Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

azure backup: vast na import offline backup

Pagina: 1
Acties:

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

ik heb een klant waar ik azure backup draai die redelijk wat data had.
Daarom heb ik een initiële offline backup gedaan adhv onderstaan procedure:

https://azure.microsoft.com/en-gb/documentation/articles/backup-azure-backup-import-export/

de schijf voorbereidt, opgestuurd en de import is succesvol volgens de console.

volgens de url:

Completing the workflow

Once the initial backup data is available in your storage account, the Azure Backup agent copies the contents of the data from this account to the multi-tenanted backup storage account. In the next schedule backup time, the Azure Backup agent performs the incremental backup over the initial backup copy.

Maar dat gebeurt dus niet :?
Bij de klant staat in de azure backup console dat er gewacht wordt op de azure import job to complete...

Iemand ervaring mee? Zie ik iets over het hoofd?

De data staat wel in de storage account maar geraakt dus niet in de backup vault...

Thx

Simke

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
1. Hoe lang wacht je al sinds je het bericht van de succesvolle import ontvangen hebt?
2. Over hoeveel data hebben we het?

Computer says no

• Simke
Meekoh schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:51:
1. Hoe lang wacht je al sinds je het bericht van de succesvolle import ontvangen hebt?
2. Over hoeveel data hebben we het?
de import is gebeurd op 7 juli, bijna dus een maand.
De data is 121GB.

De klant zit met ADSL ( :X ) en vdsl2 is helaas nog niet verkrijgbaar met een download van 450KB en upload van mss 50KB. Daarom besloten om de initiële backup via disk shipment te doen...

Simke

• Meekoh
Ik neem aan dat je deze (of nieuwer) al geinstalleerd hebt: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3033794

Computer says no

• Simke
ja de laatste versie is geïnstalleerd (server 2012 r2 Essentials dus geïntegreerd met de console).
Tijdens het aanmaken van de taak heb ik offline disk shipment kunnen kiezen en configureren.

Simke

• Meekoh
Backup agent al eens herstart?
NET STOP OBENGINE
NET START OBENGINE

Het is namelijk de Azure Backup Agent op je server die de boel gaat verkassen van de blob storage naar je backup vault.

Computer says no

• Simke
Meekoh schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:40:
Backup agent al eens herstart?
NET STOP OBENGINE
NET START OBENGINE

Het is namelijk de Azure Backup Agent op je server die de boel gaat verkassen van de blob storage naar je backup vault.
commando's uitgevoerd, ik vermoed dat het nu wachten is tot de volgende geplande backup?
Of kan ik het verzetten van de data van de blok naar backup vault forceren?
Er mag nu zeker geen backup lopen want dan zit iedereen zonder internet daar :'(

Edit:

In het Essentials dashboard stond dat er geen verbinding kon gemaakt worden met de azure backup agent zoals in volgende threat:

https://social.technet.microsoft.com/Forums/windowsserver/en-US/81a4f3a3-88cc-4f71-9129-77315b39a162/cannot-connect-to-the-windows-azure-backup-agent?forum=winserveressentials

Ik heb daar de voorgestelde oplossing toegepast en nu staat er dat er geen backups gemaakt zijn...

Laat ons hopen dat dit, samen met het herstarten van de service de oplossing is.

Ik hou jullie op de hoogte!

toevoeging 4/8:

voorlopig terug melding in de console dat er geen contact kan gemaakt worden met de backup agent.
Verder zie ik niets veranderen, toch hoop ik stiekem nog dat het commando gegeven is om de data van de blob naar de backup vault te verplaatsen :X

[ Voor 48% gewijzigd door Simke op 04-08-2015 16:38 ]

Simke

• Simke
update:

helaas nog geen verandering.
In het dashboard nog steeds (of terug) melding dat er geen contact met de agent kan gemaakt worden.

Als ik manueel een backup start (staat als doel station F:\ waar de initiële offline backup gemaakt is) dan krijg ik na 20 sec de melding dat er gewacht wordt op de import en dat ik de portal moet checken...

Iemand nog advies of info?

Thx

Simke

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:10
ticket aanmaken bij microsoft of ze bellen?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Simke
furian88 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:59:
ticket aanmaken bij microsoft of ze bellen?
zal idd niet veel anders opzitten, dacht mss hier iemand al hetzelfde meegemaakt :)

Simke

Pagina: 1