Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

REL quake mkii subwoofer "hum" alleen in SLAM mode

Pagina: 1
Acties:

• ArnieSchmitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Beste tweakers,

Ik heb pas geleden een tweedehands REL quake mkii subwoofer gekocht. Deze bevat twee modus voor het geluid "DEPTH" en "SLAM". Meestal staat deze op "DEPTH". Toen ik SLAM (meer party sub) wilde proberen hoorde ik een "hum". Daarover veel gelezen op internet wbt ground en signalen van TV antenne.

Echter ben ik er nog niet overuit wat de oorzaak is. Wanneer in SLAM mode en geen connectie met de receiver dan hoor ik een lichte brom, houd ik mijn hand dichter bij de mode selectie knop dan word de brom harder, tegen aan maakt het helemaal erg. Geen andere knop heeft dit effect. Nu komt het leuke, houd ik mijn hand op die mode knop en een vinger op een schroef van de backplate of de phono uitgang dan is de brom weg??? Is er iets intern aan de hand of is het toch een "ground" probleem. Ik heb al andere stopcontacten geprobeerd etc etc. maar brom blijft in SLAM mode.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Groet

Arnoud

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11 21:37
ArnieSchmitz schreef op dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:50:
Beste tweakers,

Ik heb pas geleden een tweedehands REL quake mkii subwoofer gekocht. Deze bevat twee modus voor het geluid "DEPTH" en "SLAM". Meestal staat deze op "DEPTH". Toen ik SLAM (meer party sub) wilde proberen hoorde ik een "hum". Daarover veel gelezen op internet wbt ground en signalen van TV antenne.

Echter ben ik er nog niet overuit wat de oorzaak is. Wanneer in SLAM mode en geen connectie met de receiver dan hoor ik een lichte brom, houd ik mijn hand dichter bij de mode selectie knop dan word de brom harder, tegen aan maakt het helemaal erg. Geen andere knop heeft dit effect. Nu komt het leuke, houd ik mijn hand op die mode knop en een vinger op een schroef van de backplate of de phono uitgang dan is de brom weg??? Is er iets intern aan de hand of is het toch een "ground" probleem. Ik heb al andere stopcontacten geprobeerd etc etc. maar brom blijft in SLAM mode.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Groet

Arnoud
Dit probleem heb ik ook, hoe heb je het uiteindelijk op kunnen lossen?

• ArnieSchmitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:36:
[...]

Dit probleem heb ik ook, hoe heb je het uiteindelijk op kunnen lossen?
Hi Jeroen,

Onlangs ben ik verhuist naar een nieuwbouwwoning en tot mijn verbazing was de brom weg. Ik denk dat het toch te maken heeft met de aarde van de sub. Mijn vorige appartement was oud, misschien slechtere schakeling. Mijn REL is verbonden met de speakon kabels (en low input) en ik merkte bij installeren dat zolang die niet op de juiste manier vast zitten er een ook brom aanwezig is (1 die ik niet kon beinvloeden met de hand). Toen de kabels op de juiste plekken waren aangesloten heb ik geen brom meer gehad in beide modes.

Afbeeldingslocatie: https://www.homecinemaguru.com/wp-content/uploads/2011/08/REL-Neutrik.jpg

Succes ermee