Windows 10 344 gb niet meer bruikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jongentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-08 19:54
Goedenavond,

Ik ben zaterdag over gegaan op win 10. Zelden is mijn laptop zo traag geweest maar ik wil hem als test gebruiken. nu kwam ik er achter dat ik 344 gb niet meer kan gebruiken. als ik kijk waar ik het aan kwijt bent staat er niks bij. ik heb windows leeg geinstalleerd en daarna nog een keer via windows een shone installatie. helaas hielp dat ook niet. Nu wil ik via usb laten installeren maar ik kan nu ook mijn bios niet meer in. ook het scherm van mijn bios wordt niet meer getoont!

kan iemand mij helpen? ik ben wel zwaar teleur gesteld in windows 10 tot nu toe!

mvg,

Jongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 19:00
Wat bedoel je met 344 GB niet meer kunnen gebruiken? Zie je de schijf/partitie staan en is ze niet toegankelijk, ontbreekt er data of is de data beschadigd?

Als je in Windows zit, open de opdrachtprompt en tik shutdown -s -t 00

Dit zal de pc volledig laten afsluiten, Windows 10 (en 8.1) sluit niet volledig af, zo lijkt je pc snel op te starten. Bovenstaand commando sluit de pc volledig af en dan kun je volgende keer wel weer je BIOS in.

Er ontbreekt wel nogal wat informatie in je post. Wat zijn de specs van je laptop? Zit er in schijf in of meerdere? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Recovery partitie maybe ? w8 heeft dezelfde partitie.

Mischien is w10 wel teleurgesteld in de spevs van je machine. En mischien moet je ff op zoek naar driver updates

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:32

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat mis je precies? Laat eens wat zien van je partitionering, en je specs e.d... heb je uberhaubt wel iets met drivers gedaan? Op m'n i7 4710HQ Laptop met Intel IGP + nVidia GTX850m, 8gig geheugen en een 250gig SSD als énige storage is het (mede door de UEFI + AHCI SSD) een absurd snel OS, met boottijden van ongeveer 3 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en dan heb ik alleen maar een core2 dou met ssd die als een trein gaat

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jongentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-08 19:54
Bedankt voor de reacties! Ik ben wel lid van Tweakers omdat ik het leuk vindt maar ik weet nog weinig van PC s af.
Als ik de schijfbeheer open zie ik dat er 25 GB door win wordt gebruikt en 1,2 voor apps. Bij overig staat er dan 344. Als ik dan op overig klikt dan zie je drie bestanden van enkele KB staan en meer niet.
Hoe kan ik de opdrachtprompt openen?

De specs van de lap weet ik niet heel goed
Acer
Intel Pentium
G210m
500 GB harddisk geen partities van omdat ik geen flauw benul heb hoe.
4gb ram

Ik heb voor de videokaart gekeken naar drivers omdat ik eerst alleen HD beeld had maar dat was met een update alweer verholpen.
Het recovery gedeelte van MN schijf beslaat 100 MB had ik gezien dus dat is het niet.
Zal vanavond opzoek gaan of ik nog wat drivers kan vinden. Bedankt voor de reacties tot nu toe

Mvg
Jongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:34
Jongentje schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 07:10:
Bedankt voor de reacties! Ik ben wel lid van Tweakers omdat ik het leuk vindt maar ik weet nog weinig van PC s af.
Als ik de schijfbeheer open zie ik dat er 25 GB door win wordt gebruikt en 1,2 voor apps. Bij overig staat er dan 344. Als ik dan op overig klikt dan zie je drie bestanden van enkele KB staan en meer niet.
Hoe kan ik de opdrachtprompt openen?

De specs van de lap weet ik niet heel goed
Acer
Intel Pentium
G210m
500 GB harddisk geen partities van omdat ik geen flauw benul heb hoe.
4gb ram

Ik heb voor de videokaart gekeken naar drivers omdat ik eerst alleen HD beeld had maar dat was met een update alweer verholpen.
Het recovery gedeelte van MN schijf beslaat 100 MB had ik gezien dus dat is het niet.
Zal vanavond opzoek gaan of ik nog wat drivers kan vinden. Bedankt voor de reacties tot nu toe

Mvg
Jongen
kun je een screenshot maken van waar je zit te kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dus 344GB is vrij. Prima toch? Ga verder eens naar start, en tik in: diskmgmt.msc -- druk vervolgens op enter, je krijgt zoiets te zien. Maak er een screenshot van en post dat eens:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WtwCt7nH4oFjoGswLuNwUZOI/full.png

Opdrachtprompt staat gewoon in het startmenu, en als je hem niet kan vinden, druk je op start en tik je in: "opdrachtprompt", of "cmd", en de aloude snelstarter werkt nog steeds (file explorer, ga naar de directory die je wil, shift+rechts klikken op een stuk blanco ruimte; niet op een file, en hij staat in het rechtsklik menu: "open command window here").

[ Voor 40% gewijzigd door Umbrah op 04-08-2015 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

De 344gb staat waarschijnlijk in de hidden map c:\ windows-old, hiermee kan je binnen een maand terug naar de oude versie. Volgens mij kan je het verwijderen als je schijfopruiming draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:29
schijfopruiming inderdaad proberen , daar aangeven systeembestanden opschonen

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Ik zie een schijf van 238GB totaal, dus waar komt die 344GB vandaan? Zo groot lijkt je schijf niet eens te zijn. Welke schijf zit erin (Merk, type, aantal GB's)? Aantal GB staat in een paar comments terug.. Zou dus om een 500 GB schijf gaan.

Met schijfopruiming kan je natuurlijk nooit 344GB vrijmaken als de grootte van je schijf maar 238GB in totaal is..

Als je naar rechts scrolt, zie je dan een vlak unallocated?

[ Voor 21% gewijzigd door Jean Paul op 04-08-2015 11:26 ]

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jean Paul schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:04:
Ik zie een schijf van 238GB totaal, dus waar komt die 344GB vandaan? Zo groot lijkt je schijf niet eens te zijn. Welke schijf zit erin (Merk, type, aantal GB's)?

Met schijfopruiming kan je natuurlijk nooit 344GB vrijmaken als de grootte van je schijf maar 238GB in totaal is..
Als je had opgelet dan had je gezien dat de screenshot niet van de TS is ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 14:23
Jean Paul schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:04:
Ik zie een schijf van 238GB totaal, dus waar komt die 344GB vandaan? Zo groot lijkt je schijf niet eens te zijn. Welke schijf zit erin (Merk, type, aantal GB's)?

Afbeelding van de schijf is van een ander forumlid met als vraag aan de TS om hetzelfde te posten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

redfoxert schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:06:
[...]

Als je had opgelet dan had je gezien dat de screenshot niet van de TS is ...
Whoops, je hebt helemaal gelijk :) Even een extra kopje koffie halen maar..

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Jean Paul schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:07:
[...]

Whoops, je hebt helemaal gelijk :) Even een extra kopje koffie halen maar..
Dude! Blijf van mijn drive! :P

Maar inderdaad, dit kan gigantisch helpen om de vraag eens duidelijk te krijgen. De volgende stap zou overigens zijn: windirstat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je rechtsklik op deze computer > manage(beheren) dan in het lijstje van links storage(opslag) klikken en daarna op de daaronder verschijnende sub tab disk management(schijfbeheer) je komt nu in een venster zoals in de screenshot hierboven van een andere tweaker ga daarna als je kunt scrollen naar beneden of naar links en zoek een partitie (dat zijn die blauwe blokjes) die een zwart blokje is als je die hebt gevonden dan klik je met de rechter muisknop en kies je partitie maken(create partition) nadat je dat hebt gedaan wordt die partitie geformatteerd waarna je hem kunt gebruiken
Pagina: 1