Kom op dit is echt geen verrassing.
willekeurige review door te zoeken op google
Conclusie Tweakers GTX 970 review.
Volgens mij zit er namelijk geen significant verschil in de real-world performance tussen de 290 en de 970. Bekijk bijvoorbeeld dit eens:
http://www.anandtech.com/bench/product/1068?vs=1355 In de ene game scoort de 970 weer (een klein beetje) hoger, in de andere game heeft de 290 weer een (kleine) voorsprong.
Ook ik zeg niet dat er een significant verschil is, maar jij hebt met droge ogen beweerd dat een 290 (lees de non x) sneller iets sneller is dan de 970 en dat is gewoon onjuist. Het is eerder andersom en dan in het voordeel 970 in bijna elke test. Deze is op normale resoluties ook nog eens een bedreiging voor de 290X.
De 290 is echter wel goedkoper en heeft tenminste écht de hoeveelheid VRAM als er op de doos staat.
Goedkoper is die zeker, maar lang leverbaar zal die niet zijn en de prijs zal de komende tijd gaan stijgen omdat de 3xx serie er nu ook is. Deze kaart is eol.
De 970 heeft ook echt 4GB aan geheugen
Serieus, jij doelt op de geknepen 500MB waar het een half jaar geleden over ging. Ook al klopt de theorie, er al meer dan eens aangetoond dat het
niet te merken is. De 500MB sneller werkend geheugen gaat de 290 (non X) iig niet sneller maken dan een 970.
Bovendien zijn voor mij zijn de 'grappen' die Nvidia uithaalt (3,5 GB debakel van de 970, Gameworks) genoeg om geen Nvidia te kopen.
Ah, nu snap ik ook dat jij nu nog steeds met de 3,5GB aan komt, terwijl dit echt al door en door besproken is. Prima dat jij afkeer hebt tegen een merk, maar blijf eerlijk naar de rest.
[
Voor 4% gewijzigd door
sjekneck op 04-08-2015 21:54
]