geen font-request, maar een probleempje met een (eigenlijk welbekend) postscript-font op mac, os9 && OSX.
ik moet AdobeSans toepassen (Adobe Sans Serif, AdobeSanMM), een postscript font dat bij de PDF-viewer Acrobat wordt meegeleverd;
wat ik echter ook probeer ik krijg hem niet functionerend op de mac; zowel via suitcase, als hard via de font-map in de systeem directory (heb hem onder classic nodig)
het hele font weigert te verschijnen, echter als ik hem in de font-map plaats en classic herstart weigert suitcase hem vervolgens wel te activeren en geeft hem aan als zijnde actief, dat issie echter niet.
heb hem geprobeerd over te zetten naar truetype, echter fontographer weigert 1 te openen en crashed doodleuk op de tweede.
vervolgens heb ik nog via een OSX commandline tooltje t1utils geprobeerd het over te zetten naar truetype via t1mac en t1unmac, echter dit geeft aan dat het bestand geen data bevat (vreemd genoeg komt dat weer overeen met een ls -lS die ok het font als 0kb aangeeft echter niet met de mac-finder die het bestand 16Kb toekent)
het betreft hier niet een eenmalig font-bestandje, maar hetzelfde gedrag vertoond ieder Adobe Sans-font direct uit de acrobat-installatie van adobe, zowel op werk als bij me thuis.
iemand hier bekent mee, dit gedrag van Adobe Sans MM (in suitcase verschijnt de file als %MAdobeSanMM_1450; is er ook maar _iets consequent aan dat ding?)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen