DNS en mail probleem. mails belanden in de spam map

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:40

aex351

I am the one

Topicstarter
Op mijn VPS in combinatie met Plesk host ik een aantal sites op 1 IP. Nu loop ik tegen het probleem aan dat alle uitgaande mails, ongeacht van welk domein in de spam map terecht komen. Alle domeinen staan op Transip en daar beheer ik ook de DNS. Op mijn VPS heb ik geen DNS Server draaien.

Nu heb ik de volgende bevindingen:
  1. Alle uitgaande mails belanden in de spam map;
  2. Een reverse DNS geeft levert de host naam op van mijn VPS;
  3. SPF records niet ingesteld;
  4. Desktop IP wordt meegestuurd wanneer mail wordt gestuurd vanaf een desktop cliënt;
  5. Server staat niet op een black list.
Nu heb ik zelf al behoorlijk wat tijd besteed aan het vinden van een oplossing. Daarom dan de volgende vragen: een reverse DNS voor elk domein is volgens mij niet mogelijk i.v.m. een enkele IP, ik neem aan dat hier de fout niet ligt? Het zelfde geldt voor een SPF record wat optioneel is. Moet ik dan toch een eigen DNS server draaien?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:57
Nee hoor, als de reverse dns maar overeen komt met de naam die je server heeft in de smtp transactie. Daarnaast spf records instellen waarin je aangeeft dat jouw ip/hostname mail mag versturen namens de domeinen die op je server draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmdmn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:19
Voor de meeste spamcheckers maakt de reverse DNS helemaal niet uit, zolang er maar een reverse DNS is ingesteld. Dit is om de situatie van een shared host op te vangen, waar er meerdere domeinnamen aan één IP zitten. De SPF record maakt echter wel degelijk uit, en is voor bijv Gmail niet optioneel, aangezien de mail een behoorlijk aantal 'strafpunten' krijgt als er geen SPF check mogelijk is.