Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

i5 5200U €799 of i7 5500 U €849

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views

Verwijderd

Topicstarter
Is het waard om een i7 te nemen voor 50 euro?

hier zijn de volledige specs:

pricewatch: Asus A555LB-DM348H
pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-15E

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03

MazeWing

The plot thickens...

Het verschil in prestaties is zo ongeveer 10-15%
Voor 50 euro prijsverschil zou ik het doen. Er zit echter wel verschil in de laptops zelf...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:07
Ligt er aan wat je met de laptop van plan bent.
De Asus alleen maar kiezen op basis van de iets snellere cpu is nogal kortzichtig.
Zoals MazeWing zegt zitten er wel meer verschillen tussen de Asus en de Toshiba.
Die laatste heeft bijvoorbeeld een ips scherm. Dat lijkt mij al veel belangrijker dan de cpu.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Of de verschillende GPU's? Misschien is het niet verkeerd om die ook mee te nemen in de vergelijking.
En ja het scherm IPS of TN, zou ik IPS kiezen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo vind jij het schermpaneel belangrijker dan de cpu?? dat een laptop niet goed te zien is vanaf verschillende kijken is geen probleem :)
wappiewappie schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:13:
Ligt er aan wat je met de laptop van plan bent.
De Asus alleen maar kiezen op basis van de iets snellere cpu is nogal kortzichtig.
Zoals MazeWing zegt zitten er wel meer verschillen tussen de Asus en de Toshiba.
Die laatste heeft bijvoorbeeld een ips scherm. Dat lijkt mij al veel belangrijker dan de cpu.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 09:57

Epsilon

Kleurechtheid is ook zeer belangrijk natuurlijk :). Overigens is kijkenhoeken ook van belang bij een laptop: Dan is het niet zo kritisch onder welke hoek je het laptop scherm hebt gekanteld.

Overigens stellen dat het prestatieverschil tussen i5 (dual core HT) en i7(quadcore HT) op laptops maar 10-15% is, lijkt me wat ongefundeerd. Dit ligt volledig aan de toepassing namelijk. Het verschil is op een laptop namelijk ook vele malen groter dan bij een desktop, waarbij de i5 eveneens 4 echte cores heeft.

Gebruik je veel multithreaded applicaties, doe je aan encoding, draai je VM's dan is een i7 een welkome verbetering ten opzichte van een i5

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:27

Bolletje

Moderator Harde Waren
julianlu, ik heb hierbij je topic gesloten omdat de openingspost erg summier is. De processor is niet het enige verschil tussen die laptops en zonder gedegen situatieschets is het dan ook lastig een goede discussies te voeren een helder antwoord op je vraag te krijgen. Dat merk je misschien al in de reacties die er al zijn gekomen.

Ik raad je aan eerst verder onderzoek te doen en dan met een goede openingspost te komen. Je kan LAA beleid raadplegen voor relevante richtlijnen.

Mocht je vragen of hulp nodig hebben dan kan je mij een bericht sturen. Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.