Toon posts:

Monitor - no signal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw beeldscherm aangeschaft voor bij mijn pc. De LG25UM-P. Heb de monitor aangesloten via de meegeleverde HDMI-kabel. Toch blijft het beeldscherm ''no signal'' aangeven. Doe ik iets verkeerd? Ik hoop dat iemand mij bij dit probleem een oplossing weet te verschaffen.

Alvast bedankt.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

- Hoe lang is de kabel? -> HDMI langer dan 5 meter geeft soms rare resultaten
- Heb je meerdere HDMI-ingangen op je monitor en uitgangen op je laptop/pc? En als vervolgvraag: welke laptop/pc heb je, met welk OS en welke videokaart?
- Heb je de kabel al geprobeerd met een ander scherm, of een andere bron?

Ik heb al bij meerdere mensen meegemaakt dat hun laptop niet wilde spelen met sommige HDMI-monitors of TV's, zonder ooit een goede reden daarvor te vinden

Kalm aan! En rap een beetje!

Verwijderd

Topicstarter
1. De kabel is zo'n 1 meter lang. Zeker niet 5 meter of langer.

2. Ja er zitten meerdere HDMI-aansluitingen op het beeldscherm (2). Ik heb in de andere ingang mijn playstation aangesloten (ook deze gaf geen signaal). De videokaart in mijn pc is een INTEL HD Graphics, maar de videokaart die in de ps4 zit weet ik niet.

Aangezien er in de playstation een (redelijk) krachtige videokaart zit verwacht ik dus niet dat het aan de videokaart ligt.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
kracht van een videokaart heeft geen invloed op no signal ja of nee. En ook zit er niet direct een dedicated videokaart in de playstation, en sowieso geen krachtige :p

Heb je wel de source van je beeldscherm op HDMI staan? En niet DVI bijvoorbeeld.

Probeer eens een andere kabel.

[ Voor 17% gewijzigd door legendareN op 04-08-2015 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
legendareN schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:00:
kracht van een videokaart heeft geen invloed op no signal ja of nee. En ook zit er niet direct een dedicated videokaart in de playstation, en sowieso geen krachtige :p

Heb je wel de source van je beeldscherm op HDMI staan? En niet DVI bijvoorbeeld.

Probeer eens een andere kabel.
Nee precies. De playstation is aangesloten via een andere hdmi-kabel dan die bij het beeldscherm zit, toch geeft het nog geen signaal.

Verwijderd

Topicstarter
Het had inderdaad met de hdmi kabel te maken. Een andere kabel (van Action) is wel voldoende om een signaal te geven. Wat vreemd is aangezien het met de meegeleverde kabel niet werkt. Toch bedankt.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Veel plezier :)
Pagina: 1