Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2008r2]WDS server wil NIC driver niet toevoegen aan image

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sinds kort hebben wij een aantal Dell E5250 en E5450 laptops. Omdat we deze clients via de WDS server willen uitrollen ben ik bezig geweest de NIC driver installeren in de boot image. Dit lukt echter voor geen meter. De melding bij booten in de Windows 8 setup is:

code:
1
"WdsClient: An error occured while obtaining an IP address from the DHCP server...".

Als ik de driver voor de Intel I218-LM wil toevoegen krijg ik een 0xc0000135 melding. Na flink zoeken ben ik er achter gekomen dat er nogal wat gedoe is met het toevoegen van drivers voor een Windows 8.1. image. Als ik hetzelfde probeer voor Windows 7, dan werkt het perfect.

Dell heeft een overzicht met opties gemaakt: http://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN296860/EN . Echter heb ik hier helaas niets aan, want er wordt niets voor Windows server 2008 r2 beschreven. Na nog veel verder zoeken kwam ik iets interessants tegen: http://www.hayesjupe.com/...2008-r2-based-wds-server/ . Na het uitvoeren van de hotfix, zodat signed x64 drivers voor Windows 8 images geimporteerd kunnen worden lijkt er iets meer mogelijk. De 'echte' 64 bit driver (E1D64x64.inf) voor Windows 8 laat zich importeren in WDS. Maar wanneer ik de driver vervolgens wil toevoegen aan de Windows 8.1 boot image krijg ik wederom de 0xc0000135 melding.

Ook heb ik een nieuwe Windows 8 boot image gemaakt, omdat de betreffende error melding als oorzaak duplicate/oude drivers kan hebben. Helaas zonder resultaat. Ik heb eveneens geprobeerd de driver geforceerd via Dism/commandline erin te proppen. Dit geeft wederom de 0xc0000135 foutmelding.

Ik ben er nu al anderhalve dag mee bezig, maar krijg het niet voor elkaar. Ik vroeg mij af of iemand hier meer ervaring mee heeft? :)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
1 ding : Gebruik MDT icm WDS.
MDT zorgt ervoor dat je letterlijk 1000x zoveel kunt doen, ook is het makkelijker om je (hardware onafhankelijke) images te kunnen onderhouden (en MDT is gratis).

De enige waarde die WDS voor mij heeft is om naar litetouchpe_x64.wim te booten zodat ik in de MS deployment wizard terechtkom.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Killah_Priest schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:07:
MDT zorgt ervoor dat je letterlijk 1000x zoveel kunt doen, ook is het makkelijker om je (hardware onafhankelijke) images te kunnen onderhouden (en MDT is gratis).

De enige waarde die WDS voor mij heeft is om naar litetouchpe_x64.wim te booten zodat ik in de MS deployment wizard terechtkom.
^
+1

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Killah_Priest schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:07:

MDT er bij is natuurlijk alweer een extra applicatie leren, maar ...
Reb87 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:32:
[...]

Ik ben er nu al anderhalve dag mee bezig, maar krijg het niet voor elkaar. Ik vroeg mij af of iemand hier meer ervaring mee heeft? :)
... op anderhalve dag kan je daar wel mee werken :) Dus ik sluit mij aan bij de MDT-denkpiste. En het kost inderdaad niets: Microsoft Deployment Toolkit

Je hebt wel een SQL nodig, maar SQL Express is goed genoeg, tenzij je een gigantische organisatie hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 05-08-2015 19:44 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
YellowOnline schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:43:
[...]

MDT er bij is natuurlijk alweer een extra applicatie leren, maar ...

[...]

... op anderhalve dag kan je daar wel mee werken :) Dus ik sluit mij aan bij de MDT-denkpiste. En het kost inderdaad niets: Microsoft Deployment Toolkit

Je hebt wel een SQL nodig, maar SQL Express is goed genoeg, tenzij je een gigantische organisatie hebt.
Zonder SQL werkt het ook prima, hoewel een DB koppelen wel erg veel voordelen heeft, vooral mbt computernamen.

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Leuk en aardig dat MDT, het heeft m'n WSUS server om zeep geholpen. :'( Nadat ik gister de hele dag bezig ben geweest de schade ongedaan te maken (MDT eraf, WSUS re-install), kom ik er achter dat clients niet meer bij de WSUS server kunnen komen (error: 80072EFD in windows update).

Als iemand nog wat meer advies heeft over MDT icm WSUS en de gevolgen daarvan, dan hoor ik het graag.

[ Voor 192% gewijzigd door Reb87 op 11-08-2015 09:45 ]

Pagina: 1