Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdvdp81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
Hallo allemaal,

Enkele maanden geleden, na het terugkomen van vakantie, komt er een krakend geluid uit de speakers van mijn logitech Z-5500 set. Dit is begonnen nadat ik eerst alle stroom van de set had afgehaald (stekker uit het stopcontact wegens de eerder genoemde vakantie) en deze er (bij terugkomst van de vakantie) weer in heb gestoken.

Het gekke van het krakende geluid is dat het niet alleen te horen is als er een signaal naar de set gestuurd wordt. Ook zonder signaalkabel hoor ik dit geluid.

Gezien ik jaren heel erg van deze set genoten heb, wil ik toch proberen deze te (laten) repareren. Het is echter bijzonder lastig gebleken, voor mij, om iemand te vinden die de set eens zou willen onderzoeken.

Hebben jullie misschien een suggestie wie dit zou kunnen en/of tips waar ik naar moet kijken om het probleem te vinden? Alle condensatoren lijken in tact, meer heb ik nog niet kunnen bedenken waar ik naar kan kijken.

Alvast bedankt voor het meedenken!

gr.
Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:52

DjVe

Hatsaflats!

Als alle speakers het doen, dan zal de versterking defect zijn. IK denk niet dat het de moeite is om dat te late maken. Je zou een (tweedehands) receiver kunnen kopen op de satelliet speakers te kunnen hergebruiken, maar je zal dan ook een andere actieve subwoofer moeten kopen. Kan je niet een andere defecte Z5500 kopen (kapotte pod ofzo) en daar onderdelen mee gaan swappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Ik denk dat je al snel 100+ euro kwijt bent en dat aan een set die werkend 150e ofzo waard is...Inderdaad beter een tweedehands receivertje op de kop tikken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:23
de setjes gaan tussen de 100 en 150 euro weg op marktplaats.

vaak staan er ook wel incomplete setjes, alleen de sub zou voor jou al genoeg zijn waarschijnlijk.