Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Terminal Services zonder licentie geinstalleerd op VM

Pagina: 1
Acties:

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb op een VM met Windows Server 2012 de Terminal Services rol geïnstalleerd, zonder licentie. Nu is de zogenaamde "GracePeriod" verlopen, en zodoende krijg ik als ik een RDP connectie probeer op te zetten naar de machine de melding:

The remote session was disconnected because there are no Remote Deskop License Severs available to provide a license.

Er is niemand anders verbonden met deze VM (was dat maar zo). Ik heb geen fysieke toegang tot de VM, de enige manier was RDP. En dat werkt nu dus niet meer. Ik had helaas geen Logmein/teamviewer of iets dergelijks geïnstalleerd.

Ik heb op Google diverse fixes hiervoor gevonden, o.a. registeraanpassingen om de GracePeriod te verlengen, maar al deze fixes vereisen toegang tot de machine, en die heb ik niet. Ik kan wel een reboot uitvoeren. De VM staat overigens bij Strato.

Is er een manier om toch nog op deze machine te komen?

• Joostjeb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 14:40
Via de console van de host. Ik weet niet waar je VM draait maar anders kan je een scherm hangen aan je 'server' en dan een console sessie starten.

• francoski
  • Niet online
Hij draait bij Strato en heb er zodoende geen fysieke toegang toe. Dus dan kan dat niet toch?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

Croga

The Unreasonable Man

Kun je toegang krijgen tot je hypervisor? Daarmee kun je over het algemeen een console sessie starten....

Als je, bijvoorbeeld, VMWare Sphere gebruikt kun je met de VMWare Sphere client een "lokale" console starten.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Werkt een console sessie ook niet meer? Anders zou je iets als iLO (bij HP) of de tegenhanger van de betreffende serverleverancier kunnen proberen. Een register kun je ook remote bewerken natuurlijk of je kunt met zaken als psexec of powershell aan de gang. Hier heb je natuurlijk wel wat openstaande poorten voor nodig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 12:54

SambalBij

We're all MAD here

Als je toegang tot de machine hebt via het netwerk, en je de windows firewall hebt uitgeschakeld, dan zou je kunnen proberen of je via Dameware Mini Remote Control nog toegang kunt krijgen. Die kan, als er voldoende toegang vanaf het netwerk is met een administrator account, remote de benodigde service installeren en starten, waarna je de console kunt overnemen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• francoski
  • Niet online
Bor schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:08:
Werkt een console sessie ook niet meer?
Via mstsc -v:servername /F -console krijg ik dezelfde foutmelding.
Anders zou je iets als iLO (bij HP) of de tegenhanger van de betreffende serverleverancier kunnen proberen. Een register kun je ook remote bewerken natuurlijk of je kunt met zaken als psexec of powershell aan de gang. Hier heb je natuurlijk wel wat openstaande poorten voor nodig.
Daar heb ik dus geen toegang toe...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

mstsc /admin bij Windows 2012R2 als het goed is. /console is een oude switch die al tijden niet meer in gebruik is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• francoski
  • Niet online
Bor schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:05:
mstsc /admin bij Windows 2012R2 als het goed is.
Thanks! Die werkt. Gelijk de Terminal Services role eraf gegooid, en kan nu weer normaal via RDP connecten.
Pagina: 1