

Eachine 700tvl 600mW 1/3 Cmos FPV 110/148 Degree Camera w/32CH Transmission
http://www.banggood.com/E...ransmission-p-974874.html

Gaat het me met deze twee onderdelen lukken of zit ik er volkomen naast? Wat is de bottleneck en waarmee zou het dan bijvoorbeeld wel moeten kunnen? Alvast bedankt!

Groeten,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36

Shunt

Boe

Ten eerste hou rekening wat je wel en niet mag met een quad.
Je mag bijvoorbeeld NIET van en naar het huis van je ouders vliegen.
Er zijn namelijk regels over waar je wel en niet mag vliegen boven een woonwijk mag je bijvoorbeeld niet vliegen zonder een vergunning. 2km kunnen vliegen zal zover ik weet alleen fatsoenlijk lukken als je een richt antenne zou maken.

Verder zijn racing quads niet echt gemaakt voor lange / rustige vluchten maar juist voor hoge wendbaarheid en stunten.

[ Voor 14% gewijzigd door Shunt op 04-08-2015 15:18 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Even over wat huizen vliegen mag niet, zo eenvoudig is het. Buiten de materiële schade die je kunt aanrichten is het niet prettig om zo'n ding op je hoofd te krijgen.
Er is op goT trouwens een speciaal topic voor al je overige vragen:
Het Grote Drone / Multirotor topic - deel I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
Bedankt voor jullie reacties, gelukkig woon ik in the middle of nowhere dus problemen met huizen ed. zal ik niet snel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:20
klinkt niet alsof je op de hoogte bent van de regels en klinkt een beetje nonchalant. ja maar ik heb geen problemen met huizen, nee de huizen kunnen problemen hebben met jou. Daarnaast is het gewoon verboden om je drone uit het oog te verliezen dus wat je wilt mag gewoon niet.... (tenzij je vanaf jou huis het huis van je ouders kan zien met alleen weiland er tussen wat ik betwijfel maar kan natuurlijk)

http://www.drones.nl/wetgeving/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach, nog even en je mag als particulier er helemaal niet meer mee vliegen .. vind de overheid niet fijn.
opvallend veel 'bijna' ongelukken en negative media coverage laatste maanden .. dat betekent meestal een aankomende aanscherping/wetswijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
nou sorry maar ik vind de wetgeving helemaal niet streng oid en de wet is net aangescherpt. Maar goed jij vind het blijkbaar niet erg als een buurknulletje je dochter blind maakt omdat hij met zon ding zit te spelen.

Tuurlijk kan wetgeving te ver gaan, kijk naar het oude airsoft regelement dat voor het lobbyen geheel verboden was.
Maar drones blijven gewoon gevaarlijke dingen vooral een racing drone zoals de ts aangeeft die hebben gewoon een paar simple regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
Lekker inhoudelijke reacties allemaal. Volgens mij heb ik geen enkele vraag gesteld over wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36

Shunt

Boe

janntempel schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:48:
Lekker inhoudelijke reacties allemaal. Volgens mij heb ik geen enkele vraag gesteld over wetgeving.
Je vraag naar dingen die niet mogen volgens de wetgeving.
Range vergroten naar 2km kan wel en daar heb ik je al aangegeven hoe dat eventueel zou kunnen.
Maar dit gebruiken mag simpelweg niet je mag je quad namelijk NIET uit het zicht verliezen en ga me nu niet vertellen dat jij je quad nog kunt zien als hij 500m ver weg is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zouden we ervan uitgaan dat TS zich niet aan de regels houdt? Ik zie geen aanleiding daarvoor. Het lijkt me handiger om gewoon antwoord proberen te geven op zijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
Jou reactie was nou toevallig de enige inhoudelijke. Snap gewoon niet waarom iedereen zich zo druk maakt over wetgeving ed. aangeven dat er regels zijn prima de rest doet de politie wel. Ik vraag toch niet hoe ik mijn drone kan bewapenen met chemische wapens of iets dergelijks. Ik heb verstand genoeg om geen gekke dingen te doen. Zoals ik al zei ik woon in the middle of nowhere het enige wat ik hier in de buurt zou kunnen raken is een koe of een boom.

Dank dbhuis :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
ik zou het bijvoorbeeld leuk vinden als ik van mijn huis naar het huis van mn ouders 2 km verderop zou kunnen vliegen.
Dit is geen aanleiding?

Het is ronduit gevaarlijk om dit te doen. Ondertussen gebeurt het al vaak genoeg dat een traumaheli niet kan uitvliegen omdat er een quadcopter zo nodig moet vliegen.

..of een door storing onbestuurbare quad die zich in een autoruit boort. Wil je dan verantwoordelijk zijn voor de gevolgen?

[ Voor 16% gewijzigd door LED-Maniak op 04-08-2015 17:03 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een wet over RC is dat men altijd zicht op het model moet hebben, bij FPV zou je zelfs een 2e persoon erbij moeten hebben die controle houdt. Wat je wilt is illegaal maar wordt helaas veel gedaan door ook mensen die niet al te graag op de regelgeving wordt gewezen. Deze mensen hebben zich verzameld op het FPV forum.
Naar mijn weten heeft je beoogde videozender ook te veel vermogen en moet je ook goed kijken of je spullen bij Bangood wel CE is want bij een verkeerde controle verdwijnt het in de schredder.

De enige oplossing om binnen de wet ver te komen is optimalisatie van de antennes en daar is wat in te vinden. Ook zou een GPS module met een home location wel zo prettig zijn mocht je de weg of de ontvangst kwijt raken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janntempel
Bedankt voor je reactie memphis. Ik heb ondertussen het spul besteld. Eerst eens zien hoever ik kom met wat ik nu heb en later misschien uitbreiden naar gps ed. Had ook een topic op een ander forum gestart wie dit leest en benieuwd is naar andere oplossingen, zie hier: http://www.fpv-racing.nl/...g-quad-vergroten/new/#new

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:48

nWn

In Geocentric Orbit

Graag wil ik nogmaals benadrukken dat wat je wilt (voor zover ik je begrijp) volledig illegaal is. Als wetenschapper werk ik oa professioneel met drones om data te verzamelen. Helaas wordt dit langzaamaan steeds moeilijker omdat er meer en meer mensen met drones gaan vliegen (prima) met de gedachte: "Ik weet wat ik doe, dus er zal niks fout kunnen gaan" (niet zo prima).

Inhoudelijk kan ik weinig toevoegen wat er niet al gezegd is op het FPV forum, maar hou aub in je achterhoofd dat mogelijke overtredingen van de wet ook andere kunnen treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
wat ik wel grappig vind is dat de TS dbhuis aangeeft als de enige die ONtopic reageerd en dat iedereen die hem op de regelgeving attendeerd dat in zijn ogen niet doet.

Terwijl in werkelijkheid dbhuis natuurlijk als enige OFFtopic reageerd op de mensen die ONtopic reageren met adviezen mbo regelgeving.

Opmerkingen over -regels luek maar ik doe er pas wat mee als de politie me er mee pakt- schreeuwen natuurlijk op actie en reactie uit de samenleving en dus ook van bezorgde tweakers die blijkbaar meer de ernst zien en niet alleen de fun.

Stiekem ( sorry dit gaat cru klinken) hoop ik eigenlijk dat hij dat ding tegen een onschuldige boom laat vliegen op een halve km afstand en dan zijn hobby in diezelfde wilg hangt.

-ok zeikmodus uit-

[ Voor 21% gewijzigd door WeeDzi op 05-08-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeeDzi schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:36:
Maar goed jij vind het blijkbaar niet erg als een buurknulletje je dochter blind maakt omdat hij met zon ding zit te spelen.
wat een idiote reaktie .. zie ik nu pas 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ik zou sowieso beginnen met een fatsoenlijke zender zeker als je wat verder weg wilt vliegen, de video transmitter die je daar hebt is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Die 600mw is meestal maar op 1 kanaal en dan voor 30 seconden max. Kijk liever naar een immersion transmitter en ontvanger, samen met een cp antenne of patch haal je dan rond de 2 km LOS met een fatsoenlijke feed.
Los van het technische, verhaal doe het gewoon niet, het staat allemaal al onder druk momenteel. En mocht er wat mis gaan(zonder schade aan derde) ben je 100% zeker je quad kwijt als je geen gps of iets dergelijks hebt.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 96% gewijzigd door Sprite_tm op 11-08-2015 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh en 2Km afstand gaat je sowieso niet lukken met een 2.4Ghz zender module. Op open veld heb je ongeveer 1.1 km bereik (zelf ooit gehaald, en van schrik terug gevlogen). 2.4Ghz is zeer storings gevoelig op langere afstand. Hoe verder je komt, hoe zwakker het signaal wordt. Binnen een straal van 300 mtr heb je perfect bereik. 2.4Ghz wordt ook vaak gebruikt voor het LOS (Line Of Sight) vliegen. Dan hou je zicht op je model en vlieg je niet verder dan je ogen kunnen reiken.

Met een 600mw VTX kun je prima 2km halen, mits je de juiste clovers gebruikt. Wil je een afstand verder behalen dan 1km met afstand, denk dan na over een ander soort zendertechniek (35Mhz, wat wel mag, 433Mhz wat niet mag (tenzij je je zend vergunning ervoor behaald hebt). Zo komen er dus veel meer aspecten bij kijken.

Mijn advies, laat je goed adviseren door kennisen (of fora) waar meer mensen op zitten die zich met deze tak van modelbouw bezig houden.
Pagina: 1