[MITX] Compacte gaming PC (Budget: 2.000 EUR)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsensei
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-12-2015
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik ben dertiger die terug wil gamen. Als tiener en student was ik een stevige gamer. Maar sinds het Echte Leven (tm) er zo'n beetje is tussen gekomen is het gamen serieus verwaterd. Reken dat het dik tien jaar geleden is sinds ik nog een eigen up-to-date gaming systeem had. Sinds een jaar of wat heb ik terug meer tijd/budget.

Wat wil ik spelen? Ik denk o.a aan dingen zoals Cities:Skylines maar ook moderne games zoals Skyrim of GTA.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik trek een budget van om en bij de 2.000 EUR hiervoor uit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Geen. Ga er van uit dat ik van scratch begin.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Het hoeft geen killer systeem te zijn met SLI/Crosfire (kan ook niet door form factor), maar er mag wel wat punch achter zitten.

Ik wil een compact systeem. Ik woon niet zo groot en dus moet ik het doen met een zuinige bureauhoek. Ik dacht dus aan een MITX systeem. Ik ben zo ver gegaan als de dimensies van de case & het scherm op karton uit te tekenen om de impact op mijn bureau real estate in te schatten. Leek me op het eerste zicht oké.

Ik kies voor de Corsair 250d omdat ik fan ben van de strakke lijn. Ik weet dat de Bitfinex Prodigy een evidentere keuze is om praktische redenen, maar ik hou niet zo van het design. Ik mik ook een beetje op een strak interieur: vandaar de keuze voor componenten die qua kleur (rood!) ook enigszins complementair zijn (ik maak het mezelf daarmee moeilijker, but hey, challenge accepted!)

Hieronder de specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 245,50€ 245,50
1Asus Z97I-PLUS€ 142,80€ 142,80
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 368,80€ 368,80
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 93,50€ 93,50
1Corsair Obsidian 250D€ 79,90€ 79,90
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 228,60€ 228,60
1Microsoft Windows 8.1 NL Retail€ 98,90€ 98,90
1Corsair Hydro H100i€ 141,51€ 141,51
1Ducky Shine 4 MX Red Dual Led€ 153,-€ 153,-
1Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8€ 47,-€ 47,-
1Seasonic G-series 550 watt€ 82,95€ 82,95
1Crucial BX100 500GB€ 173,75€ 173,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.856,21

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Intel/NVidia over AMD pretty please. Ik heb vroeger systemen van beide fabrikanten gebouwd/versleten en hands-down altijd het meest tevreden geweest van de eerste combo.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Enkele vragen:
  • Ik heb er nu een 550W cooler van Seasonic insteken. Hoe verhoudt die zich tot een Corsair CS of RM 550?
  • Heb ik 550W wel nodig? Kan het ook met minder?
  • Ik had eerst een ASRock Z97E gekozen, maar omwille van kleur (blauw) toch maar naar Asus Z97i-PLUS gekozen. Er is wel een prijsverschil (coolblue: Asus is ca 40 EUR duurder momenteel) Hebben jullie nog suggesties?
  • Is die h100i cooler nodig? Ik lees hier topics over alternatieven zoals Big Shuriken edm. Wat is jullie ervaring qua cooling in een dergelijke setup?
  • Heb ik nog extra fans nodig? Of volstaat de koeling die ik voorzien heb? (Denk dan aan Noctua en zo).
  • Heb ik nog extra SATA kabels nodig? Of zitten bij de verpakking? Ik denk aan rode of witte sleeved SATA kabels, maar waar vind ik die?
  • Keyboard: ik ga voor een Ducky Shine 4 MX. Ik heb al op /r/mechanicalkeyboards zitten browsen maar dat is een wereld op zichzelf. Is dit een goeie entry mech. keyboard? Of zijn er betere alternatieven voor hetzelfde budget?
  • Eveneens onbeslist: een goede gaming muis!
Ga je overklokken?

Nope.

Superbedankt alvast voor jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:23
Mooie TS!

Ik zal om te beginnen eens een poging doen om wat van je vragen te beantwoorden:

Ik heb er nu een 550W cooler van Seasonic insteken. Hoe verhoudt die zich tot een Corsair CS of RM 550?
Veel Corsair voedingen zijn nou niet echt van denderende kwaliteit en tegelijk niet bijster aantrekkelijk geprijsd. (Iets met een merk verkopen ipv. een product) Seasonic staat terecht bekend als een goede voedingbouwer en het gekozen model is ook van prima kwaliteit.
De CM-tegenhanger ( pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular ) is overigens net zo goed, maar wel 20mm korter. Iets wat best kan uitmaken met een mITX kastje.

Heb ik 550W wel nodig? Kan het ook met minder?
Met overklokken wat mij betreft wel, zonder kan je met 450W ook prima uit de voeten.

Ik had eerst een ASRock Z97E gekozen, maar omwille van kleur (blauw) toch maar naar Asus Z97i-PLUS gekozen. Er is wel een prijsverschil (coolblue: Asus is ca 40 EUR duurder momenteel) Hebben jullie nog suggesties?
[i]De keuze met mITX is vrij beperkt, maar dit ziet er uit als een prima bordje. Ik neem aan dat je de pricewatch: Gigabyte GA-Z97N-Gaming 5 ook hebt bekeken?

Is die h100i cooler nodig? Ik lees hier topics over alternatieven zoals Big Shuriken edm. Wat is jullie ervaring qua cooling in een dergelijke setup?
Niet nodig, maar ziet er wel erg gelikt uit :+
Qua koeling is er met 95mm max hoogte eigenlijk niks beters te vinden en in de 250D zorgt zo'n H100i ervoor dat je geen enorm koelblok voor je raampje hebt zitten.
Normaal ben ik tegen AIO-waterkoelers, maar in dit geval (en budget) vind ik het zeker geen slechte keuze.
Overigens is de pricewatch: Corsair Hydro H100i GTX de beter verkrijgbare en vernieuwde versie.

Heb ik nog extra fans nodig? Of volstaat de koeling die ik voorzien heb? (Denk dan aan Noctua en zo).
Er worden al twee fans meegeleverd en er zitten er ook nog twee op die H100i. Nee dus ;) (Er is nog plaats voor een 80mm fannetje achterin, maar dat lijkt me onnodig om eerlijk te zijn.

Heb ik nog extra SATA kabels nodig? Of zitten bij de verpakking? Ik denk aan rode of witte sleeved SATA kabels, maar waar vind ik die?
Er zitten altijd wel een paar SATA kabeltjes bij je moederbord. Rood gesleevde kabeltjes zijn er wel, maar ik denk niet dat het hiet nodig is qua uiterlijk. Zo groot is dat raampje nou ook weer niet...
Daarnaast kan het altijd nog achteraf, als je besluit de rest van de kabels ook rood moeten zijn...

Keyboard: ik ga voor een Ducky Shine 4 MX. Ik heb al op /r/mechanicalkeyboards zitten browsen maar dat is een wereld op zichzelf. Is dit een goeie entry mech. keyboard? Of zijn er betere alternatieven voor hetzelfde budget?
Het enige wat ik je wat dat betreft kan aanraden is om eens zo'n cherry switch tester aan te schaffen en kijken welk soort feedback je het prettigst vind.

Eveneens onbeslist: een goede gaming muis!
Rijd eens naar de dichtstbijzijnde mediamarkt electronicaboer en test daar alle muizen eens uit. Elke hand/grip is verschillend, waardoor het begrip 'goede gamingmuis' nogal breed is.

Feedback over het systeem zelf:
Ten eerste geef je aan dat je niet wilt gaan overklokken, maar heb je toch voor een Z97 mobo en K-processor gekozen.
Met een pricewatch: Asus H97I-PLUS en een goedkopere I5 4460 bespaar je heel wat geld zonder er echt iets van te merken. Eventueel kan je hier zelfs een pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed kiezen. Prestaties liggen dicht tegen een I7 aan, maar het totaal kost minder dan een overklokbare I5+Z97 mobo. (Je zou het goedkopere overkill kunnen noemen :+)

Verder zijn WD Red schijven bedoeld voor NASsen, niet voor normaal desktopgebruik De standaard pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB is zowel sneller als goedkoper.

Scherm: Waarom niet de 1440P versie?
OS: Windows 10 is uit en reeds te koop, scheelt weer een upgrade ;)
Koeler: Zoals eerder aangegeven is de pricewatch: Corsair Hydro H100i GTX nieuwer, beter (?) en goedkoper.
RAM: 2X4GB staat uiteraard mooier, maar uit praktische overwegingen raad ik meestal een enkel 8GB reepje aan bij ITX-systemen. Dit met een eventuele upgrade in het achterhoofd.

en dan ten slotte de voeding: Ondertussen ben ik er achter dat je een 180mm voeding kwijt moet kunnen in die 250D, die Seasonic gaat dus zeker passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Met dit budget mag je toch wel een videokaart nemen met wat meer kracht.
Metneen GTX980 zal je langer vooruit kunnen en kan je ook goed op 1440p gamen.
Aangezien je niet gaat overklokken raad ik je aan om voor een i5-4460 of i5-4590 te gaan, samen met een H97 of B85 moederbord zoals de ASRock B85M-ITX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 06:05
Eens met hierboven, hier een opzetje met een nog kleiner kastje en een GTX980 zodat je voor
een 1440p scherm kan gaan pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,-€ 184,-
1Asus H97I-PLUS€ 89,95€ 89,95
1EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0€ 544,-€ 544,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 71,-€ 71,-
1EVGA Hadron Air€ 152,50€ 152,50
1Noctua NH-L9i€ 36,30€ 36,30
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 46,95€ 46,95
1Crucial BX100 500GB€ 166,95€ 166,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.291,65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
Wat betreft sleeved cables voor de PSU (Als je zelf geen zin hebt om aan te klooien)

PSU Kabels voorbeeld:
http://www.highflow.nl/cablemod.html

Sleeved SATA kabels:
http://www.highflow.nl/modding/ide-sata-kabels/sata-kabels/

[ Voor 26% gewijzigd door Azerion op 04-08-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsensei
Dank jullie voor de respons! Ik puzzel vanavond even alle informatie bijeen.

Wat me wel al opviel is dat de pricewatch echt wel de laagste prijs weergeeft. Die Asus H97i die FireDre me aanraadt, gaat slechts op 1 webwinkel aan 90 EUR. Gemiddelde prijs schommelt tussen 130 en 170 EUR. En dat geldt ook voor de andere onderdelen: er zitten echt wel serieuze prijsverschillen tussen de shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Intel kondigt deze week Skylake aan, het kan wel zijn dat sommige moederborden nu even sterk in prijs gaan dalen om plaats te maken in stock voor nieuwe socket 1151 moederborden. Het kan zijn dat andere shops de prijs van 4launch nog moeten volgen. Als je trouwens even kijkt naar de prijs historie van dat moederbord, zie je dat het oorspronkelijk maar €120 kostte, en dat de prijs geleidelijk aan gestegen is (door de dollar/euro koers waarschijnlijk).

Firedre heeft nu al een opzet gegeven voor een build met luchtkoeling, maar ik wil toch ook even benadrukken dat je eerste eigen idee met een waterkoeler met 240mm radiator totale overkill was als je nooit gaat overklokken. Waterkoeling is niet stiller dan luchtkoeling, zeker niet wanneer je niet overklokt, wanneer je de grenzen van luchtkoeling bereikt zal waterkoeling nog wel stiller zijn maar dat is dus niet op een 85W quadcore. Die Corsair 250D is wel min of meer ontworpen voor waterkoeling, als je daarbij wilt blijven ivm looks door je window, kun je ook een goedkopere AIO waterkoeler met 120mm radiator nemen, bv pricewatch: Cooler Master Seidon 120V Ver.2. Er is ook plek voor een max 95mm hoge luchtkoeler, dan zou bv een pricewatch: Noctua NH-L12 net passen, misschien niet zo mooi zijn :p, maar wel stiller dan duurdere waterkoelers (de eerder aangehaalde NH-L9i is bedoeld voor nog lagere behuizingen, ik zie met die koeler niet echt de meerwaarde ten opzichte van de boxed koeler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
ik zal, als het het budget er toch is en je graag voor waterkoeling wilt gaan. een iets betere waterkoeler kopen. de goedkopere modellen hebben vaak een luidruchtigere pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
sjettepetJR. schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:29:
ik zal, als het het budget er toch is en je graag voor waterkoeling wilt gaan. een iets betere waterkoeler kopen. de goedkopere modellen hebben vaak een luidruchtigere pomp.
Dat los je niet zomaar op met een duurdere AIO. Ik zag in deze thread de Corsair Hydro H100i en H100i GTX genoemd worden en die zijn allebei ook niet echt stil ondanks dat ze meer dan twee keer zoveel kosten als de Seidon en niet eens van heel goede kwaliteit zijn.

Voor een niet overgeklokte processor met een TDP van lager dan 100W gaat luchtkoeling zo goed als altijd stiller zijn, dus wat mij betreft is waterkoeling hier gewoon af te raden eigenlijk, of dat nu een dure of goedkope AIO is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
MacPoedel schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:14:
[...]

Dat los je niet zomaar op met een duurdere AIO. Ik zag in deze thread de Corsair Hydro H100i en H100i GTX genoemd worden en die zijn allebei ook niet echt stil ondanks dat ze meer dan twee keer zoveel kosten als de Seidon en niet eens van heel goede kwaliteit zijn.

Voor een niet overgeklokte processor met een TDP van lager dan 100W gaat luchtkoeling zo goed als altijd stiller zijn, dus wat mij betreft is waterkoeling hier gewoon af te raden eigenlijk, of dat nu een dure of goedkope AIO is.
ik ben het er ook mee eens, voor stille waterkoeling zal je een custom loop moeten doen, aangezien je dan de trilling van de pomp kan opvangen met een soggy sandwich of iets dergelijks.

ik moet wel zeggen dat waterkoeling er heel gaaf uit ziet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsensei
MacPoedel, je maakt een goed punt.
Die Corsair 250D is wel min of meer ontworpen voor waterkoeling,
Ondertussen eens ge-googled naar "air cooling corsair 205d" en dan krijg ik heel wat gelijke stemmen.

Eigenlijk komt het erop neer dat die 250d vooral gebouwd is om de onderdelen van Corsair zelf optimaal een plaats te geven. Air cooling kan, maar in dit geval duwde de case mij door het ontwerp bijna automatisch in de richting van de 100i. Ongeacht of ik dat nu nodig had of niet.

Hm. Eens de alternatieve ITX cases herbekijken. FireDre gaf in dat verband al een mooie aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je op zoekt bent naar echt een compacte ITX-case, kijk dan ook eens naar de NCase M1
Afbeeldingslocatie: https://www.ncases.com/img/m1/v2renders/M1-v2-18-1500x750.jpg

Erg klein kastje welke door crowd-funding mogelijk is gemaakt, en nu dus ook los te koop is. Klein, maar erg goed doordacht.

* SlinkingAnt gebruikt 'm zelf als HTPC

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsensei
Ha! Inderdaad, die heb ik ook bekeken.:-) Leek me ook wel een zeer interessante case, maar wel erg prijzig. Bestellen vanaf ncases.com + verzendingskosten kom ik op 230$/210 EUR uit.

Ik zit nu eerder te kijken naar de Coolermaster Elite 130 en de Fractal node 304.

Qua dimensies niet helemaal zo'n groot verschil met de 250d, maar ik heb de indruk dat ze beiden intern wel meer vrijheid biedt qua inrichting dan de 250d. De 304 lijkt me nog een stuk interessanter omdat ie volledig voorzien is van stoffilters waar de 130 dat niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Ik persoonlijk vind Lian-Li PC-o5 echt fantastisch, maar het prijskaartje is net zo absurd. Maar dan heb je wel volledig aluminium en glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 06:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsensei
Okay. Hierbij een aangepast lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,-€ 184,-
1Asus H97I-PLUS€ 89,95€ 89,95
1MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G€ 565,51€ 565,51
1Seagate Barracuda 18XL 9.2GB , 9,2GB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 76,-€ 76,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 319,-€ 319,-
1Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM€ 103,-€ 103,-
1Noctua NH-D15€ 88,50€ 88,50
1Ducky Shine 4 MX Red Dual Led€ 169,-€ 169,-
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8€ 47,50€ 47,50
1Seasonic G-series 550 watt€ 82,95€ 82,95
1Crucial BX100 500GB€ 172,50€ 172,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.897,91

Grootste veranderingen:

=> Geen AIO waterkoeling maar luchtkoeling
=> Een 980 ipv een 970
=> Een Fractal Design 304 ipv een Corsair 250d
=> een 1440p scherm ipv een 1080p

Volgens Pricewatch lijkt het alsof ik ongeveer op dezelfde prijs als mijn originele opzet uit zou komen, maar als ik de prijzen van de webwinkels waar ik wel zou wil shoppen neem, dan tik ik snel een 200 EUR boven budget.

Voornamelijk de upgrade van de videokaart is daar oorzaak van.

Zoals gezegd: ik start van scratch, dus ik stap open om nu ook even iets dieper te gaan nu ik alle vrijheid nog heb.

Vragen:

Ik kies nu nu voor een core i5 4460 boxed / Asus H97i plus bordje. Ik heb gemerkt dat veranderen naar een i5 4690k / Asus z97i plus bord een sprongetje van ca. 100 EUR extra is.

Ik weet dat de CPU geen (grote) bottleneck is in een game systeem vandaag, maar een K processor laat me wel de kans te overclocken als ik dat over pakweg 6 maand tot een jaar opeens wel zou willen.

=> Moet ik daar dan qua cooling rekening mee houden? Als ik de extra mile vandaag ga, hoor ik er rekening mee te houden dat die Noctua dan niet meer zal volstaan als ik toch beslis te overclocken?

=> Is een switch van een Noctua NH-D15 naar een AIO watercooling als upgrade later überhaupt mogelijk? Of is de case zo benepen dat dat lastig gaat worden?

(Is natuurlijk een zeer grote "wat als" vraag die ik hier stel. :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
Lekker ruime HDD heb je gekozen zeg :+
Ik kies nu nu voor een core i5 4460 boxed / Asus H97i plus bordje. Ik heb gemerkt dat veranderen naar een i5 4690k / Asus z97i plus bord een sprongetje van ca. 100 EUR extra is.

Ik weet dat de CPU geen (grote) bottleneck is in een game systeem vandaag, maar een K processor laat me wel de kans te overclocken als ik dat over pakweg 6 maand tot een jaar opeens wel zou willen.
Dat klopt, maar het nadeel is dat met Haswell overklokken eigenlijk weinig zin heeft, daarbij kan je met datzelfde sprongetje van €100 een processor kopen die een OC'ed I5 makkelijk voorbij huppelt. (De eerder genoemde Xeon 1231.) De keuze is uiteraard aan jou, maar er is natuurlijk een reden dat we hier overal de 4460 aanraden :P
=> Moet ik daar dan qua cooling rekening mee houden? Als ik de extra mile vandaag ga, hoor ik er rekening mee te houden dat die Noctua dan niet meer zal volstaan als ik toch beslis te overclocken?
en
=> Is een switch van een Noctua NH-D15 naar een AIO watercooling als upgrade later überhaupt mogelijk? Of is de case zo benepen dat dat lastig gaat worden?
Laat ik het zo stellen: Een NH-D14 koelt al beter dan zo'n 240/280mm AIO waterkoelsetje en de D15 doet daar nog een schepje bovenop. Daarnaast: Dat ding is echt enorm en zal dus over een groot gedeele van je moederbord en daarmee je geheugensloten heen vallen. Eerst even uitzoeken of dat gaat passen dus.
Zelf heb ik eens met een NH-D14 mogen spelen en daarmee houd je zo'n I5 4460 praktisch op kamertemperatuur. (ongeveer +15 graden onder load en +5 idle.)

Een switch naar AIO waterkoeling is dus eerder een downgrade dan een upgrade, zelfs als het gaat passen ;)

Overigens ben ik geen fan van de 980 over de 970. Economisch gezien is die upgrade totaal niet interresant; 10-15% extra performance voor een meerprijs van 55%. Toch weer iets om in je achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
of je die €100 extra wilt betalen voor overklokbaarheid is een eigen keuze, maar de bang4buck word er niet beter van.
deze noctua zal zeker genoeg gaan presteren voor overklokken.

ik ben zelf geen fan van de Node 304, maar vooral vanwege de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsensei
Bedankt voor de antwoorden! Het is een beetje passen en zoeken: jullie feedback heeft me al erg geholpen.

Ik had al zo'n vermoeden dat ik weinig winst zou doen aan een k-processor en een 980. Ik zag eerder benchmarks van de 970 naast de 980 en de verschillen waren miniem. Het zal dus de asus H97i plus / GTX970 / i5-4460 combo worden die ik in mijn vorige post had vermeld.

De air cooling dan: ik heb nog even rond gezocht (pcpartpicker, youtube edm!) en inderdaad die Noctua's zijn echt wel gargantisch. Ik lees dan wel weer dat er ruimte zou zijn voor een EVO 212. Natuurlijk, de DIMM's mogen sowieso niet te hoog komen. Vandaar de keuze voor lage modules. Daarmee zou het toch moeten lukken.

De PSU in een node 304 is dan weer het zorgenkindje als ik zo rond lees. Blijkbaar moet je toch rekenen dat het moeilijk wordt met een 160mm voeding voor een 170mm+ kaart. Ik ga voor de Seasonic 550w g-series. Die is 160mm diep en modulair, maar de aansluitingen zitten aan de onderkant van de PSU waardoor het naar het dan toch weer een goede combo wordt.

Ik maak het mezelf niet makkelijk met de form factor keuze, maar de configuratie die ik nu zo ongeveer heb lijkt me een stuk interessanter dan waar ik mee begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsensei
Bestelling geplaatst! Morgen verwacht ik levering van het overgrote deel van de onderdelen + het scherm. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
Netsensei schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:34:
Bestelling geplaatst! Morgen verwacht ik levering van het overgrote deel van de onderdelen + het scherm. :+
Netjes! Tegen de tijd dat ie in elkaar zit zien we het resultaat graag langskomen op Het Show je Build! Topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsensei
Zoals beloofd: postje van de build op Het Show je Build! topic! :-)

Superbedankt voor de hulp! Ik ben heel erg tevreden met het resultaat.
Pagina: 1