Videobewerking: upgraden van 8 naar 16GB

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views

• nikon.
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-02 16:26
Heb momenteel een systeem met i7, 8GB RAM, 256GB SSD en Nvidia GTX 850m en gebruik voor het videobewerken Cyberlink Power Director 13 Ultimate.

Mijn vraag: is het de upgrade waard van 8 naar 16gb ram? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 22:24

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zeker doen! Doe zelf ook heel veel met (fullHD) videobewerking en heb onlangs de stap van 16 naar 32 GB gemaakt. Nog geen seconde spijt van gehad :) Je PC hoeft gewoon minder te swappen, en kan het wat relaxter doen met meer geheugen. Zeker doen dus, liefst nog wat meer! :)

Professioneel Heftruck Syndroom

• nikon.
Oke nice ;)! Ben zelf momenteel met 4k-materiaal (van een drone) bezig en het gaat op zich prima, maar het kan nog wel wat sneller. Werk op een laptop, omdat ik geen vaste PC heb, en 16GB is het maximale wat erin kan.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 22:24

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Oef, op een laptop 4k bewerken? Dan mag je wel een erg snelle laptop hebben. Succes iig! :D

Professioneel Heftruck Syndroom

• nikon.
Gaat goed met de Asus N750JV (uitgebreid met SSD) en nu net 2x Kingston HyperX Impact 8GB besteld :D

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Nouja zeker doen is makkelijk gezegd natuurlijk. Loop je tegen limieten aan?

• nikon.
Geheugengebruik loopt naar 100% tijdens foto- en videobewerken. Vandaar de upgrade.
Ook heb ik soms een aantal VM's open staan. Dus hoe meer hoe beter/sneller...

• raoulv12
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
zou ik zeker doen. Vergeet niet om So-Dimm geheugen te kopen in plaats van normaal desktop geheugen.

• legendareN
Dan had je eigenlijk zelf tot conclussie kunnen komen toch? ;) Want ik stel je 1 vraag die je zelf direct weet te beantwoorden. Je loopt tegen een limiet aan met je geheugen, dus? :P

• nikon.
Dus: ik vraag om ervaringen van andere gebruikers of er ook degelijk snelheidswinst is. Zie first post. Lezen is ook een vak.

[ Voor 5% gewijzigd door nikon. op 03-08-2015 18:47 ]

• legendareN
Als lezen een vak is, waarom is jouw openings post zo karig dan?

• nikon.
Wat is er karig dan? Je snapt de zin 'Wat zijn jullie ervaringen daarmee?' niet?

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

legendareN schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:02:
Als lezen een vak is, waarom is jouw openings post zo karig dan?
Kwantiteit over kwaliteit. Ik heb zat lange startposts gezien waar in heel veel woorden eigenlijk niets werd gezegd.

OT:

Succes met je 16GB, het gaat zeker helpen met videobewerken. Volgende keer zou ik gewoon in taakbeheer kijken en tijdens het editen af en toe kijken of je tegen de 8GB max zit ;)

Show me your moves.

• legendareN
nikon. schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:03:
Wat is er karig dan? Je snapt de zin 'Wat zijn jullie ervaringen daarmee?' niet?
CAA beleid

Ik doel dan hier op.

Maar goed je bent er uit.

Je openings post bevat bv niet of je problemen hebt met je huidige setup, en wat je wilt bereiken.

[ Voor 15% gewijzigd door legendareN op 03-08-2015 19:11 ]

• nikon.
Koninkje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:08:
[...]

Kwantiteit over kwaliteit. Ik heb zat lange startposts gezien waar in heel veel woorden eigenlijk niets werd gezegd.

OT:

Succes met je 16GB, het gaat zeker helpen met videobewerken. Volgende keer zou ik gewoon in taakbeheer kijken en tijdens het editen af en toe kijken of je tegen de 8GB max zit ;)
Merci. Ben ook erg benieuwd naar de prestaties van o.a. Lightroom en PowerDirector na de upgrade.
Zal morgen hier wel wat bevindingen posten :).

• nikon.
legendareN schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:09:
[...]

CAA beleid

Ik doel dan hier op.

Het gaat niet om budget, voorkeuren etc.
Wil alleen wat ervaringen van mensen die soortgelijke upgrade hebben uitgevoerd.
Je bent wel erg koppig he...

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

legendareN schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:09:
[...]

CAA beleid

Ik doel dan hier op.

Je openings post bevat bv niet of je problemen hebt met je huidige setup, en wat je wilt bereiken.
Wat een gezeur man. }:| Geen idee waarom je zo loopt te zeuren tegen de TS. Hij geeft prima aan wat hij gebruikt en wat hij wilt weten. En qua CAA beleid, dat is niet echt van toepassing op dit topic. Ervaringen combineren met aankoopadvies heeft hij prima gecombineerd in dit topic.

Ervaringen werden uitgewisseld, en de topicstarter heeft wat hij wilt. Topic closed ;)

Show me your moves.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
Koninkje schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 19:14:
[...]

Wat een gezeur man. }:| Geen idee waarom je zo loopt te zeuren tegen de TS. Hij geeft prima aan wat hij gebruikt en wat hij wilt weten. En qua CAA beleid, dat is niet echt van toepassing op dit topic. Ervaringen combineren met aankoopadvies heeft hij prima gecombineerd in dit topic.

Ervaringen werden uitgewisseld, en de topicstarter heeft wat hij wilt. Topic closed ;)
Koninkje doe eens even relaxed.

legendareN heeft gewoon gelijk:
TS geeft helemaal niet de info die nodig is. Pas in zijn 3e post geeft hij zijn specs en pas in de 4e geeft hij aan dat hij zijn geheugen 100% vol krijgt. Dat is op de vraag van legendareN.

Hier zijn zeker de CAA regels van toepassing.

Geef gewoon alle info die de rest nodig heeft.
Zoals aangeven wat je nu hebt en wat je beter wilt of denkt te gaan krijgen.

Voor hetzelfde geld zit hij 4k video te bewerken op zijn ulv i7...

@Nikon een beetje respect graag voor de mensen hier die je willen helpen. Uit een simpele vraag aan jou komt het antwoord dat je zelf ook had kunnen bedenken.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topic gesloten ja. Er wordt hier niet op een behoorlijk niveau gereageerd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.