Netbeans Java probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 07:28
Hallo,

Voor een school project heb ik een spel moeten maken in Java met Netbeans, nu is het project af en in netbeans zelf werkt alles perfect en zijn er geen problemen.

Als ik na het builden de jar wil openen gebeurt er niets. Als ik dit doe in CMD met java -jar "bestand" komt er een error:
Exception in thread "main" java.lang.IllegalArgumentException: input == null! at javax.imageio.ImageIO.read(Unknown Source) at frogger_martijn_kuppens.inhoudPaneel.<init>(Frogger_Martijn_Kuppens.java:76) at frogger_martijn_kuppens.Frogger_Martijn_Kuppens.main(Frogger_Martijn_Kuppens.java:23)
Dit lijkt me te komen doordat er een missing image is, in de code komt regel 76 ook overeen met:
speelveld = ImageIO.read(loader.getResourceAsStream("images/speelveld.png"));
de achtergrond voor het speelveld inladen dus.

Maar de image zit wel degelijk in jar en heeft de juiste naam. Heeft iemand een idee hoe ik het kan oplossen?

Indien jullie nog info/code nodig hebben laat maar iets weten!

Mvg,
Martijn

De jar file:
https://drive.google.com/...kOWgwZlU/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zie heel wat veelbelovende resultaten als ik even de exception in Google stop. Kom je er daarmee niet uit?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_K_
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 07:28
Heb het probleem gevonden ... Heel stom van mij, de afbeelding was Speelveld.png en in de code stond speelveld.png (hoofdletter), netbeans kon hier blijkbaar rond werken maar gewoon niet.

Toch bedankt NME!

(dit mag gesloten worden)