Asus Sabertooth 990FX R2.0 - Welke Processor past hier in?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaNumbah10
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-01-2019
Hallo!

Dit is m'n eerste post hier, ik heb ook geen idee of het niet al eens eerder gevraagd is...dus please! niet boos worden... O-)

Het is m'n bedoeling om een redelijke begin-upgrade te doen voor m'n PC zodat ik de nieuwste spellen kan spelen en tzt een nieuwe grafische kaart (PCI Express 3.0) erin kan proppen...alleen is m'n actieve Gamer-tijdperk een beetje over aan het gaan...getrouwd, bijna kinderen...van dattem...

Ik heb zojuist een Asus Sabertooth 990FX R2.0 (met volgens de omschrijving PCI Express 2.0/3.0) kunnen bemachtigen, nu staat er bij Mycom hetvolgende in de omschrijving: "Het moederbord biedt ondersteuning voor 8 core processoren tot 140W TDP"

Ik heb werkelijk geen idee wat ik hier precies mee moet, ik heb wel vaker een pc in elkaar gezet, maar eigenlijk nooit echt in dingen verdiept of problemen gehad (lucky me denk ik)...

Ik wil er sowieso een sAM3+ Octa-core in zetten, maar nu komt dus de vraag welke er nu in past met maximale snelheid of er volgens jullie gewoon het beste in past qua prijs/kwaliteit verhouding met oog op het bestemde einddoel?

AMD FX-9370 had ik op het oog, maar daar staat "Thermisch vermogen 220W" bij en zal dus niet geschikt zijn voor het moederbord? of sla ik nu geheel de plank mis met m'n gedachtegang?

AMD FX-8320 en AMD FX-8350 " Thermisch vermogen 125W" in de omschrijving staan...

Ik dank jullie alvast hartelijk voor jullie hulp/info/tips!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Alstu: https://www.asus.com/Moth...H_990FX_R20/HelpDesk_CPU/

Het antwoord is; ja die kunnen er beide op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 18:15
Zou er een FX8350 in knallen, als je naar een FX-9xxx gaat moet je een flinke koeler erop zetten om hem niet te laten thermal throttlen of zelfs te voorkomen dat de PC uitvalt ( meerdere keren meegemaakt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

Nemesizz

Untouchable

Inderdaad gewoon voor een 8320 of 8350 gaan.

Want zelfs borden die een FX9000 supporten staat er vaak al een waarschuwing bij dat je een verrekt goede koeling in je systeem moet hebben. Dus niet alleen om je CPU koel te houden (waar veel mensen alleen aan denken) maar de rest ook (wat dus vaak vergeten word en voor allerlei narigheid zorgt zoals thermal throttle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaNumbah10
wow, thnx voor de snelle reacties!!!

ik heb nu al redelijk wat ventilatoren in de computer zitten naast die van de CPU zelf, maar die zullen vast niet genoeg zijn om de extra hitte van een FX9370 af te voeren...

dus ik kies dan voor veilig en pak de FX8350...hou ik nog wat extra centjes over waar ik geen ruzie over ga krijgen met de vrouw...kan ze weer schoenen kopen o.i.d. :D

nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb 2 jaar een fx8120 op dit board gehad ,met een fannetje links naast de cpu gaat het allemaal prima.
Afbeeldingslocatie: http://valid.canardpc.com/cache/banner/2394992.png
Sabertooth is hét board voor de 8 cores!

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Een FX9xxx is NIKS anders dan een FX8xxx, behalve de standaard hogere kloksnelheid en voltage.
Een 'simpele' mugen is meer dan prima voor een FX9xxx, een overgeklokte FX8xxx werkt er namelijk ook prima mee.
Mijn 9370 draait ook prima met een mugen 2.
Zeker met een sabertooth bord is er geen enkele reden om niet voor FX9xxx te gaan, tenzij die natuurlijk onevenredig veel duurder is dan een FX8xxx.
Als je zelf gaat overklokken kun je net zo goed voor de goedkoopste octacore gaan, die komen doorgaans net zo hoog als de duurdere versies, je kunt altijd geluk of pech hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 04-08-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:26
tenzij je de 9370 goedkoop kunt krijgen gewoon voor de 8350 gaan, het zijn de zelfde processoren maar met verschillende snelheden. Maar dat sabertooth bord kan de 9*** gewoon hebben, draai het zelf. Kwa koeling had ik gewoon een regulier koelblok gekocht tussen €30/50 afhankelijk van je geluidswensen en dan zit je goed.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaNumbah10
Ik heb nu de basis benodigdheden erin zitten...ssd, dvd, videokaart en alles voor zover aangesloten...

ik ben alleen erg dom en veel te snel geweest hiermee...want nu start windows niet meer op vanaf de ssd kaart...drivers oude moederbord wellicht als conflict?

dus ik ben nu vrolijk bezig Win7 geheel opnieuw te installeren...aan de andere kant...hij is wel weer lekker snel opgestart als alle "rommel" er niet meer tussen staat ;)

ik heb overigens de stock cooler die bij de processor geleverd was er op gezet, is dit raadzaam zo te laten? of kan ik beter toch nog een nieuwe halen? ik ben iig niet van plan om te overclocken...en een beetje geluid vind ik niet zo erg...vraag me alleen af of de stock cooler goed genoeg is om alles ice-cold te houden in de kast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je kunt even kijken hoe het gaat, in principe is het 'ontworpen' om zo te draaien met die koeler.
Hou de temperatuur en kloksnelheden even in de gaten bij zware load.

Windows installatie met oude hardware draait vaak wat moeilijk inderdaad, meestal start het nog wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Het ligt eraan wat je met de PC doet, de standaard koeler doet zijn werk, maar zal niet echt overhouden (met name in warme ruimtes en stress )

Een afther market cooler kan soms wel makkellijk 10-20 graden schelen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Pagina: 1