Voor een kennis heb ik één TC en Airport neergezet.
De TC is het hoofdstation en de (WDS?) Ap staat op de bovenverdieping als versterker.
Omdat de 2.4Ghz band helemaal volzit, wordt er gebruik gemaakt van de 5Ghz band.
Hoewel de snelheid hoger ligt, is het bereik vele malen minder.
Zo is er in de keuken en de bovenverdiepingen vrijwel geen ontvangst.
Door de extra Ap op de bovenverdieping is dit probleem iets verbeterd, maar de ontvangst blijft sommige tijden slecht. Tevens lijkt deze niet altijd de TC te vinden.
Heb als noodoplossing een power-kit geplaatst van TP vanaf de TC, zodat er i.d.g.v. bereik is in de keuken.
Ik ben nu een beetje lost wat een goede oplossing zou kunnen zijn.
De 'boel' vervangen doe ik liever niet, maar ik ben bang dat de Apple's niet via WDS werken, maar via een eigen protocol/incombatible aan de standaard.
Meerdere Airports zou kunnen werken, maar ben opzoek naar iets eenvoudigers.
Zelf maak ik bijvoorbeeld gebruik van een D-Link DIR-868L (dd-wrt) zonder problemen op 5Ghz (overal bereik/stabiel).
Ook de Asus RT-AC68U die ik voor een kennis heb geplaatst werkt uitstekend op 5Ghz.
Je kunt het wel moeilijk met elkaar vergelijken omdat het gebied wat bereik moet hebben, velen malen groter dan een rijtjes-huis: in dit geval 'oud huis' met drie-verdiepingen incl. hoge platfonds en vrij grote kamers.
Toch verbaast het mij hoe slecht de Apple's performen en hoe weinig er kan worden ingesteld (wilde als test bijvoorbeeld de dB-verhogen).
Daarom dat ik ben het zoeken naar (goede wireless) alternatieven.
Heb goede recenties gelezen over Ubiquiti, maar heb daar zelf geen ervaring mee.
Wat ik zoek is (een enkel SSID) draadloos netwerk met goed bereik op 5Ghz.
Tevens moet het (eenvoudig) uitbreidbaar zijn en geschikt zijn voor streamen.
Budget ligt ook iets hoger, dus het hoeft niet persé een consument/de goedkoopste oplossing te zijn (~500 max. euro).
Wat to do? Extra Airports aanschaffen of overstappen op een ander merk/systeem?
Het liefst geen AP's die moeten worden vastgeboord en/of ophangen.
Heel erg bedankt.
De TC is het hoofdstation en de (WDS?) Ap staat op de bovenverdieping als versterker.
Omdat de 2.4Ghz band helemaal volzit, wordt er gebruik gemaakt van de 5Ghz band.
Hoewel de snelheid hoger ligt, is het bereik vele malen minder.
Zo is er in de keuken en de bovenverdiepingen vrijwel geen ontvangst.
Door de extra Ap op de bovenverdieping is dit probleem iets verbeterd, maar de ontvangst blijft sommige tijden slecht. Tevens lijkt deze niet altijd de TC te vinden.
Heb als noodoplossing een power-kit geplaatst van TP vanaf de TC, zodat er i.d.g.v. bereik is in de keuken.
Ik ben nu een beetje lost wat een goede oplossing zou kunnen zijn.
De 'boel' vervangen doe ik liever niet, maar ik ben bang dat de Apple's niet via WDS werken, maar via een eigen protocol/incombatible aan de standaard.
Meerdere Airports zou kunnen werken, maar ben opzoek naar iets eenvoudigers.
Zelf maak ik bijvoorbeeld gebruik van een D-Link DIR-868L (dd-wrt) zonder problemen op 5Ghz (overal bereik/stabiel).
Ook de Asus RT-AC68U die ik voor een kennis heb geplaatst werkt uitstekend op 5Ghz.
Je kunt het wel moeilijk met elkaar vergelijken omdat het gebied wat bereik moet hebben, velen malen groter dan een rijtjes-huis: in dit geval 'oud huis' met drie-verdiepingen incl. hoge platfonds en vrij grote kamers.
Toch verbaast het mij hoe slecht de Apple's performen en hoe weinig er kan worden ingesteld (wilde als test bijvoorbeeld de dB-verhogen).
Daarom dat ik ben het zoeken naar (goede wireless) alternatieven.
Heb goede recenties gelezen over Ubiquiti, maar heb daar zelf geen ervaring mee.
Wat ik zoek is (een enkel SSID) draadloos netwerk met goed bereik op 5Ghz.
Tevens moet het (eenvoudig) uitbreidbaar zijn en geschikt zijn voor streamen.
Budget ligt ook iets hoger, dus het hoeft niet persé een consument/de goedkoopste oplossing te zijn (~500 max. euro).
Wat to do? Extra Airports aanschaffen of overstappen op een ander merk/systeem?
Het liefst geen AP's die moeten worden vastgeboord en/of ophangen.
Heel erg bedankt.
[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 04-08-2015 11:44 ]