Beste mede Tweakers,
Omdat ik geslaagt
ben begin ik volgend jaar met de opleiding Applicatie ontwikkelaar.
Daarvoor heb ik natuurlijk een nieuwe laptop nodig... De school gaf mij de volgende vereisten:
Intel core i5 of hoger met hardware virtualization.
Intel SLAT
Minimaal 8gb aan geheugen.
Minimaal 3 USB aansluitingen waarvan 1 USB3.0
Dit zijn eigenlijk best wel basic eisen die je al snel op een basic laptop vind.
Dit zijn mijn persoonlijke vereisten:
Lichter dan 3kilo, de laptop moet ELKE dag meegenomen worden met de trein en ook tussen lokalen.
Minimaal een 512GB SSD, ik moet meerdere Virtuele machines moeten kunnen opslaan, en grote programmas moeten kunnen draaien zoals Visual Studio.
Eventueel kan ik ook zelf een SSD vervangen of bijplaatsen. 256GB SSD + HDD is ook goed.
Goede kwaliteit laptop, zoals ik al zei moet hij elke dag meegesleept worden en dat vraagt natuurlijk wel wat.
... En dit allemaal rond de 1000 euro.
Zelf had ik deze beauty al gevonden: pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-6775
Het enige jammere aan deze laptop is dat hij voor 1200 euro een 256GB ssdtje bevat..
Voor de mensen die het graag nog een keer willen zien in een oldschool lijstje:
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
VM's draaien, programmeren en casual interneten.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Bedrag moet rond de 1000 euro zitten, maar als er een perfecte match is voor 1200 euro dan is dat te doen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, hij gaat elke dag mee met de trein en tussen verschillende klas lokalen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Zelf word ik erg warm van Dell en Asus. Maar ik sta open voor alternatieven. Behalve acer.
Omdat ik geslaagt
Daarvoor heb ik natuurlijk een nieuwe laptop nodig... De school gaf mij de volgende vereisten:
Intel core i5 of hoger met hardware virtualization.
Intel SLAT
Minimaal 8gb aan geheugen.
Minimaal 3 USB aansluitingen waarvan 1 USB3.0
Dit zijn eigenlijk best wel basic eisen die je al snel op een basic laptop vind.
Dit zijn mijn persoonlijke vereisten:
Lichter dan 3kilo, de laptop moet ELKE dag meegenomen worden met de trein en ook tussen lokalen.
Minimaal een 512GB SSD, ik moet meerdere Virtuele machines moeten kunnen opslaan, en grote programmas moeten kunnen draaien zoals Visual Studio.
Eventueel kan ik ook zelf een SSD vervangen of bijplaatsen. 256GB SSD + HDD is ook goed.
Goede kwaliteit laptop, zoals ik al zei moet hij elke dag meegesleept worden en dat vraagt natuurlijk wel wat.
... En dit allemaal rond de 1000 euro.
Zelf had ik deze beauty al gevonden: pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-6775
Het enige jammere aan deze laptop is dat hij voor 1200 euro een 256GB ssdtje bevat..
Voor de mensen die het graag nog een keer willen zien in een oldschool lijstje:
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
VM's draaien, programmeren en casual interneten.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Bedrag moet rond de 1000 euro zitten, maar als er een perfecte match is voor 1200 euro dan is dat te doen.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, hij gaat elke dag mee met de trein en tussen verschillende klas lokalen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Zelf word ik erg warm van Dell en Asus. Maar ik sta open voor alternatieven. Behalve acer.