"screenprotector" maken voor bollend oppervlak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ik hoop dat ik dit in de juiste sectie post, kan helaas geen betere bedenken..

Ik heb een (medisch) instrument voor mijn werk met een plastic "vizier". (+- 5x5cm).
Helaas krast dit vizier vrij makkelijk. Nu zou ik er graag een soort van screenprotector voor maken tegen dit krassen. Ik heb al geprobeerd om een smartphone protector in stukken te knippen, maar omdat het vizier ligt bollend loopt (geen compleet vlak oppervlak).

Wat voor een materiaal / welke aanpak adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
Is er niet iets van een coating voor te krijgen? (Geen idee hoe het zit met eventuele optische vervorming en of dit wwel mag/kan bij medische apparatuur?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28
Misschien en soort vinyl sticker, die ze ook voor auto decoratie gebruiken,
die worden met een föhn verwarmd om op ronde delen te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:30
Ook de screenprotectors van Zagg, in ieder geval de soort die ze nu 'Original' noemen, zijn van een behoorlijk zacht, vinyl-achtig materiaal gemaakt.
Wellicht dat die beter met lichte bollingen overweg kunnen. Mijn laatste 'Zagg' zat op een iPhone 3GS, dus dat is oude ervaring en op een plat oppervlak, maar ze voelden aan als 'jelly'. Meer dan de plasticjes die ik wel eens bij cases kreeg.YMMV, maar in ieder geval redelijk makkelijk verkrijgbaar/testbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Is het niet makkelijker en goedkoper om gewoon z'n plastic (folie)screenprotector te gebruiken.

Of:
Ik weet niet of het mogelijk is, maar proberen de glazen screenprotector te verwarmen,Misschien dat deze buigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:55
Is het niet zo dat materialen en plastics gebruikt voor medische apparaten aan allerlei regeltjes moeten voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:07

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Verwarmen bij het opplakken zou mijn eerste aanpak zijn. Kijk ook eens naar de stickers die motorracers over hun helmvisier plakken, die ze er af trekken als er te veel vliegen op geplakt zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Cassettebandje op 05-08-2015 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:09

EnnaN

Toys in the attic

hoe makkelijk is dat vizier te vervangen? Als je heel moeilijk moet doen voor een protector, (die ws ook gaat krassen en je dus moet vervangen), is het mogelijk een idee om gewoon na een poosje het vizier zelf te vervangen?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:20
Een wat harder plastic laten vacuüm trekken over een mal? Hoe bol is het vizier wat voor radius hebben we het over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yves Van Dijck
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-02 15:35
Je kan eventueel eens kijken bij een bedrijf dat reclamepanelen en dergelijke maakt bij jou in de buurt. (ben ikzelf ook mee bezig).
Nog beter zou een bedrijf zijn dat auto's wrapt - als folie wordt geprint om auto's ed te beplakken wordt deze normaal gezien gelamineerd met een cast-folie.
Opwarmen en je kan er perfect 3D objecten mee inpakken, dus de bolling op een scherm(pje) mag zeker geen probleem vormen.
vb: http://multimedia.3m.com/...otchcal-overlaminates.pdf
is maar een voorbeeldje.
Oracal, grafityp, 3M,... zijn de bekendste merken qua folie.
Als je het lief vraagt kan je waarschijnlijk wel een stukje krijgen om te testen, of neem het ding mee en vraag of ze het kunnen wrappen voor je in ruil voor een pak wafels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Justin,

Ik zou graag met je willen meedenken :) , werk zelf bij Omazu (Japans screenprotector merk)
In het verleden hebben we ook een project gehad met een medische bedrijf, applicatie was LCD displays ziekenhuizen

Over wat voor een display gaat het? als het een SAW Touchscreen is
Dan word het moeilijk om er een screenprotector op te plakken (silicone hechtingslaag kan storing veroorzaken)

Een normal lcd touch screen zou geen probleem moeten zijn

2de punt, hoe bol is je scherm? heb je een foto
We hebben een speciale pet protector(3H), met een 4/5 x sterkere silicone hechtingslaag dan een normale protector. ondanks de bol vorming zou de PET screenprotector nog steeds kunnen plakken (maar dit hangt af van de bol vorming)
Pagina: 1