Maestro bankpas en tolpoortjes (Italie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
We zijn net terug van 2 weken Italie en jammer genoeg ben ik mijn creditcard op de heenreis ergens verloren...

Dus we kwamen aan in Italie bij de tolpoortjes en werkelijk waar, bij geen enkel tolpoortje werkte mijn Rabo Wereldpas met Maestro logo... Mijn vrouw haar ING betaalpas daarentegen gelukkig wel...
Ook bij sommige benzinestations kon ik niet pinnen in de betaal terminals en mijn vrouw wel. Bij andere terminals werkte mijn pas weer wel...

Raboabnk zegt het probleem niet te herkennen.

Hebben anderen hier ook last van gehad? Waarom de vraag, heeft het zin een vervangende pas aan te vragen, of gaat dit niet werken.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 14:59
Stond buitenland wel aan op je kaart? Ik had dat namelijk ook vorige zomer, het bleek dat mijn (AbnAmro) kaart geblokkeerd was voor buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
https://www.rabobank.nl/p...etalen-in-het-buitenland/ -> Problemen met uw bankpas of creditcard in het buitenland

[q]Oorzaken problemen met uw bankpas
• u heeft uw nieuwe bankpas nog niet geactiveerd op Rabobank.nl/activeren
• u heeft uw nieuwe bankpas nog niet in een betaalautomaat of geldautomaat in Nederland gebruikt
• het werelddeel waar u zich bevindt is niet ‘aan’ gezet
• u heeft onvoldoende saldo op uw rekening
• u heeft het bedrag bereikt dat u maximaal per dag kunt opnemen of betalen met uw bankpas
• er is een probleem met de magneetstrip of chip van uw bankpas
• op de geldautomaat staat geen logo van Maestro
• uw bankpas is geblokkeerd na drie keer een verkeerde pincode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
rikoos schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:52:
Stond buitenland wel aan op je kaart? Ik had dat namelijk ook vorige zomer, het bleek dat mijn (AbnAmro) kaart geblokkeerd was voor buitenland.
Dan had ik ook geen geld uit een geldautomaat kunnen trekken en dat kon dus wel gewoon.
Oorzaken problemen met uw bankpas
• u heeft uw nieuwe bankpas nog niet geactiveerd op Rabobank.nl/activeren - Bankpas werkt, ik kon wel pinnen en geld uit de muur trekken in Italie.
• u heeft uw nieuwe bankpas nog niet in een betaalautomaat of geldautomaat in Nederland gebruikt - Bankpas werkt, ik kon wel pinnen en geld uit de muur trekken in Italie.
• het werelddeel waar u zich bevindt is niet ‘aan’ gezet - Bankpas werkt, ik kon wel pinnen en geld uit de muur trekken in Italie.
• u heeft onvoldoende saldo op uw rekening - Nvt
• u heeft het bedrag bereikt dat u maximaal per dag kunt opnemen of betalen met uw bankpas - Nvt
• er is een probleem met de magneetstrip of chip van uw bankpas - Kan, maar het is een nieuwe pas
• op de geldautomaat staat geen logo van Maestro - Wel, want mijn vrouw haar ING pas werkte wel.
• uw bankpas is geblokkeerd na drie keer een verkeerde pincode - Nvt

Zijn er toevallig andere mensen die met een Rabo wereldpas tol hebben geprobeerd te betalen in Italie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
Maestro is niet eenduidig. In het verleden wel meegemaakt dat in Zuid Amerika mijn ING pas het wel deed en mijn Rabo pas niet of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:23
Karawankentunnel Oostenrijkse kant: no problem met ING Betaalpas (2x gedaan)
Karawankentunnel Sloveense kant: nope, werkt niet (2x gedaan)

Heel wisselvallig, wat hierboven ook gezegd wordt: Maestro is niet eenduidig idd.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 03-08-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

rikoos schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:52:
Stond buitenland wel aan op je kaart?
Voor Europese landen (plus enkele andere landen, zoals Turkije etc) staat de bankpas standaard aan en kan je hem niet uitzetten bij de Rabobank, dus dat zal het probleem niet zijn geweest ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:30
Met een abn-amro pas in Mexico in een winkel ook problemen gehad. 3 verschillende pin aparaten (in 1 winkel) en alle drie werkten niet met de abn pas. De instellingen stonden wel goed voor betalingen in het buitenland.

toen toch maar met de cc betaald.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Pinloos betalen werkt gewoon op mijn pas, gisteren nog gebruikt.
wildhagen schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:06:
Voor Europese landen (plus enkele andere landen, zoals Turkije etc) staat de bankpas standaard aan en kan je hem niet uitzetten bij de Rabobank, dus dat zal het probleem niet zijn geweest ;)
Daarnaast kon ik wel in de winkels in Italie pinnen en geld uit de muur trekken. Dat had dan ook niet moeten kunnen als het uit stond.
Maikel64 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:07:
Met een abn-amro pas in Mexico in een winkel ook problemen gehad. 3 verschillende pin aparaten (in 1 winkel) en alle drie werkten niet met de abn pas. De instellingen stonden wel goed voor betalingen in het buitenland.

toen toch maar met de cc betaald.
Voor tolpoortjes heb ik altijd de CC, maar die ben ik dus ergens tussen NL en Zwitserland kwijtgeraakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn Rabo wereldpas werkt in heel veel automaten Frankrijk / Duitsland ook niet. Dat ligt dus gewoon aan de Rabobank.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ajhaverkamp schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:15:
Mijn Rabo wereldpas werkt in heel veel automaten Frankrijk / Duitsland ook niet. Dat ligt dus gewoon aan de Rabobank.
Of aan de banken in kwestie natuurlijk, als ze de Maestro-normen niet goed implementeren in hun machines.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
wildhagen schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:18:
Of aan de banken in kwestie natuurlijk, als ze de Maestro-normen niet goed implementeren in hun machines.
Maar Rabo en ING doen toch IETS anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dfrenner schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:19:
[...]

Maar Rabo en ING doen toch IETS anders?
Geen idee.

Ik heb in het verleden bij beide banken een rekening gehad (ING is inmiddels wel alweer een paar jaar terug opgezegd, heb nu alleen nog Rabo).

In Turkije heb ik vaak gehad dat mijn ING-kaart geweigerd werd (soms deed hij het bij een tweede poging dan weer wel), en heb ik met mijn Rabocard nooit problemen gehad.

In Spanje (Canarische eilanden) heb ik juist weer enkele keren gehad dat de Rabocard weigerde en ING het weer wel doet.

In Thailand, Vietnam en Mexico heb ik verder nooit problemen gehad met mijn Rabocard (ING-card had ik toen al niet meer).

Weet niet of er een patroon in te ontdekken is verder, dat mag een ander uitzoeken ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

wildhagen schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:18:
[...]
Betalen in een hotel of bij een tankstation gaat altijd goed. Maar bij een betaalautomaat voor parkeren aan straat of betalen bij een onbemand tankstation? Dan vaak problemen. Gelukkig werkt de VISA kaart dan wel altijd (bij een onbemand tankstation) en heb ik ook voldoende cash om dit soort geneuzel op te vangen. Echter is het raar dat de Rabobank het dan een Wereldpas durft te noemen (en je ervoor te laten betalen).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ajhaverkamp schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:22:
[...]

Betalen in een hotel of bij een tankstation gaat altijd goed. Maar bij een betaalautomaat voor parkeren aan straat of betalen bij een onbemand tankstation? Dan vaak problemen. Gelukkig werkt de VISA kaart dan wel altijd (bij een onbemand tankstation) en heb ik ook voldoende cash om dit soort geneuzel op te vangen.
Ja, om die reden heb ik ook altijd een creditcard bij me in het buitenland (MasterCard in dit geval, via de Rabo).
Echter is het raar dat de Rabobank het dan een Wereldpas durft te noemen (en je ervoor te laten betalen).
Rabobank, of welke bank dan ook, is natuurlijk niet verantwoordelijk voor de bankautomaten over de hele wereld of heeft er zelfs maar invloed op.

Ze bieden de mogelijkheid om hun kaart te gebruiken bij automaten die de Maestro/Cirrus-standaard hanteren. Doen die buitenlandse banken dat niet goed of onvolledig, houdt het nu eenmaal snel op, daar kan een Nederlandse bank weinig aan veranderen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Kan het niet zijn dat bij de rabopas alleen de chip of alleen de magneet strip het maar doet? En ik gok dan dat de magneetstrip niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
pacificocean schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:36:
Kan het niet zijn dat bij de rabopas alleen de chip of alleen de magneet strip het maar doet? En ik gok dan dat de magneetstrip niet werkt.
Waar is de chip eigenlijk nog voor nodig met het wegvallen van de chipknip?
Bij een benzinestation vertelde een Italiaan me wel dat de chip no good is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
dfrenner schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:39:
[...]

In nederland worden alle pin transacties met de chip uitgevoerd. De magneetstrip wordt niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Die wordt tegenwoordig gebruikt ipv de magneetstrip, die in NL niet/nauwelijks meer gebruikt wordt.

EMV-chip enzo :)

In het buitenland wordt de magneetstrip nog wel gebruikt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
pacificocean schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:42:
[...]

In nederland worden (bijna?) alle pin transacties met de chip uitgevoerd. De magneetstrip wordt niet meer gebruikt.
Dit dus.

Dat is zo gedaan, omdat de magneetstrip (te) makkelijk te skimmen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dank voor de reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:23

Barrycade

Through the...

[...]

Zie hier je oorzaak; geen magneetstrip meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Barrycade schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:29:
Zie hier je oorzaak; geen magneetstrip meer.
Ja de strip zit er nog op, maar ik wist niet dat deze niet meer actief was...
Dus bij de ING pas nog wel, blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:47

mrsar

waar een sar is,is een wodka

in de filipijnen kon ik maar bij 1 bank pinnen (BDO) in Vietnam bij 1 bank niet (volgens mij citi,maar weet ik even niet zeker meer) bij de rest werkte de pas wel net als in laos en cambodia.VS is ook nooit een issue geweest,over midden en zuid Amerika moet ik even nadenken indien nodig maar daar had ik her en der ook problemen

In Europa heb ik met pinnen in belgie en duitsland geen problemen bij de geldautomaat maar ik weet dat mijn pas bij sommige pinautomaten in de supermarkt niet werkt,de reden dat ik altijd cash op zak heb.

Oh ja omdat ik dus in de Fillipijnen heb moeten pinnen met mijn creditcard voordat ik er achter kwam dat de pas het alleen bij BDO deed kreeg ik uiteindelijk de kosten van het pinnen terug van de rabobank (EUR 4,50 per keer) kan een tip zijn,dan ben je zelf goedkoper uit dan pinnen met je gewone bankpas :P

[ Voor 22% gewijzigd door mrsar op 04-08-2015 11:29 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb ooit in Duitsland getankt aan de snelweg, waar ik er bij het afrekenen achter kwam dat mijn Rabo pinpas (Maestro) niet werkte. Ik kon gelukkig net genoeg cash uit de hele auto bij elkaar schrapen (dankzij de 20 euro die ik ooit voor noodgevallen bij mijn autopapieren had gedaan), maar ik was wel stomverbaasd dat ik daar niet kon pinnen.

Maar ik was afgelopen maand in Italie, en heb overal probleemloos kunnen pinnen (Maestro), en bij de tolpoortjes gebruikte ik mijn creditcard (Mastercard). Hoewel ik die 1x niet kon gebruiken, bij de afrit bij Peschiera. Daar werkte mijn pinpas gelukkig dan weer wel. Stond ook een flinke file (45 min) voor die tolpoortjes, iedereen liep te kloten met afrekenen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
BreadFan schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:34:
Ik heb ooit in Duitsland getankt aan de snelweg, waar ik er bij het afrekenen achter kwam dat mijn Rabo pinpas (Maestro) niet werkte. Ik kon gelukkig net genoeg cash uit de hele auto bij elkaar schrapen (dankzij de 20 euro die ik ooit voor noodgevallen bij mijn autopapieren had gedaan), maar ik was wel stomverbaasd dat ik daar niet kon pinnen.

Maar ik was afgelopen maand in Italie, en heb overal probleemloos kunnen pinnen (Maestro), en bij de tolpoortjes gebruikte ik mijn creditcard (Mastercard). Hoewel ik die 1x niet kon gebruiken, bij de afrit bij Peschiera. Daar werkte mijn pinpas gelukkig dan weer wel. Stond ook een flinke file (45 min) voor die tolpoortjes, iedereen liep te kloten met afrekenen. :(
Ja ik heb nu dus een kaartje wat ik nog moest betalen van 3 euro.
3 keer langs een punto blu gereden op de heen en terugreis, maar waren allemaal gesloten 8)7

Zorg er dan minstens voor dat er op zwarte zaterdagen iemand aanwezig is!

Lees verschillende verhalen op internet, dat ik over een jaar of 4 een boete kan verwachten :)
Maar ja, deze auto staat dan al lang niet meer op mijn naam...

Het Autostrade nog een mail gestuurd dat ik die 3 euro best wilde en wil betalen, maar niets terug ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Het probleem is dat de Maestro kaarten die de Nederlandse banken uitgeven gemankeerde kaarten zijn. Het kaartnummer staat er niet (volledig) opgedrukt of vervangen door een zinloos eigen pasnummer.
Ook voldoen de kaarten niet aan de internationale standaarden. In veel winkels gaan ze al nee schudden als ze een Rabo of ING pas zien.

De enige betrouwbare optie in het buitenland is wat dat betreft je creditcard.
Pagina: 1