Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bepaal max snelheid onboard card reader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te kijken om een sd kaart te kopen en twijfel daarbij tussen de 600x en 1000x. Aangezien ik de kaart hoofdzakelijk in mijn laptop zal gebruiken vroeg ik me af hoe de maximum snelheid van mijn onboard kaart lezer kan testen om te bepalen of het wel zin heeft om de 1000x te kopen. Ik heb een Sony Vaio Z12X9E/X (VPCZ12X9E/X.NL3) uit 2010 met een Ricoh SD/MMC Disk Device.

Ben benieuwd of iemand weet hoe ik hier achter kan komen voordat ik de kaart koop. Google heeft nog niets opgeleverd |:(

Links:
600x:
http://www.dataio.nl/prod...Ifz2eiNjccCFVMatAodN_8NmQ

1000x:
http://www.dataio.nl/prod...MT2nuiNjccCFYjLtAodR6IF1g

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je via apparaatbeheer (of uit de documentatie ergens wellicht?) niet zien op welke interne interface die cardreader zit? Als dat USB is en die laptop een USB2.0 bus heeft, dan zit je daar al met een max. snelheid van 60MB/s.

Als ik de handleiding goed begrijp is het een SDHC reader, dus die SDXC kaartjes gaan sowieso niet werken en SDHC readers hebben ook geen ondersteuning voor UHS-I/II, waardoor je in elk geval geen snelheidswinst gaat boeken. Best kans dat de reader niet boven de 25MB/s uitkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 03-08-2015 16:49 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit volgens mij op de PCI-bus, maar dat hij geen UHS-I/II aankan zou goed kunnen. Bedankt voor de info!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Note (voor het geval je eroverheen gelezen had): aangezien het een SDHC poort is, gaan beide kaartjes niet werken. Dus in plaats van kiezen tussen deze twee kaartjes, zal je op zoek moeten naar een SDHC kaartje (of een andere cardreader).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een LEXAR professional SDXC 128 gb 400x sd kaart. Die werkt prima maar komt inderdaad niet boven de 25 MB/s leessnelheid uit terwijl de kaart maximaal 60 MB/s zou moeten kunnen zie ik net. Zal dus inderdaad een SDHC lezer zijn die op de een of andere manier toch werkt met sdxc :)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2015 17:14 ]

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

En je kan kan daarvan ook daadwerkelijk de volle 128GB benutten, ok, wist niet dat dat compatible kon zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
119 gb kan ik in totaal benutten
Pagina: 1