Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sinds vanavond komen chatberichten, onlinegeschiedenis en oproepen niet meer door in Skype op mijn laptop (MacBook Air, OSX Yosemite).

Wanneer ik aanmeld dan zijn mijn contacten heel even online, om vervolgens na ~15 seconden offline weergegeven te worden.

- Ik kan uitsluiten dat het aan mijn internetverbinding, netwerk of wifi ligt: een andere Mac met dezelfde versie OS werkt prima. Zowel via draad als draadloos.
- Er zijn geen port forwards ingesteld op de router m.b.t. Skype, UPnP staat uit.
- Firewall op de machines zelf staan uit.
- Skype liep een versie achter, die heb ik bijgewerkt, maar dat maakte geen verschil.
- Een VM met Windows 7 met daarin Skype werkt zonder problemen.
- Ik heb al de ~/Library/Application Support/Skype folder verwijderd.

Het lijkt hem dus in de Mac client te zitten, maar hoe ga ik dat nou weer fixen? Bedankt voor eventuele input :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb sinds 2 dagen ook problemen met skype. Individuele berichten komen wel door maar geen groepsgesprekken. Wanneer ik inlog via de web versie van skype of in windows skype gebruik komen de berichten wel aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 03-08-2015 22:00 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hmm, ik denk dat ik het opgelost heb. Wat ik nog niet geprobeerd had was Skype er in zijn geheel af mikken, zoals beschreven op https://support.skype.com...nstall-skype-for-mac-os-x.

Komt erop neer dat ik 3 dingen weg moest gooien:
- Skype zelf
- ~/Library/Application Support/Skype
- ~/Library/Preferences/com.skype.nogwat

Daarna Skype opnieuw gedownload/geinstalleerd en zo te zien gaat het nu weer goed.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bedankt, dat heeft het nu ook voor mij opgelost! ik had wel alle mappen/bestanden verwijderd maar niet gereboot. Dat maakte het verschil.

39