Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben dertiger die terug wil gamen. Als tiener en student was ik een stevige gamer. Maar sinds het Echte Leven (tm) er zo'n beetje is tussen gekomen is het gamen serieus verwaterd. Reken dat het dik tien jaar geleden is sinds ik nog een eigen up-to-date gaming systeem had. Sinds een jaar of wat heb ik terug meer tijd/budget.
Wat wil ik spelen? Ik denk o.a aan dingen zoals Cities:Skylines maar ook moderne games zoals Skyrim of GTA.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik trek een budget van om en bij de 2.000 EUR hiervoor uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen. Ga er van uit dat ik van scratch begin.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het hoeft geen killer systeem te zijn met SLI/Crosfire (kan ook niet door form factor), maar er mag wel wat punch achter zitten.
Ik wil een compact systeem. Ik woon niet zo groot en dus moet ik het doen met een zuinige bureauhoek. Ik dacht dus aan een MITX systeem. Ik ben zo ver gegaan als de dimensies van de case & het scherm op karton uit te tekenen om de impact op mijn bureau real estate in te schatten. Leek me op het eerste zicht oké.
Ik kies voor de Corsair 250d omdat ik fan ben van de strakke lijn. Ik weet dat de Bitfinex Prodigy een evidentere keuze is om praktische redenen, maar ik hou niet zo van het design. Ik mik ook een beetje op een strak interieur: vandaar de keuze voor componenten die qua kleur (rood!) ook enigszins complementair zijn (ik maak het mezelf daarmee moeilijker, but hey, challenge accepted!)
Hieronder de specs:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel/NVidia over AMD pretty please. Ik heb vroeger systemen van beide fabrikanten gebouwd/versleten en hands-down altijd het meest tevreden geweest van de eerste combo.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enkele vragen:
Nope.
Superbedankt alvast voor jullie feedback!
Ik ben dertiger die terug wil gamen. Als tiener en student was ik een stevige gamer. Maar sinds het Echte Leven (tm) er zo'n beetje is tussen gekomen is het gamen serieus verwaterd. Reken dat het dik tien jaar geleden is sinds ik nog een eigen up-to-date gaming systeem had. Sinds een jaar of wat heb ik terug meer tijd/budget.
Wat wil ik spelen? Ik denk o.a aan dingen zoals Cities:Skylines maar ook moderne games zoals Skyrim of GTA.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik trek een budget van om en bij de 2.000 EUR hiervoor uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen. Ga er van uit dat ik van scratch begin.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het hoeft geen killer systeem te zijn met SLI/Crosfire (kan ook niet door form factor), maar er mag wel wat punch achter zitten.
Ik wil een compact systeem. Ik woon niet zo groot en dus moet ik het doen met een zuinige bureauhoek. Ik dacht dus aan een MITX systeem. Ik ben zo ver gegaan als de dimensies van de case & het scherm op karton uit te tekenen om de impact op mijn bureau real estate in te schatten. Leek me op het eerste zicht oké.
Ik kies voor de Corsair 250d omdat ik fan ben van de strakke lijn. Ik weet dat de Bitfinex Prodigy een evidentere keuze is om praktische redenen, maar ik hou niet zo van het design. Ik mik ook een beetje op een strak interieur: vandaar de keuze voor componenten die qua kleur (rood!) ook enigszins complementair zijn (ik maak het mezelf daarmee moeilijker, but hey, challenge accepted!)
Hieronder de specs:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 245,50 | € 245,50 |
1 | Asus Z97I-PLUS | € 142,80 | € 142,80 |
1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 368,80 | € 368,80 |
1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 93,50 | € 93,50 |
1 | Corsair Obsidian 250D | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 228,60 | € 228,60 |
1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 98,90 | € 98,90 |
1 | Corsair Hydro H100i | € 141,51 | € 141,51 |
1 | Ducky Shine 4 MX Red Dual Led | € 153,- | € 153,- |
1 | Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8 | € 47,- | € 47,- |
1 | Seasonic G-series 550 watt | € 82,95 | € 82,95 |
1 | Crucial BX100 500GB | € 173,75 | € 173,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.856,21 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel/NVidia over AMD pretty please. Ik heb vroeger systemen van beide fabrikanten gebouwd/versleten en hands-down altijd het meest tevreden geweest van de eerste combo.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enkele vragen:
- Ik heb er nu een 550W cooler van Seasonic insteken. Hoe verhoudt die zich tot een Corsair CS of RM 550?
- Heb ik 550W wel nodig? Kan het ook met minder?
- Ik had eerst een ASRock Z97E gekozen, maar omwille van kleur (blauw) toch maar naar Asus Z97i-PLUS gekozen. Er is wel een prijsverschil (coolblue: Asus is ca 40 EUR duurder momenteel) Hebben jullie nog suggesties?
- Is die h100i cooler nodig? Ik lees hier topics over alternatieven zoals Big Shuriken edm. Wat is jullie ervaring qua cooling in een dergelijke setup?
- Heb ik nog extra fans nodig? Of volstaat de koeling die ik voorzien heb? (Denk dan aan Noctua en zo).
- Heb ik nog extra SATA kabels nodig? Of zitten bij de verpakking? Ik denk aan rode of witte sleeved SATA kabels, maar waar vind ik die?
- Keyboard: ik ga voor een Ducky Shine 4 MX. Ik heb al op /r/mechanicalkeyboards zitten browsen maar dat is een wereld op zichzelf. Is dit een goeie entry mech. keyboard? Of zijn er betere alternatieven voor hetzelfde budget?
- Eveneens onbeslist: een goede gaming muis!
Nope.
Superbedankt alvast voor jullie feedback!