Goede webcam voor Mac OSX gezocht

Pagina: 1
Acties:

• TyraelBEL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-04-2021
Even de situatie schetsen: ik neem regelmatig VGT-video's (Vlaamse Gebarentaal) op via mijn Macbook Pro (late 2014 model). Echter, ik ben niet zo tevreden van de kwaliteit van de ingebouwde webcam: redelijk veel ruis en kan niet goed om met lagelichtsituaties. Een tijdje geleden heb ik een Microsoft Lifecam Studio for Business aangeschaft: deze werkt goed maar het probleem is dat er geen drivers zijn en bijgevolg werkt de camera niet altijd goed. Ik ben dus op zoek naar:

- een externe webcam die software beschikbaar heeft op OSX
- Eventueel USB 3.0?
- 720/1080p opnamemogelijkheden tegen 30/60fps. Belangrijk: alles moet vloeiend en goed zichtbaar zijn: als ik bijvoorbeeld van links naar rechts zwaai, dan moet dit vloeiend zijn want bij mijn ingebouwde webcam en de Microsoft camera heb je dan een soort van "lag"
- kan zeer goed om met lagelichtsituaties
- Ik ben bijvoorbeeld heel tevreden van de front/rear camera van mijn iPhone 6, ik ben dus op zoek naar iets gelijkaardig.

Anyone? :)

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:10
Ik heb geen suggestie voor een webcam, maar misschien is het mogelijk om je iPhone op een statief oid te zetten? Ik neem aan dat je al de 60fps setting hebt gevonden voor je iPhone? Het is maar een idee

• TyraelBEL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-04-2021
Probleem is dat je dat nog moet overzetten via WiFi of usb, ik zoek een oplossing waarbij ik rechtstreeks kan opslaan op mijn Mac om up te loaden naar Youtube.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
En wat is je. Budget?

pricewatch: Logitech ConferenceCam CC3000e

Werkt op os x. En grote kans dat hij ook aan de rest voldoet. Op budget na. Dit is altijd handig om te vermelden.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:18
Scherm over nemen van je iPhone via je Mac? Kan je het direct opnemen. Kan via quicktime en je moet de iPhone gekoppeld hebben via kabel aan je Mac. Weet alleen niet de exacte resolutie die je dan hebt.