Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Vince.
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 21:05
Ik zoek een?
Tablet of e-reader, nagenoeg geheel gebruikt voor het lezen van PDF-documenten en het maken van aantekeningen in het PDF-document zelf.

Wat is je budget?
200-400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
PDF-bestanden lezen (binnen en buitenshuis), waarschijnlijk vanaf een cloud (OneDrive of Dropbox) zodat ik de aantekeningen die ik op mijn tablet maak, ook meteen op mijn laptop en desktop heb.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Samsung Galaxy Tab S 10.5" WiFi 16GB Brons
pricewatch: Samsung Galaxy Tab S 8.4" WiFi Brons
http://tweakers.net/product/320177/samsung-nexus-10/

Kindle Fire HDX 8.9 http://www.amazon.com/gp/product/B00C5VPFH0/?tag=tab5443-20
Fire HDX 8.9 http://www.amazon.com/dp/B00HCNHDN0/ref=fsat_xs_dp_new

Welke vragen heb je hier nog over?
Onduidelijk is voor mij wat het beste past bij mijn wensen: een e-reader of tablet. Veelal zijn e-readers van klein formaat waardoor PDF-documenten lezen niet altijd prettig werkt. Ik weet dus niet precies welk formaat 'perfect' is voor mij - zeker gezien ik waarschijnlijk ook veel buiten ga werken. Daarnaast zou ik graag de PDF-documenten willen lezen vanaf een cloud zodat ik mijn bestanden steeds centraal kan opslaan.

Ik heb ook gedacht aan de Microsoft surface 3 maar die is dan weer een stuk duurder. Vraag is natuurlijk of de meerprijs opweegt tegen de voordelen. Als dat zo is - zeker als het voor mij handig werkt, zodat ik 'm later ook in mijn werk goed kan gebruiken - vind ik het geen probleem om wat meer geld uit te geven.

• tpb102718
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-11 14:53
Het maken van aantekeningen is op een E-reader vaak maar zeer beperkt mogelijk. Het exporteren van deze aantekeningen kan wel (bijvoorbeeld via een Calibre-plugin), maar is omslachtig. Daarnaast uiteraard alleen zwart wit.
Voor lezen en met name werken in PDF's zou een tablet veel geschikter zijn: Dan hangt het vooral af van hoe de tablet met Pdf's omgaat en in welk programma je deze kunt bewerken. OfficeSuite Pro voor android al eens geprobeerd?

• Vince.
Nee die app ken ik niet. Op mijn PC lees ik PDF-documenten gewoon met Adobe Reader. Op mijn laptop gebruik ik de standaard Windows 8 Lezer app. Beide hebben voldoende functionaliteit.

Dit zou natuurlijk prachtig zijn... maar onbetaalbaar...

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Ik zou ook een tablet nemen. Ze zijn allemaal op zich goed, maar je zou nog kunnen overwegen of je er een met pennetje erbij wil of niet...

• Vince.
Wat is het nut van zo'n pennetje?

Heeft iemand anders ervaringen met tablets/e-reader en pdf-documenten lezen?

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Ik lees veel artikelen en maak ook aantekeningen daarbij. De iPad die ik gebruik is ideaal, icm onedrive en documents.

Sowieso werkt voor pdf een tablet veel fijner dan een ereader, en een degelijke tablet kan je tegenwoordig vaak ook prima buitenshuis gebruiken (zowel Android als iOS).

• Vince.
Dank voor je bericht. Zelf ben ik niet zo'n fan van Apple en veelal ligt de prijs daar ook wat hoger.
Heb je misschien tips voor een specifieke tablet (misschien een die ik zelf al heb genoemd)?

• nWn
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Vince. schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:08:
Dank voor je bericht. Zelf ben ik niet zo'n fan van Apple en veelal ligt de prijs daar ook wat hoger.
Heb je misschien tips voor een specifieke tablet (misschien een die ik zelf al heb genoemd)?
Niet echt, aangezien ik niet bekend ben met de door jouw genoemde tablets. Ik heb vroeger een Nexus 7 gehad, maar dit formaat (7 inch) vond ik toch wel klein voor full A4 pdfjes. Misschien dat je wat reviews door kan spitten over de door jouw geselecteerde tablets om te lezen wat anderen vinden van de schermhelderheid, kijkhoeken en reflecties?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Vince. schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:12:
Wat is het nut van zo'n pennetje?
Pennetje geeft je wat meer mogelijkheden met aantekeningen maken, tekeningen maken, handgeschreven informatie kwijt. Het is iets te overwegen als je intensief er op werkt, sommige mensen zweren er bij, anderen niet. Het is echt iets persoonlijks.

• Vince.
Ik zie dat de Nexus 9 nu voor 299 euro verkrijgbaar is. Dat lijkt me op zich wel een goede deal, misschien is het scherm van 8.9 inch toch net wat fijner om vast te houden.

Weer iemand overigens over er 'stekkertjes' zijn die je in het micro-usbslot van een tablet kan steken en die eindigt op een uitgang waar je normale usb-sticks in kunt stoppen?

• nWn
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Vince. schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:22:
Ik zie dat de Nexus 9 nu voor 299 euro verkrijgbaar is. Dat lijkt me op zich wel een goede deal, misschien is het scherm van 8.9 inch toch net wat fijner om vast te houden.

Weer iemand overigens over er 'stekkertjes' zijn die je in het micro-usbslot van een tablet kan steken en die eindigt op een uitgang waar je normale usb-sticks in kunt stoppen?
Die stekkers zijn er, kosten een paar euro max.
Pagina: 1