• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-12 08:44
Beste Tweakers,

Al tijden probeer ik wat gezonder te leven en gebruikte ik voorheen de app MyFitnessPal om bij te houden wat ik allemaal naar binnen schuif, en RunKeeper voor als ik een stevig stuk ga wandelen. Daarnaast sport ik ook in de sportschool maar dat houd ik niet echt bij.

Voorheen had ik MyFitnessPal met RunKeeper aan elkaar gekoppeld. Als ik wat gelopen had werden die verbrande calorieëren weer als 'extra' bij mij calorieën opgeteld in MyFitnessPal. MyFitnessPal gaf op zijn beurt weer netjes mijn huidige gewicht door aan RunKeeper. So far...so good....

Nu heb ik sinds kort een Jawbone Up Move aangeschaft. Een stappenteller die ook je slaap kan meten, puur om te zien of ik mijn dagelijkse hoeveelheid beweging haal. Daarnaast is het voor mij een goede stimulans om ook daadwerkelijk nog even een blokje om te doen om aan mijn stappen van 10.000 te komen.

Dit brengt echter een nieuw probleem met zich mee; Een nieuwe app in de vorm van de 'Up' app van Jawbone. De Up app leest het aantal stappen, slaapritme etc. uit van de Jawbone Up Move.

Alle drie de apps heb ik nu met elkaar gesynchroniseerd, en dat levert volgens mij een probleem op.
Stel ik ga een stuk wandelen, dan zet ik RunKeeper aan. RunKeeper stuurt de gegevens van de wandeling naar MyFitnessPal en naar Up.

Up verwerkt de gegevens van die wandeling en stuurt het resultaat ook weer door naar MyFitnessPal, althans dat idee krijg ik.

Weet iemand wellicht wat nou de beste methode is om hier mee om te gaan? Inderdaad alles met elkaar laten syncen en het die apps zelf laten uitzoeken?

Of toch maar elke app naar maximaal 1 andere app laten commiceren? Dus RunKeeper <--> Up <--> MyFitnessPal?

Hoe pakken jullie dit aan?

Het is misschien een beetje een vage post maar ik ben vast niet de enige die zijn vraagtekens hierbij heeft. ;) En dan laat ik Apple Health even buiten beschouwing om het niet nog ingewikkelder te maken.

Groet,
DedSec85

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:12

Croga

The Unreasonable Man

DedSec85 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:54:
En dan laat ik Apple Health even buiten beschouwing om het niet nog ingewikkelder te maken.
En daar zit, volgens mij, de crux.

Juist Apple Health, en zijn Google en MS tegenhangers, zijn bedoelt om dit probleem op te lossen. Door alle gegevens te centraliseren loop je niet meer tegen het "sync" probleem aan.

Ik ben niet bekend genoeg met de platformen om te weten of ze ondertussen al zo functioneren maar het doel van deze platformen was juist om al deze gegevens te centraliseren zodat het niet meer uit maakt welke app je wilt gebruiken om de gegevens inzichtelijk te maken.

• DedSec85
@Croga

Dus je bedoelt dat ik alle apps alleen met Apple Health (Gezondheid) moet laten synchroniseren en niet onderling met elkaar? Of moet ik Apple Health gewoon opnemen in de synchronisatie cirkel als soort van vierde app?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:12

Croga

The Unreasonable Man

DedSec85 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:10:Dus je bedoelt dat ik alle apps alleen met Apple Health (Gezondheid) moet laten synchroniseren en niet onderling met elkaar? Of moet ik Apple Health gewoon opnemen in de synchronisatie cirkel als soort van vierde app?
Ja.... dat bedoel ik....

Zoals gezegd; Apple Health was hier ooit voor bedoelt, als "Health hub". Ik gebruik het zelf niet en weet dus ook niet hoe het precies werkt.

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-12 13:21
ik gebruik op android de app syncmytracks om naar meerdere services te syncen

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik gebruik MFP ook in combinatie met Fitbit en Runkeeper. De stappen van Fitbit worden gesynced met MFP en ook de Runkeeper activiteiten koppel ik aan MFP. Echter bij een stuk hardlopen 'verdien' ik denk ik teveel calorieën omdat MFP van zowel FitbIt als Runkeeper de verbrandde calorieren optelt. Bij mountainbiken draag ik de Fitbit niet dus dan heb je dat probleem niet.

Je moet echter denk ik Runkeeper niet naar je Jawbone of Fitbit app laten syncen maar alleen naar MFP.

• DedSec85
Ik heb ook het idee dat ik teveel calorieën verdien. Het zou mooi zijn als alles gecompenseerd wordt met elkaar, dus als RunKeeper naar MFP en Jawbone gegevens stuurt, dat MFP er rekening mee houd dat de gegevens die hij van Jawbone krijgt ook de Runkeeper data bevat.

Dat SyncMyTracks is niet op iOS beschikbaar voor zover ik kon zien.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het lijkt erop dat MFP toch rekening houdt met dubbel verdiende calorieën. Vanochtend hardgelopen en voordat Runkeeper had gesynced met MFP stond Fitbit op 530 calorieën verbrand. Nadat Runkeeper de exercise had gesynced naar MFP veranderde de Fitbit entry ineens naar 76 calorieën :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2g2mXQoDHFPLtQ4YTGR28Jxr/full.png
Pagina: 1