Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichtgewicht laptop voor studie en gaming

Pagina: 1
Acties:

• MikeBlueEyes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09-2024
Hallo,

Mijn huidige laptop (een MSI GX660) is na lange tijd eindelijk aan vervanging toe. Toen ik deze laptop ging gebruiken voor de studie kwamen enkele punten aan het licht waarom hij niet zo zeer geschikt was voor de studie.
-Te zwaar (3,5 kg)
-Te luidruchtig (fans)
-Te groot

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop zal voornamelijk worden gebruikt voor de studie en ontspanning (lichte gaming van Hearthstone tot zwaardere games als dadelijk Fallout 4 maar deze hoeven niet up high def gespeeld te kunnen worden) het is belangrijk dat de laptop licht is, makkelijk mee te nemen en tegen een stootje kan.
Het liefst zou ik graag ook en laptop willen met een zakelijke look, die er een jaar of 4 weer tegenaan kan

welk OS wil je gaan gebruiken?
Windows

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 1500 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
XPS 13, Alienware 13, Schenker XMG A305

De XPS 13 (met een i5 en 8gb 256gb ssd non touch)vind ik een ontzettend mooi laptopje, alleen erg prijzig voor de specs die niet uitgebreid kunnen worden.
De Alienware 13 (met i7 en 16gb 256 gb ssd) vind ik een redelijk laptopje, maar heb weinig ervaringen met het merk, ook lijkt mij de processor aan de langzame kant, overigens net als de XPS.

De Schenker XMG A305 is een laptop die geheel aan de specs kan voldoen, maar de look vind ik tegenvallen en tevens heb ik nog nooit gehoord van het merk.

Zou het nu ook het juiste moment zijn om eventueel een laptop te kopen, of toch nog eventjes wachten op de skylake? (studie begint weer eind augustus)

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door MikeBlueEyes op 03-08-2015 19:09 ]

• MikeBlueEyes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09-2024
Mijn voorkeur gaat toch uit naar de alienware 13,(i7 model,256gb ssd, gtx 960m) heeft er iemand ervaring met de producten van Alienware of nog een andere suggesstie?