[php] mysqli prepare met wisselend aantal velden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05 17:46

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Als ik in mijn PHP applicatie een database insert doe, dan gebruik ik daarvoor de prepare / bind methode om de input veilig te houden.
Nu heeft dat één beperking; met bind_param dien je exact aan te geven welke variabelen er verwacht kunnen worden.

Voorbeeld:
code:
1
$stmt->bind_param('ss', $naam, $leeftijd);

Nu wil ik dit in een class gaan gebruiken en op die manier meer generiek gaan gebruiken.
De ene keer zal dit dus worden aangeroepen om twee velden aan de database toe te voegen, en een andere keer misschien achttien.

Ik heb al voor elkaar dat de input types (string, integer etc.) met de input meekomen, en door een 'veld-namen' array en een 'veld-waarden' array in de input mee te laten sturen, kan ik (dmv array_combine en extract) ook alle benodigde variabelen genereren.
Dat werkt allemaal prima. Het enige waar ik tegen aan loop is dus dat vaste aantal variabelen in bind_param dat dynamisch moet zijn.
Ik heb al wel een uurtje rond gegoogled, maar ik vind toch niet echt wat ik zoek.
(misschien gebruik ik ook de verkeerde zoektermen, dat zou kunnen :) )

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als je zoekt op dynamic prepared statement dan kom je de oplossing snel tegen. Bijv http://www.pontikis.net/b...y-bind_param-array-mysqli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05 17:46

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Die zoekterm had ik inderdaad niet geprobeert. Bedankt!

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.