Even de situatie schetsen: ik neem regelmatig VGT-video's (Vlaamse Gebarentaal) op via mijn Macbook Pro (late 2014 model). Echter, ik ben niet zo tevreden van de kwaliteit van de ingebouwde webcam: redelijk veel ruis en kan niet goed om met lagelichtsituaties. Een tijdje geleden heb ik een Microsoft Lifecam Studio for Business aangeschaft: deze werkt goed maar het probleem is dat er geen drivers zijn en bijgevolg werkt de camera niet altijd goed. Ik ben dus op zoek naar:
- een externe webcam die software beschikbaar heeft op OSX
- Eventueel USB 3.0?
- 720/1080p opnamemogelijkheden tegen 30/60fps. Belangrijk: alles moet vloeiend en goed zichtbaar zijn: als ik bijvoorbeeld van links naar rechts zwaai, dan moet dit vloeiend zijn want bij mijn ingebouwde webcam en de Microsoft camera heb je dan een soort van "lag"
- kan zeer goed om met lagelichtsituaties
- Ik ben bijvoorbeeld heel tevreden van de front/rear camera van mijn iPhone 6, ik ben dus op zoek naar iets gelijkaardig.
Anyone?
- een externe webcam die software beschikbaar heeft op OSX
- Eventueel USB 3.0?
- 720/1080p opnamemogelijkheden tegen 30/60fps. Belangrijk: alles moet vloeiend en goed zichtbaar zijn: als ik bijvoorbeeld van links naar rechts zwaai, dan moet dit vloeiend zijn want bij mijn ingebouwde webcam en de Microsoft camera heb je dan een soort van "lag"
- kan zeer goed om met lagelichtsituaties
- Ik ben bijvoorbeeld heel tevreden van de front/rear camera van mijn iPhone 6, ik ben dus op zoek naar iets gelijkaardig.
Anyone?