Toon posts:

Laptoptoetsenbord werkt niet meer!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OHallo allemaal,

Ik heb het halve internet al afgezocht, maar kom nergens achter een helder antwoord op mijn specifieke probleem. Wij hebben thuis een laptop (HP Pavilion Entertainment PC) met Windows 7. Nu keek ik vanmiddag een serie die ik gedownload had, toen ik per ongeluk een beetje water morste over het toetsenbord. Het was niet zoveel en ik veegde het er dan ook met mijn mouw af, maar drukte daarbij wel allerlei toetsen in. Daardoor ging het geluid harder en werd het scherm van mijn serie groter (ik kijk altijd op half scherm), maar dat kon ik zelf makkelijk oplossen. Vervolgens was mijn serie afgelopen en wilde ik verder op internet iets opzoeken (ik had al een site openstaan), maar dat lukte niet. Ik kon wel klikken op links, maar hij leek slechts iets te downloaden. Dat vond ik verontrustend, dus ik dacht, heel slim, om een even opnieuw op te starten. Daar ging het natuurlijk mis, want het toetsenbord bleek het niet te doen, dus ik kan niet inloggen om gewoon naar het beeldscherm te komen. Maar ik heb niet het idee dat het toetsenbord helemaal stuk is, aangezien de numlock en capslocktoets het allebei gewoon doen. En die fn-toets doet ook wel dingen, bijv. Fn en f2 geeft wel een toets, die ik niet kan zien, omdat-ie in mijn wachtwoordvakje komt te staan. Fn en numlock heb ik ook al geprobeerd.

Dit is eigenlijk wel een groot probleem, want het is niet alleen mijn computer en veel dingen die erop staan (foto's, filmpjes, etc.), zijn nergens anders opgeslagen (ja, heel dom!). Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast ontzettend veel dank!

Oja, een extern toetsenbord hebben we hier ook niet liggen om even te proberen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
inloggen zou je voor nu ook even kunnen doen met het onscreen toetsenbord natuurlijk. Die kan je in het inlogscherm ergens tevoorschijn toveren met je muis. Dan kan je vervolgens in Windows wat verder proberen om te zien of er bijvoorbeeld nog toetsen zijn die het wel doen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:53:
inloggen zou je voor nu ook even kunnen doen met het onscreen toetsenbord natuurlijk. Die kan je in het inlogscherm ergens tevoorschijn toveren met je muis. Dan kan je vervolgens in Windows wat verder proberen om te zien of er bijvoorbeeld nog toetsen zijn die het wel doen.
Op het gevaar af heel erg dom te klinken, hoe krijg ik dan een onscreen toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Meerdere oplossingen: een willekeurig USB toetsenbord zal na aansluiten direct of bijna direct werken. Dan kun je er in ieder geval in. Een toetsenbordje is meestal snel vervangen in Laptops. In echte nood (laptop stuk) is ook de harddisk er uit te halen om de data te redden.

Heb je hulp nodig om je laptop weer te repareren kun je me altijd een mailtje sturen, ik repareer heel erg veel voor Tweakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:11:
[...]

Op het gevaar af heel erg dom te klinken, hoe krijg ik dan een onscreen toetsenbord?
Je zou natuurlijk google even kunnen raadplegen ;) Er zit regens op het loginscherm een afsluitknopje, daarnaast zit ook ergens een icoontje voor "toegankelijkheid" opties. Daar staat het schermtoetsenbord bij.

Desktop | Server | Laptop