Toon posts:

Waarin Pythonscript schrijven?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.395 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beginnersprobleem
Wat is de beste manier om een Python script te schrijven, een tekstverwerker of hoort dat in IDLE? Bij gebruik van een tekstverwerker zoals bv. Writer wordt het bestand opgeslagen met de extensie ODT terwijl Python de extensie py verlangt. In IDLE kan ik tijdens het schrijven niet naar de volgende regel gaan met Enter zonder dat de code wordt uitgevoerd. Hoe moet ik tewerk gaan?
Vriendelijke groet,
Manus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat, of CrimsonEditor / Emerald Editor, danwel UltraEdit (betaald). Zijn gewoon syntaxcheckers voor te krijgen.
Desnoods gebruik je notepad. Codekloppen kan overal in.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Notepad ++ is inderdaad een goed alternatief. SublimeText is ook aardig. Ondersteunen syntaxhighlighting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Notepad-plus-plus is zover ik zie enkel geschikt voor Windows. Ik werk met Linux-Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Eclipse met PyDev kan ook

Ik moet echter zeggen dat ik geen wereld aan python ervaring heb. Ik heb enkel een aan python gesnuffeld en omdat ik toch al eclipse gebruikte was dat een makkelijk uitgangspunt voor mij.

[ Voor 79% gewijzigd door ocf81 op 03-08-2015 21:13 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hmm, gebruik voor Matlab-achtig gebruik vaak Spyder die in de Anaconda package zit. Handig ivm numpy, matplotlib en scipy. Mimiced een beetje een Matlab-omgeving.

Maar de laatste tijd veel in visual studio, vanwege ironpython, met python tools.

[ Voor 8% gewijzigd door Bartjuh op 03-08-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:17

nWn

In Geocentric Orbit

Ik* gebruik Spyder icm de Anaconda installer (van Continuum), en Atom als general-purpose text editor. Beide zijn cross-platform beschikbaar.

* Data-analyse, modelleren en andere wetenschappelijke doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 06:39
iPython notebooks kan ook te overwegen zijn, heb niet veel ervaring met python maar vind het een fijne manier om het te leren. Zijn veel voorbeelden beschikbaar als notebook waarin uitleg gecombineerd wordt met voorbeelden die je direct vanuit de notebook kunt runnen en aanpassen.
Al zijn notebooks misschien wel wat meer gericht op scripten dan programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
In ieder geval geen textverwerker gebruiken.

Gebruik https://www.jetbrains.com/pycharm/, daar is een community versie van die gratis is, of gewoon VIM met wat plugins voor Syntax Highlighting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om Python te leren kennen ben ik aangevangen met het leerboek “Python for Informatics
, Exploring Information Version 2.7.1 van Charles Severance”. Voor een hoogbejaarde als ik is dit niet echt makkelijk maar de eerste 50 pagina's denk ik toch wel goed te hebben begrepen. Mijn probleem voor nu is het gebruik van IDLE.

In het leerboek wordt IDLE voorgesteld om programma's te schrijven en dat heb ik dan ook nu in de computer staan. Het verbaast me dat geen van uw reacties betrekking heeft op IDLE en ik krijg het gevoel alsof ik hier contact heb gemaakt met bewoners van een andere planeet. Heeft er iemand wel ervaring met IDLE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
IDLE is een REPL (Read Eval Print Loop) om even wat code in te tikken en uit te voeren, maar niet geschikt om programma's van 100-en regels in te ontwikkelen.

Oftewel, voor IDLE geldt hetzelfde als voor textverwerkers: niet gebruiken om serieus mee te programmeren, maar gebruik bij voorkeur 1 van bovenstaande IDE's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

IDLE is super handig en overzichtelijk als je het aan het leren bent! Je kan namelijk als het programma draait heel gemakkelijk dingen via de console live uitvoeren en testen.

Het probleem dat je met idle hebt is dat je direct in de console aan het typen bent, je moet even een nieuw bestand maken en expliciet opslaan als .py dan krijg je ook kleurtjes in je code :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
Zeker, en helemaal waar en dat gaf ik ook al aan, maar dat was niet de originele vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen3, The Eagle, JD, ocf81, Bartjuh, nWn, Roelant001, bodiam, Brilsmurfffje,

Allen hartelijk bedankt voor uw reacties. Ik zal uitproberen wat ik er verder mee kan.

Vriendelijke groet,
Manus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Zelf enorm voorstander van PyCharm Community Edition. Werkt als een trein en is gratis.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik vind Spyder erg prettig. Zit standaard in WinPython: https://github.com/winpython/winpython Ook samen met iPython, mocht je dat fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:22
https://code.visualstudio.com/

Of visual studio zelf: http://blogs.msdn.com/b/v...hon-in-visual-studio.aspx

[ Voor 66% gewijzigd door Jogai op 05-08-2015 09:08 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ik gebruikte eerst Notepad++, maar sinds ik PyScripter geprobeerd heb wil ik niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Jogai,

In vervolg op uw bericht wil ik Visual Studio Code gaan proberen.

Inmiddels heb ik het met succes op mijn laptop (werkt op Linux-Ubuntu-14.04) geïnstalleerd. VSC ziet er naar mijn eerste indruk heel goed uit. Ik heb er nu een paar regeltjes testcode in gezet maar nog niet gevonden of er ergens een Run knop is? Vast bedankt voor de tip.

Vriendelijke groet, Manus

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

F5? (dat start in windows de debug mode)

[ Voor 86% gewijzigd door ocf81 op 05-08-2015 23:22 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeehh.. dit soort zaken zijn prima met wat eigen inzet zelf uit te zoeken/proberen. De run of debug knop is niet heel lastig om te vinden. Om daar nu een topic voor te openen lijkt me wat overkill. Dit topic ga ik dan ook sluiten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.