Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:44

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Aangezien dit verhaal is begonnen na een overstap naar win10 vermoed ik dat ik de oorzaak in deze hoek moet zoeken. (zelfde klacht als hier)

Ik zit met een kleine bug.

Na de upgrade naar windows 10 sluit mijn systeem niet meer volledig af, het lijkt meer op een hibernate dan een daadwerkelijke "shut down".
De fans en alles blijven draaien, de LEDS op mijn moederbord en videokaarten blijven branden, en zodra ik de muis beweeg of 1 willekeurige toets indruk wordt Windows weer vrolijk ingeladen en is mijn systeem er weer voor de volle 100%.

(ik heb werkelijk geen enkele issue verder met het systeem!)
Specs:
i7 5820K (OC naar 4,3Ghz)
Corsair Hydro Series H100i
32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 32GB DDR4-2400 CL16 quad kit)
Gigabyte X99 Gaming 7 WiFi
2x Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming 4GB
2x Crucial MX100 512GB
2x Seagate Barracuda 7200.14 3TB
Coolermaster V1000 voeding.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Herinstall windows.
- Voedingskabels los gehaald, nagekeken op beschadiging (nogsteeds "Mint condition") en weer vast gedrukt.
- Alle USB apparaaten de "allow device to wake up system" via apparaat beheer uitgeschakeld. (las ik bij een fora, helaas linkje kwijt :/)
- Energiebeheer doorgelopen of er niet ergens een instelling aan stond wat mijn systeem aan de gang houd.
- lang wachten na een "shut down" (tjah.. wat moet je dan...)

De enigste manier om mijn systeem echt uit te zetten is de powerknop ingedrukt houden.
Hier had ik mij dan ook maar even bij neergelegd en omdat ik toch weer wat wilde doen ben ik nu alles weer aan het inrichten in mijn PC, nogmaals een herinstallatie wil ik daarom ook uitstellen tot er werkelijk geen andere optie is. (ik heb dit namelijk al eens gedaan, dit had toen geen effect)

Wie oh wie kan mij helpen aan de gouden tip zodat afsluiten in windows ook weer echt inhoud dat het systeem volledig uit gaat? :)

Ninja edit:
Onder windows 8.1 pro werkte de bootcyclus en shut down wel gewoon zonder problemen, kwa hardware is er tussentijds niets veranderd.

[ Voor 5% gewijzigd door Mortum op 03-08-2015 15:54 ]

Meer π•„π”Όπ•Œπ•‚, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Heb je al een BIOS-update gedraaid? (Of heet dat een EFI-update tegenwoordig?)

Wil het daarna niet, probeer eens een BIOS reset. (en misschien alleen het hoog nodige configureren, zoals je S-ATA poortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:44

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
derp... ik had BIOS versie F3, ondertussen zitten we bij F7 :P, geijk ff flashen!

EDIT:

Ik ga me in een hoekje zitten schamen.. :') dat ik daar niet aan dacht xD

Shaggy_NL, Jij bent mijn held van de dag, na de BIOS update naar versie F7 sluit hij weer braaf af! :D *O*

[ Voor 56% gewijzigd door Mortum op 03-08-2015 22:43 ]

Meer π•„π”Όπ•Œπ•‚, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava