Win10 start niet op als ik hd audio interface enable in Bios

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtwist
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-10 21:42
Tijdens het upgraden van Win8.1pro naar Win10pro weigerde mijn Laptop (Asus N53s sz016v) steeds na het opstarten door te gaan met de installatie van Win10 en kreeg ik volgend error na het opstarten: 0xc1900101 - -0x20017. Mislukt in fase SAFE_OS met een fout tijdens de BOOT-bewerkingen. Desbetreffende foutcode opgezocht in het topic van Microsoft en toen via BIOS alles uitgezet. (odd, hd audio, lan, etc.). en voila, Wind10 installeerde zich zonder problemen. Inmiddels staat alles weer aan, behalve HD audio interface.
Nu komt het probleem;
Op het moment dat ik mijn laptop weer opnieuw opstart met HD audio aan, weigert windows op te starten. Hij blijft op het laadscherm hangen. Ook weigert hij op te starten in veilige modus met hd audio aan en ook automatisch herstel komt niet verder dan het windows laadscherm.
Volgens het compatibiliteitsrapport in Win8.1 zou alleen Bluetooth een probleem kunnen vormen, maar dat werkt uiteindelijk Prima.
Ik heb al, voor zover ik weet, de nieuwste Drivers geïnstalleerd (Realteck), en heb nu geen idee hoe ik verder moet. Ook google heeft me niet verder kunnen helpen met mijn probleem.
Onder windows7 en windows8.1 heb ik hier nooit problemen mee gehad.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
Blijft hij echt hangen? als je hem even een tijdje laat laden dan?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtwist
Ik heb hem overnacht aan laten staan toen hij zei Automatisch herstel voorbereiden, maar helaas, 7 uur later stond hij nog op het zelfde scherm:/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
probeer eens je vga drivers up te daten of de driver die Windows levert eens te verwijderen en de nieuwe van nvidia (foutcode praten ze veel over bij nvidia kaarten) dit geluid en video probleem hangt samen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 03-08-2015 10:46 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtwist
Helaas, alle Nvidia drivers zijn helemaal up to date, heb een virtual audio en video driver van Nvidia eraf gegooid, maar blijkt ook niet te helpen. Is er evt een soort van functie waar je kan zien wat er mis ging bij het opstarten oid? Wat nu krijg ik dus ook geen foutmelding te zien, dus weinig aanknopingspunten waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtwist
Probleem uiteindelijk opgelost. Hoefde alleen de Bios te flashen, of in mijn geval, te updaten naar een nieuwere versie.
Maar toch hartstikke bedankt voor je hulp mell33!!
Pagina: 1