Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange 2007: vermijden e-mail loop

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Joepie, iedereen is op vakantie en daardoor moet ik ineens Exchange-problemen oplossen terwijl ik helemaal geen Exchange-expert ben.

Een gebruikster belde mij op omdat ze "doodgespammed" wordt. Bij nader inzien blijkt ze een paar duizend delivery failures te hebben van haar out-of-office.

Waarschijnlijk volstaat het haar OOF uit te schakelen, maar dat is geen echte oplossing aangezien die terecht aanstaat - ondanks dat ze haar e-mail af en toe controleert is ze voor een paar maand in zwangerschapsverlof.

Nee, ik zoek een betere oplossing om dit soort dingen te vermijden. Als ik die configuratie aanzie van Exchange (helaas, in het Duits)...
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YsH1sXwRkWRs5TRHN792GMuo/full.jpg
... dan vind ik alle oplossingen daar nogal drastisch.

Ik weet dat er in Exchange 2010 een mechanisme zit dat loops herkent (op basis van een header), maar in 2007 blijkbaar nog niet - of toch anders. Heeft een Exchange-admin hier goeie raad om met zoiets om te gaan?

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 18:03
Is het een "echte" out of office melding of een autoreply? Een autoreply blijft doorspammen en een out of office zou ook in Exchange 2007 intelligent genoeg moeten zijn om slechts 1 reply te sturen.
Als het een autoreply rule is dan inderdaad even de rule disablen totdat er weer een reply van de andere kant komt. Daarna kun je de regel weer inschakelen en wachten tot het weer gebeurd op de korte of lange termijn.

no animals were harmed during the production of this message

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Caeruleus schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:22:
Is het een "echte" out of office melding of een autoreply? Een autoreply blijft doorspammen en een out of office zou ook in Exchange 2007 intelligent genoeg moeten zijn om slechts 1 reply te sturen.
Als het een autoreply rule is dan inderdaad even de rule disablen totdat er weer een reply van de andere kant komt. Daarna kun je de regel weer inschakelen en wachten tot het weer gebeurd op de korte of lange termijn.
Hmz. Geen idee. Ik kan haar momenteel niet bereiken. Valt dat aan de headers te zien?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
X-CTCH-RefID: <irrelevante string>
From: USER
To: YELLOWONLINE
Date: Mon, 3 Aug 2015 10:16:10 +0200
Subject: Out of office
Thread-Topic: Out of office
Thread-Index: blablabla
Message-ID: <blablabla>
Accept-Language: de-DE
Content-Language: de-DE
X-MS-Has-Attach: X-MS-TNEF-Correlator:
acceptlanguage: de-DE
Content-Type: multipart/alternative; boundary="blablabla"
MIME-Version: 1.0
Envelope-To: <yellowonline@tweakers.net>
X-UI-Filterresults: notjunk:1;<heel lange string>
X-MS-Exchange-Organization-AuthSource: YELLOWONLINE
X-MS-Exchange-Organization-AuthAs: Anonymous

Volgens wat ik op het internet las zijn er ook headers die meegegeven kunnen worden waardoor een van beiden automatische replies (OOF of delivery failure) niet getriggerd wordt. Ik zie geen van die headers hier meteen, tenzij die verloren gaan in transport.

code:
1
2
x-auto-response-suppress:all 
x-ms-exchange-inbox-rules-loop

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
lees deze maar eens door: http://www.msexchange.org...ookOWA/GetInboxRules.html

Inbox rules uitlezen van de user, kan je zien wat deze heeft staan zonder contact op te nemen met de user.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 18:03
Razwer schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:48:
lees deze maar eens door: http://www.msexchange.org...ookOWA/GetInboxRules.html

Inbox rules uitlezen van de user, kan je zien wat deze heeft staan zonder contact op te nemen met de user.
Dat zou ik inderdaad ook doen maar die cmdlet bestaat niet in Exchange 2007 ;)
Denk dat het inloggen op de mailbox wordt en daar de rules checken. Geef jezelf rechten op de mailbox in Exchange of vraag de gebruiker om in te loggen (via outlook of OWA)

no animals were harmed during the production of this message

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Jamaar, ben ik dan verkeerd door te veronderstellen dat er een soort globale default is? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat de oplossing er in ligt voor elke gebruiker individueel dit aan te passen :s

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
YellowOnline schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:04:
Jamaar, ben ik dan verkeerd door te veronderstellen dat er een soort globale default is? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat de oplossing er in ligt voor elke gebruiker individueel dit aan te passen :s
Als de gebruiker zelfs regels heeft gemaakt dan zal je die regels inderdaad even moeten checken per gebruiker. De "globale default" is dat er geen individuele regels zijn.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
misschien nog een stukje handig leesvoer: http://www.msexchange.org...toreply-storms-part1.html
Wederom exchange 2010 gericht.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1