Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

rtc batterij compaq nc6120 vervangen

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 20:32
De rtc batterij van een Compaq nc6120 moet vervangen worden. nu kan je daar eenvoudig bij komen, maar is het nog even de vraag hoe ik een vervanger hiervoor installeer.

De batterij zit helemaal "ingepakt" in hard plastic zodat de connectoren naar het mobo goed vast blijven zitten.

Kan ik dit harde plastic eraf halen, een nieuwe batterij pakken en daar de connectoren op bevestigen en deze met bijv. plakband vastplakken?

Of moet ik een complete vervanger (dus al ingepakt en wel met connector eraan) zoals bijv onderstaande kopen?

Afbeeldingslocatie: http://shop.strato.com/WebRoot/StoreNL/Shops/61396109/4FC9/D822/97E8/AD63/9100/C0A8/28BE/F45A/BIOS-CR2016-140626356066.jpg

Het gaat om een cr2016 batterij. ik heb een cr2025 en een cr2032 zo in huis, maar cr2016 dan net weer niet. Het enige verschil tussen de batterijen is de dikte.
Zou dit uitmaken?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ja, je zou het los kunnen slopen.
Enige probleem is dat de batterij ge-puntlast is aan een set tabs. Als je daar een oplossing voor hebt, kan je prima een 2025 of 2032 gebruiken.
De grotere versies hebben alleen maar meer capaciteit en gaan dus langer mee.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DeRooney
oke. dus het puntlassen is het grootste probleem. nu ben ik daar niet zo handig mee, dus ik vraag mij af of ik dat zo kan oplossen. Ik heb weleens eerder een connector van een laptop cmos batterij losgesloopt. die was ook gepuntlast denk ik. Maar ik verkeerde toen in de overtuiging dat ik het wel zou kunnen oplossen als ik de beide pootjes stevig tegen de batterij geplakt zou hebben...

of is dat te kort door de bocht?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Koop gewoon een vervangende op eBay. Kost je 2 euro en dan heb je het precies zoals het moet.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

arjoderoon schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:00:
oke. dus het puntlassen is het grootste probleem. nu ben ik daar niet zo handig mee, dus ik vraag mij af of ik dat zo kan oplossen. Ik heb weleens eerder een connector van een laptop cmos batterij losgesloopt. die was ook gepuntlast denk ik. Maar ik verkeerde toen in de overtuiging dat ik het wel zou kunnen oplossen als ik de beide pootjes stevig tegen de batterij geplakt zou hebben...

of is dat te kort door de bocht?
Dat is vrij kort door de bocht idd. Het is op z'n minst zeer onbetrouwbaar. Lijmen zijn in de regel niet erg elektrisch geleidend, dus ik denk niet dat dat werkt.

Je zou een batterijhoudertje aan het kabeltje kunnen solderen, maar of daar ruimte voor is?
Of koop een batterij met soldeerbare tabs, waar je dan het draadje aan soldeert.
Like this: http://www.topthings.eu/W...ah-met-Soldeerlippen.html

Of bestel gewoon ergens een passende kant-en-klaar batterij.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DeRooney
heb een kant en klaar passende batterij bested via ebay. paar weken wachten nog en die laptop kan mooi weer een tijd vooruit .
Pagina: 1