Ik ben een formulier aan het maken voor het toevoegen van een taak waarbij je categorieën en subcategorieëen kan toekennen.
Bij het maken van de taak kies je dus de categorie en afhankelijk vna de categorie moet de volgende dropdownbox subcategorieëen bevatten.
Daar gebruik ik deze cookbook entry voor: http://symfony.com/doc/cu...ation-for-submitted-forms
Echter is deze volgens mij niet 100% compleet. Naast dat je zelf moet uitvogelen welke entitiy relationships je moet maken (op basis van wat ik zie voeg je dus beide velden, dus categorie én subcategorie toe aan je taak, oftewel ik heb een relatie taak-> categorie en taak->subcategorie) mist er volgens mij nog een functie, namelijk hoe getAvailablePositions (of in mijn geval getAvailableSubcategories) werkt.
Een franse website zegt dat deze automatisch door Symfony 'bedacht' wordt:
Mijn code is letterlijk gekopieerd waarbij ik Sport heb vervangen door Category en Positions door Subcategories.
Ik krijg nu echter deze melding als ik in de profiler naar de Ajax call kijk:
Andere tutorials gebruiken een andere werkwijze (deze gebruikt de entity 'Category', in zijn geval 'Province' alleen voor de lookup) maar ik wil proberen de 'officiële' Symfony docs te gebruiken waar mogelijk.
Bij het maken van de taak kies je dus de categorie en afhankelijk vna de categorie moet de volgende dropdownbox subcategorieëen bevatten.
Daar gebruik ik deze cookbook entry voor: http://symfony.com/doc/cu...ation-for-submitted-forms
Echter is deze volgens mij niet 100% compleet. Naast dat je zelf moet uitvogelen welke entitiy relationships je moet maken (op basis van wat ik zie voeg je dus beide velden, dus categorie én subcategorie toe aan je taak, oftewel ik heb een relatie taak-> categorie en taak->subcategorie) mist er volgens mij nog een functie, namelijk hoe getAvailablePositions (of in mijn geval getAvailableSubcategories) werkt.
Een franse website zegt dat deze automatisch door Symfony 'bedacht' wordt:
maar ik krijg toch een exception.Deze functie is niet die van een repository, maar eerder het resultaat van een verbinding tussen het object en een Sport AvailablePosition object, waarschijnlijk.
Kan worden afgeleid uit het feit dat de code gebruikt ongeveer $event->getData()->getSport() . Omdat data wordt vertegenwoordigd door objecten en repositories, deze kleine bovenstaande code geeft een Sport entiteit object. Dus $event->getData()->getSport()->getAvailablePositions() retourneert een verzameling, waarschijnlijk AvailablePosition objecten.
Mijn code is letterlijk gekopieerd waarbij ik Sport heb vervangen door Category en Positions door Subcategories.
Ik krijg nu echter deze melding als ik in de profiler naar de Ajax call kijk:
Vandaar dus mijn vraag.Attempted to call an undefined method named "getAvailableSubcategories" of class "AppBundle\Entity\Category".
500 Internal Server Error - UndefinedMethodException
Andere tutorials gebruiken een andere werkwijze (deze gebruikt de entity 'Category', in zijn geval 'Province' alleen voor de lookup) maar ik wil proberen de 'officiële' Symfony docs te gebruiken waar mogelijk.
[ Voor 20% gewijzigd door maarud op 04-08-2015 11:54 ]